کد خبر 1397079
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
روایت تنها تیمی که در جام‌جهانی ۲رقمی شد

ال‌سالوادور تنها تیمی تاریخ ادوار مختلف جام‌جهانی است که در یک بازی گل‌های خورده‌اش دورقمی شد.

به گزارش مشرق، جام‌جهانی ۱۹۸۲ در کشور اسپانیا برگزار شد. ۲۴ تیم در این مسابقه شرکت کردند و در ۶ گروه به رقابت پرداختند. شاهد آخرین تورنمنتی بودیم که ۲ مرحله گروهی داشت.

ماجرای امروز(شنبه) سفرنامه جام جهانی به اولین هفته از دور گروهی برمی‌گردد. رقابتی که در شهر الچه با حضور ۲۳ هزار تماشاگر در گروه سوم بین ۲ تیم مجارستان و السالوادور برگزار شد. یکی از کم‌اهمیت‌ترین مسابقات این جام که نتیجه‌اش آن را تبدیل به یک بازی تاریخی کرد.

دیگر خبری از آن مجارستان جادویی دهه پنجاه نبود. با این وجود آنها با داشتن ۲ نایب قهرمانی جهان، قدرتمندتر از السالوادوری بودند که به سختی و با مشکلات اقتصادی فراوان به این جام آمده بود. مشکلات سیاسی و اقتصادی فراوان باعث شد تا کاروان السالوادور در فضایی ملتهب و با ۲۰ بازیکن به اسپانیا بیاید.

این دیدار تاریخی ۱۱ گل داشت. ۱۰ گل برای مجارستان و یک گل برای نماینده کونکاکاف. این سنگین‌ترین شکست یک تیم در تاریخ جام جهانی در کنار باخت ۹-۰ کره جنوبی به مجارستان در جام جهانی ۱۹۵۴ و زئیر به یوگوسلاوی در جام جهانی ۱۹۷۴ با همان حساب ۹ بر صفر بود. السالوادور اما به تنها تیم در تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در یک بازی گل‌های خورده‌اش ۲رقمی می‌شود.

روایت تنها تیمی که در جام‌جهانی ۲رقمی شد

مجارستان به حریف خود رحم نکرد. نیمه اول با نتیجه سه بر صفر تمام شد و در نیمه دوم پس از اینکه مسابقه پنج بر صفر بود السالوادور اولین و تنها گل خود در تاریخ این جام را به ثمر رساند. این گل اما منجر به دریافت پنج گل دیگر شد. السالوادور در دوره قبلی حضورش در جام جهانی ۱۹۷۰ تنها ۹ گل در سه بازی خورده بود و این بار در یک بازی بیش از کل جام قبلی گل دریافت کرد.

گلزنان این مسابقه بدین ترتیب بودند: تیبور نیلاسی(۴ و ۸۳)، گابور پولوسکی(۱۱)، لاژلو فازکاس(۲۳ و ۵۴)، ژوزف توث(۵۰)، لاژلو کیس(۶۹، ۷۲ و ۷۶)، لازار زنتس(۷۰) برای مجارستان و رامیرز زاپاتا(۶۴) برای السالوادور. ستاره این مسابقه لاژلو کیس بود. این بازیکن ۲ رکورد جالب را به ثبت رساند. سریع‌ترین هت‌تریک‌کننده تاریخ جام جهانی در هفت دقیقه و تنها بازیکن تعویضی که توانست سه گل در یک بازی جام جهانی به ثمر برساند.

روایت تنها تیمی که در جام‌جهانی ۲رقمی شد

پس از این برد اما عاقبت ۲ تیم تقریبا متفاوت شد. آبی و سفیدها بازهم نتیجه‌ای جز شکست عایدشان نشد ولی مقابل بلژیک یک گل دریافت کردند و به آرژانتین ۲-۰ باختند. نماینده اروپا هم ابتدا ۴-۱ مقابل آلبی سلسته تحقیر شد و سپس در جدال با بلژیک با حساب یک بر یک متوقف شد تا از صعود به دور بعدی بازبماند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس