کد خبر 1399691
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عراق درباره روند گفتگوهای تهران-ریاض

وزیر امور خارجه کشورمان و همتای عراقی، درباره روابط دو جانبه و روند گفتگوهای تهران و ریاض به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر قرار کردند.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک  در حوزه روابط دو جانبه و نیز برخی موضوعات منطقه‌ای از جمله روند گفتگوهای تهران و ریاض مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان اعیاد قربان و غدیر خم را به همتای عراقی خود تبریک گفت.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن تبریک متقابل عید به‌ همتای ایرانی خود و با اشاره به حضور عراق در اجلاس اخیر جده، ارزیابی خود از این نشست را با امیرعبداللهیان در میان گذاشت.

 فؤاد حسین تصریح کرد که دولت عراق در اجلاس جده گفتگوها و رایزنی‌های لازم برای همکاری‌های منطقه‌ای را انجام داده است و کشورش همچنان به تلاش‌های خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان‌ با قدردانی از تلاش و نقش سازنده عراق در شکل گیری و پیشبرد گفتگوهای منطقه‌ای در راستای تقویت ثبات و امنیت و توسعه در منطقه، بر آمادگی کشورمان برای تداوم همفکری و تبادل نظر با همتای عراقی خود به منظور پیگیری موضوعات مورد اهتمام مشترک در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس