کد خبر 1398369
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
خبرهای خوش برای زوجین نابارور/بسته بیمه تامین اجتماعی درمان ناباروری در انتظار تصویب دولت

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و بسته خدماتی بیمه تامین اجتماعی درمان ناباروری هم منتظر تصویب هیات دولت است.

به گزارش مشرق، صابر جباری، رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش ناباروری، اظهار داشت: تمامی جوامع دنیا با مشکل ناباروری درگیر هستند. بر اساس آمار ۳ میلیون زوج نابارور داریم. در قانون جوانی جمعیت ۳ سطح خدماتی برای ناباروران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سطح اول خدمات برای ناباروران، پیشگیری است که خدمتی باید برای آن تعریف و در نظام شبکه ادغام شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.

جباری با اشاره به اینکه سطح دوم خدمات، تشخیص به هنگام است، گفت: در کشورمان هر دو ناباروری اولیه و ثانویه را داریم. ناباروری اولیه برای زوج هایی است که تاکنون فرزنددار نشده اند و ناباروری ثانویه برای زوجینی است که فرزند دارند اما برای داشتن فرزندان بیشتر دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: اگر تشخیص برای این زوجین هرچه سریع تر انجام شود درمان‌های راحت‌تری خواهند داشت ضمن اینکه احتمال فرزنددار شدن آنها بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح سوم خدمات، درمان ناباروری است. در گذشته هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نبود اما در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری توسط بیمه پرداخت می‌شود.

جباری تصریح کرد:در بیمه سلامت که متولی آن وزارت بهداشت است این پوششها انجام شده و بسته خدماتی بیمه تامین اجتماعی هم تعریف شده و در انتظار تصویب هیات دولت است تا تمامی خدمات از ویزیت گرفته تا خدمات سطوح ۱ تا ۳ که مربوط به درمان‌های پیشرفته است، توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود و بخش عمده ای از دغدغه های مالی زوجین نابارور مرتفع شود.  

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت بیان کرد: بسته‌های خدماتی پیشگیری و تشخیص زودهنگام هم تقریبا نهایی شده است و از خانه‌های بهداشت تا مراکز درمانی شهرها را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۳ میلیون نفر از زنان کشورمان که در سنین باروری هستند از این بسته‌های خدماتی برخوردار خواهند شد و حتی دختران نوجوان پایش خواهند شد تا اگر دچار مشکلات ناباروری باشند اقدامات درمانی را دریافت کنند تا با ناباروری پس از ازدواج مواجه نشوند.

جباری تاکید کرد: ارائه بسته‌های خدمات درمان ناباروری در حال انجام است؛ فقط بخشی از دغدغه های مردم، ویزیت متخصص‌های زنان و فلوشیپ‌های نازایی است که البته تحت پوشش بیمه هست؛ فقط مشکلات اداری دارد که با تصویب هیات دولت ، شیرینی آن به کام مردم خواهد نشست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس