کد خبر 1399687
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
یک نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شد

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب اعلام کرد که در پی درگیری در شمال عراق یک نظامی این کشور کشته شده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در درگیری نیروهای ارتش این کشور با عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در شمال عراق یک نظامی کشته شد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که این درگیری‌ها در منطقه عملیات «قفل پنجه» در شمال عراق روی داده است.

آنکارا عملیات نظامی «قفل پنجه» را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل اجرا می‌کند.

عملیات قفل پنجه آنکارا علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است.

عراق در دو سال گذشته چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که از جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۶ هزار عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در داخل و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در خارج از کشور کشته شده‌اند، در مقابل شمار کشته‌های نیروهای نظامی ترکیه بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب رو به رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی آنکارا در شمال عراق شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    3 2
    قرار بود پ ک ک نابود بشه پس چی شد الان 40ساله کشت کوشتار از ترک وکرد هیچ برنده وبازنده ای نداشته بهترین راه حل گفتگو و احترام به حقوق هم هست
    • بابک آزری TR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      3 10
      هیچ احترامی تا زمانی که اربیل و سلیمانیه عزیز ما در اشغال است وجود نخواهد داشت . قرار به نابودی کسی یا چیز نیست تا آزادی آخرین متر از سرزمینمون خواهیم جنگید
    • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      6 5
      هیچ احترامی تا زمانی که آنکارا و استانیول و اربیل و سلیمانیه عزیز ما در اشغال است وجود نخواهد داشت . قرار به نابودی کسی یا چیز نیست تا آزادی آخرین متر از سرزمینمون خواهیم جنگید تا استانبول عزیز به آغوش ایران بازگردد. یاشاسین ایران
  • علیرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 2
    اینم رفت پیش ..
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    یاشاسین ایران‌میلتی
  • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    مذهب مردم ترکیه چیست
  • میلاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    بهتر نیست به حقوق هم احترام بزاریم باصلح در کنار هم زندگی کنیم
  • US ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    8تا پایگاه نظامی آمریکا در خاک ترکیه و بروی صورت ارتش ترکیه ساخته شده است.
  • US ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    تسليت...یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس