کد خبر 1398157
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
رایزنی وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره ایران

وزیر خارجه قطر که به فرانسه سفر کرده است با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه موضوع ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره روابط و همکاری دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط به خصوص در زمینه‌های اقتصادی گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آل ثانی و کولونا در پاریس با هم دیدار و همکاری دوجانبه و راهکارهای توسعه روابط دو کشور را بررسی کردند.

رایزنی وزرای خارجه قطر و فرانسه درباره ایران

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص مسئله فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران، تحولات لیبی، لبنان، اوکراین، چاد و افغانستان بررسی شد و دو طرف به تبادل دیدگاه درباره پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک پرداختند.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت احیای روند سیاسی در مسئله فلسطین و بازگشت به مذاکرات سازش به منظور تحقق راه‌حل دو دولت مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کردند.

مذاکرات سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۴ به دلیل اصرار این رژیم به تداوم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین سال ۱۹۶۷، متوقف شده است.

وزرای خارجه قطر و فرانسه همچنین بر ضرورت دستیابی به توافق عادلانه در مذاکرات احیای برجام و ضرورت حصول راه‌حل دیپلماتیک بحران اوکراین تأکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    فرانسه برای گدایی نفت وسوخت قبل ازبایدن اومده
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    جان !؟ قطر ؟! رایزنی؟! درباره ایران؟! آخرالزمان شده جزیره هامون راجبمون رایزنی میکنن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس