کد خبر 1399726
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بیسیمچی مدیا با انتشار فیلمی از اعتراف خطیب مشهور سعودی به ولایت امیرالمؤمنین و روز غدیر در تلویزیون دولتی عربستان نوشت:

مطرح شدن حقانیت غدیر در تلویزیون عربستان سعودی زمانیکه هنوز جلسات بررسی روایات کتب مورد تایید اهل سنت و جریانات سلفی در عربستان تعطیل نشده بود!

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    12 12
    این که فقط از فضایل حضرت علی گفت و حرفی از امامت نزد ثانیا حضرت علی خلیفه چهارم اهل سنت است وآنها نیز با ایشان محبت خاصی دارند حدیث واقعه قدیر در اهل سنت وجود دارد فقط روی معنی کلمه مولا اختلاف دارند
    • احسان IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      18 1
      آخه قشنگ یکم تفکر برای هر انسانی لازمه. پیامبر اکرم ص بیکار نبود که اون همه آدم رو وسط بیابان ( رفتدگان برگردند و بقیه نیز برسند) تا بگه حضرت علی علیه السلام با من دوسته.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      18 1
      معنای واژه "مولا" مشخص است. نگه داشتن مردم در زیر آفتاب در بیابان و خالی کردن جهاز شترها برای معرفی امام و رهبر آینده امت است. وگرنه خودت هم گفتی دوستی حضرت امام علی علیه‌السلام را خودشان واقفند و نیازی به بازگو کردن نبود. بنابراین در معنای کلمه اختلاف ندارن، در پذیرش مفهومش یعنی تبعیت از ولی مشکل دارن. اما مجبورن بگن معنای مولا رو نمی فهمیم! عرب در همه بحث‌ها به کسی که سرورشه میگه مولا. چطور شد یهو مولا شد حبیب و دوست؟! ثانیا، معنای کلمه مولا رو نمی‌فهمن، معنای آیه غدیر رو هم‌ نمی‌فهمن که می‌فرماید دین کامل شد؟! دین با وظیفه جدید کامل میشه. محبت به امیرالمؤمنین که جدید نبود. اتمام نعمت رو هم نمی‌فهمن؟! مگه محبت به یک شخص نعمته؟! اما سرپرستی و هدایت شدن در راه خدا توسط امام نعمته. مسئله ولایت، مسئله اسم و تاریخ و واژه‌ها نیست. مسئله پذیرش ولایت فرد منصوب خداست. یا قبول داری یا متکبری. بحث بر سر کاریه که شیطون رو از درگاه خدای بزرگ، بیرون کرد. بحث بر سر اینه که با ختم نبوت، انسان‌ها رها شدن تا هر غلطی بکنن یا رها نشدن؟! خب اگه رها نشدن با چه ابزاری بفهمن بر اساس قرآن عمل کردن یا نه؟ با تطبیق دادن خودشون با مخلوقی از جنس خودشون یعنی امام. خلاصه که معنا و مفهوم مولا و امام خیلی واضحه. طوری که یه پیرزن بی‌سواد هم نتونه بهونه بیاره
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      10 1
      انت منی بمنزلة هارون بموسی رو همون اولش میگه دیگه! معنیش به جز جانشینی بلافصل چیه؟؟؟ حتی به سبطین کرمین بعد از حضرت علی هم اشاره می کنه... دیگه چی باید می گفت که نگفت؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      8 1
      ببین اگر به کسی محبت خاص داری و رسول الله او را به عنوان مولا و ولی مردم معرفی می‌کند و باهاش بیعت هم می‌کنی، نمیشه نفر چهارم انتخابش کنی. این کار با اون‌ محبت نمیسازه. ما نه بی‌احترامی می‌کنیم، نه دعوا داریم. بحث منطقی می‌کنیم و هر کی میره سوی خودش. اما عقل من قبول نمی‌کنه با یکی که رسول خدا معرفی کرده بیعت کنی، بعد به عنوان نفر چهارم انتخابش کنی!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      9 1
      رسول خدافرمودند هرکسی که من مولای اویم پس ازمن علی مولای اوست ومباهله هم عیدبعدازغدیراست که نفس الرسول امام علی ع شدند
    • abbas IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      اتفاقا سر همون مولا ک میفرمایید برای سایر خلفا جز امیرالمومنین حیدر میگن میشه ولی و سرپرست ولللللی برای حضرت علی که میرسه میگن اینجا منظور دوست بوده ی سوال دارم از نظر اهل سنت چطور خلفا هنگام مرگشون تایین کردن ک خلیفه بدی کی باشه یا چ ویژگی داشته باشه ولی حضرت محمد ص نکرد؟! نعوذ بالله یعنی تفکر حضرت محمد از خلفا کمتر بوده ک جانشین یا حداقل شرایط جانشین برای امت اسلامی تایین نفرمودن؟! به جز واقعه غدیر چندین و چند بار ایشون نشون دادن حق با کیه ... اون دنیا خدا با احدی تعارف نداره .... حالا خودشون رو بزنن ب ندوستن و استدلال های آبکی
    • abbas IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 1
      مبحث دیگ ک خیییلیا دقت نمیکنن حدیث معروف پیامبر که مثال زده فرمودند مثل من با حضرت علی مثل موسی ع با حضرت هارون عزیزان .... اهل سنت ... تشریف ببرید تو قرآن ببینید داستان موسی و هارون ع چی بوده موسی هارون رو ولی خودش میذاره بعد میرن ب کوه طور یک هفته اش میشه ده روز مردم پس میزننش و میرن سمت سامری حضرت موسی میاد میبینه قومش دوبار کافر شدن یعقه حضرت هارون رو میگیره هارون ع میگه من سکوت کردم تا امت دچار تفرقه و جنگ نشه خب دقققققیییقا کاری که مردم با حضرت علی کردن دیگ اگ این معجزه کتاب الله نیست؟!؟ و تایید صدق بودن کلام رسول؟!؟ این تازه ی نمونه از دلایل حقانیت حضرت علی علیه السلام تفکر تفکر تفکر
  • لیلا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    33 3
    لعنت به وهابیت و آل سعود
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    9 0
    آیا کسی که این فضایل را دارد بر کسانی که ندارند فضیلت ندارد؟
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      4 0
      احسنت. کاربر ۱۳:۱۶ بخونه
  • محسن IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 4
    اهل سنت منظور از واقعه غدیر رو تاکید بر دوستی با امام علی(ع) میدونن و این فرد هم همین رو گفت و صحبتی درباره‌ی حقانیت غدیر و اشاره به اعتقادات شیعه نبود.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 5
      همان دوستی را هم که قائلند ومعترفند باید جواب بدهند که آیا هجوم به خانه علی علیه السلام وآتش زدن درب خانه و شکستن پهلوی دخترپیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وسقط جنینش که همسر علی بود از دوستی است؟ یا ریسمان انداختن به گردن علی علیه السلام وکشاندنش به طرف مسجد وبا زور واکراه بیعت گرفتن از دوستی است؟
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    10 5
    برادران اهل سنت آیا گمان می کنند پیامبر اکرم در آن گرمای طاقت فرسا، تمام مردم را نگه داشتند که بگویند امام علی علیه السلام را دوست داشته باشید!؟ خب که چه بشود!؟ این جمله را که قبل از غدیر هم، حضرت بارها فرموده بودند! چنین نگاهی به این واقعه آیا به معنا این نیست که پیامبر اکرم علیه السلام را متهم به کار لغو و ببهوده کنیم در حالی که قرآن کریم می فرماید؛ پیامبر اکرم ص هرگز از روی هوا و هوس و لغو کاری انجام نمی دهند و ماینطق عن الهوی!؟ قرینه دیگر آیه اکمال دین است که کاملا مشخص است که قرار است زحمات ۲۳ ساله نبی مکرم اسلام با این انتخاب به نتیجه برسد ادامه نبوت با امامت امیرالمومنین علی علیه السلام و ائمه اطهار تضمین شود و قرینه سوم بیعت کردن تمام مسلمانان حتی خلیفه اول و دوم با امیرالمومنین امام علی علیه السلام است چرا که در اعراب رسم بوده که برای خلافت و رهبری و حکومت بیعت می کرده اند! و قرینه چهارم وجود انبوهی از احادیث موثق از صحابه در کتب معتبر اهل سنت است! و قرینه پنجم اشاره و تاکید پیامبر اکرم ص برای امامت و ولایت امیرالمومنین در طول ۲۳ سال قبل از غدیر! قطعا اگر حقایق غدیر و مظلومیت اهل بیت علیهم السلام آشکار شود اکثر برادران اهل تسنن متوجه حقایق خواهند شد چرا که هر پیامبری نزدیکترین شخص به خود را که تربیت شده آن پیامبر الهی است را به وصایت و جانشینی انتخاب می کرده و هرگز امکان نداشته حتی یک نفر از انبیاء گذشته انتخاب جانشین بعد از خود را به رای مردم واگذار کرده باشد! چرا که انتخاب جانشینان پیامبر نیز مانند انتخاب انبیاء ع یک انتخاب الهی است نه انسانی و الا باید اهل سنت می توانستند با برگزاری انتخابات، حضرت مهدی علیه السلام را انتخاب و ظهور ایشان را تسریع کنند! در حالی که هیچ کدام از علمای اهل سنت قائل به انتخابات برای ظهور حضرت مهدی عج نیستند و آنها هم منتظر فرج آن‌حضرتند! پس وقتی انتخاب آخرین وصی پیامبر خدا ص بدست انسانها نیست؛ صد البته و یقینا؛ انتخاب اولین آنها نیز بر عهده مردم نیست!
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 4
    وهابیت باید بداند ازنظر عقل جای که که ۱۰۰است ۱۰ معنی ندارد اگراینها واقعا توان دارند یک کتاب مثل نهج الباغه تالیف کنند که کلماتش نسبت به نهج البلاعه به قران نزدیک باشد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    درسته که خیلی از این عزیزان نوشتن که این وهابی به غدیر خم در فضائل حضرت امیر علیه السلام اشاره کرد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 0
    باید گفت لعنت بر یهود دشمن فاتح خیبر . کلید همینجاست
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 0
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس