کد خبر 1398943
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
حضور ۵۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی 

بیش از ۵۰ هزار فلسطینی ساکن مناطق مختلف در نمازجمعه این هفته مسجد مبارک الاقصی شرکت کردند. 

به گزارش مشرق از منابع رسانه ای، اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری رود اردن نماز جمعه امروز را در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی اقامه کردند. 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی در جای جای قدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و اطراف مسجد مبارک الاقصی مستقر شده بودند.  

نظامیان صهیونیست همچنین مانع از ورود هزاران شهروند فلسطینی از کرانه باختری به قدس برای اقامه نماز جمعه شدند.

در تحول دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه تظاهرات فلسطینی ها علیه سفر منطقه ای «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا را سرکوب کردند. 

فلسطینیان ساکن بیت المقدس امروز در اعتراض به سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در نزدیکی بیمارستان «المطلع» واقع در شهرک «الطور» قدس به خیابان ها ریخته و دست به تظاهرات مسالمت آمیز زدند. 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین و پارچه نوشته هایی را با مضمون محکومیت شهادت «شیرین ابوعاقله» و درخواست محاکمه عاملان این جنایت در دست گرفتند.

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی مستقر در اطراف بیمارستان المطلع با حمله به شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز، دست به سرکوب آنان زدند. 

جو بایدن در قالب تور منطقه ای روز چهارشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با سران رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد. 

وی امروز پیش از سفر به عربستان سعودی راهی کرانه باختری و بیت لحم شد و با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. 

رئیس جمهوری آمریکا پس از این دیدار و شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عباس تا ساعتی دیگر طبق برنامه از سرزمین های اشغالی مستقیم راهی عربستان خواهد شد تا با «محمد بن سلمان»، ولیعهد و همه کاره سعودی دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس