سیاستمدار آمریکایی: بایدن در حال کشاندن جهان به درگیری هسته‌ای است

عضو سابق کنگره و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که بایدن در حال کشاندن جهان به سوی دیگری هسته‌ای ویران کننده است.

به گزارش مشرق، «تولسی گابارد» عضو سابق کنگره آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هشدار داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با بهره‌کشی از بحران اکراین برای جنگی نیابتی با روسیه، در حال کشاندن جهان به سوی درگیری هسته‌ای ویران کننده است.

وی که این سخنان را در مصاحبه با فاکس‌نیوز مطرح می‌کرد، افزود: «مردم آمریکا باید جدیت شرایطی را که دولت آمریکا و مقامات در واشنگتن ما را در آن قرار داده‌اند درک کنند.

این سیاستمدار دموکرات خواستار تمرکز بر تصویر و تهدید بزرگی که آمریکا با آن مواجه بوده، شد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) بالاترین بودجه تاریخ آمریکا به مبلغ بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار را تصویب کرد.

بودجه نظامی درخواستی دولت آمریکا در سال گذشته میلادی، ۷۰۵.۴ میلیارد دلار بود و در نهایت مخارج نظامی این کشور در این سال به ۸۰۱ میلیارد دلار رسید که تقریباً سه برابر بودجه نظامی چین بود. 

بودجه نظامی پیشنهادی برای وزارت دفاع آمریکا موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» که هر ساله به کنگره ارائه می‌شود برای سال آینده به ۷۷۳ میلیارد دلار رسیده و مجلس نمایندگان علاوه بر این مبلغ، مجوز استفاده از یک هزینه ۳۷ میلیارد دلار دیگر را نیز صادر کرده که بودجه نهایی را به ۸۱۰ میلیارد دلار می‌رساند.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان آمریکا، این بودجه نظامی بی‌سابقه، با حمایت هردو حزب اصلی این کشور و با دریافت ۳۲۹ رأی موافق در برابر ۱۰۱ رأی مخالف تصویب شد.

اکنون این بودجه باید برای تصویب نهایی توسط مجلس سنای آمریکا نیز مورد تأیید قرار گیرد. به نوشته رویترز، سناتورهای آمریکایی نه‌تنها با تصویب این بودجه هنگفت موافق هستند بلکه حتی از افزایش ۳۷ میلیون دلاری آن به ۴۵ میلیون دلار نیز اعلام حمایت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 0
    بایدن پیر ، با سوء مدیریت خودش باعث جنگ افروزی ،کشتار ، ویرانی و نابودی کشورها شده . نمونه ی بارز آن جنگ اوکراین و روسیه هست که زلنسکی رقاصه را تحریک و تشویق به ماجراجویی کرد و اکنون باعث ویرانی اوکراین شده.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 1
    منظورش روسیه است که اسراییل مشخص دراوکراین روس میکشدو سعودی هم درخدمت کشتارروسهاکارهای اقتصادیش راباکاخ سفیدهماهنگ میکند ایران هم اینقدرنقطه زن وپهبادداردکه مجرم راباکشتن ادب کند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    5 0
    ازین غلطها هرکس درباره ی ایران انجام بدهد دینداران ومقاومت نابودش میکنند
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 20
      لطفا همین الان میتونی نابودش کن قبل از هر اقدامی.چقد خنده داری تو
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      10 0
      همین الان میتونی نابودش کن/// یادت رفته پارسال آمریکا با چه خفتی از افغانستان فرار کرد؟ این فرار افتضاح تر از فرار با هلی کوپتر از پشت بام سفارت آمریکا تو ویتنام بود. نه 47 سال پیش کشتار آمریکا در ویتنام جلوی شکستش رو گرفت نه F-35 و F-22 جلوی آبروریزی پس از 20 سال حضور ابر قدقد در افغانستان رو. این خفت ها و ذلیلی ها قابل ماله کشی نیست.جلوی چشم همه س.آمریکا فقط برای اطفالی که آرشیو شونصدتایی از فیلم های خالیوودی دارن ابهت پوشالی داره وگرنه هیچی نیست. تو فیلما همه شون رمبو هستن. تو واقعیت کوماندوهاشون شلوارشون رو خیس کردن!!!!!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    12 0
    ما نیروهای مقاومت لحظه شماری می کنیم برای جنگ آخر و اتمام کار دشمنان اسلام امر خدا به زودی در کل جهان جاری خواهد شد
  • UA ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    9 0
    بایدن بی شعور
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    6 0
    بایدن غلط میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس