روسیه: غرب مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌شود

وزارت خارجه روسیه افشا کرد که کشورهای غربی همچنان با پرونده کمک‌های بشردوستانه به سوریه، سیاسی برخورد می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت که کشورهای غربی با هرگونه تلاشی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه که مطابق میل آن‌ها نباشد، مقابله می‌کنند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزهای خاکی به سوریه، گفت که این قطعنامه بر لزوم توسعه ارسال کمک‌ها به مردم سوریه از مجاری داخلی و از دمشق به دیگر نقاط سوریه و همچنین گسترش طرح‌های بازسازی زیرساخت‌ها و کاهش تحریم‌های یک‌جانبه علیه سوریه تأکید دارد.

مسکو همچنین تأکید کرد که قطعنامه شورای امنیت بر پایه طرح روسیه است که نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع آن شدند و این قطعنامه بار دیگر نشان داد که کشورهای اروپایی تمایلی به ایجاد یک راه‌حل میانی در شورای امنیت در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه ندارند و همچنان به سیاسی کردن پرونده مسائل انسانی و ارسال کمک‌ها به مردم سوریه ادامه می‌دهند.

در این راستا در هشتم ماه میلادی جاری، روسیه پیش نویس قطعنامه غربی در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید قطعنامه ۲۵۸۵ مصوب نهم ژوئیه گذشته درباره ارسال کمک به سوریه از طریق مرز با ترکیه به مدت یک سال را وتو کرده بود.

در همان جلسه، کشورهای غربی نیز تلاش کردند از تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه برای تمدید کار تصمیم شورا برای یک دوره شش ماهه، توسعه پروژه‌های بازسازی و رساندن کمک‌ها به همه نیازمندان فقط از داخل سوریه جلوگیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس