کد خبر 1398048
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
ساخت موشک بالستیک جدید در دستور کار ارتش روسیه

منابع نزدیک به ارتش روسیه خبر دادند که مسکو ساخت موشک‌ بالستیک جدید «زمیویک» با برد ۴ هزار کیلومتر و مجهز به تجهیزات نظامی مافوق صوت به منظور انهدام ناوهای هواپیمابر را، در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، منبع نزدیک به ارتش روسیه ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه پروژه ساخت موشک‌ «زمیویک» درحال اجرا است، افزود: این موشک به منظور سرنگونی اهداف با سطوح وسیع مانند ناوهای هواپیمابر تولید خواهد شد.

منبع دیگری در این باره  گفته است که موشک‌های بالستیک «زمیویک» را می‌توان در واحدهای موشکی ساحلی نیروی دریای روسیه مستقر کرد.

بنا بر اظهارات این منابع، مشخصات «زمیویک» نزدیک به موشک‌های مشابه ساخت چین از جمله دی‌اف-۲۶ و دی‌اف-۲۱ دی با برد حداکثر ۴ هزار کیلومتر است.

 هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت از جمله موشک هایی است که می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    پس بزودی تفاوتی بین ناوهای هواپیمابر با لنج های صیادی وجود نخواهد داشت.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    اگر موشکهای دوربرد روسیه نبود و ترس از هدف قرارگرفتن با آنها در گاوهای ناتوی آمریکا،الان جنگ به کل مرزهای اروپایی روسیه کشیده شده بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس