کد خبر 1399736
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
شیائومی ۲۹ تیر از گوشی ردمی K50i رونمایی می‌کند

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، شیائومی ۲۹ تیر ماه (چهارشنبه هفته‌ی جاری) از جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده خود با نام ردمی K۵۰i در بازار هند رونمایی خواهد کرد.

به گزارشمشرق، ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می‌کند تا بتواند روند روبه رشد سال گذشته را در سال جاری نیز ادامه دهد. در همین راستا، این شرکت قصد دارد اواخر این هفته از جدیدترین گوشی میان‌رده خود با نام ردمی K۵۰i رونمایی کند.

این گوشی هوشمند در حقیقت همان نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی پوکو X۴ Gt (که در سطح جهانی در دسترس است) یا ردمی نوت ۱۱T پرو (که به طور انحصاری در چین فروخته می‌شود) است که هر دو در اوایل سال ۲۰۲۲ در اختیار کاربران قرار گرفتند. جدا از تغییر نام تجاری باید گفت که ردمی K۵۰i یک گوشی هوشمند بسیار قدرتمند محسوب می‌شود و از تراشه‌ی Dimensity ۸۱۰۰ مدیاتک نیز به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

شیائومی از گوشی ردمی K۵۰i رونمایی می‌کند

باید اشاره کنیم که در پردازنده‌ی این تراشه ۴ هسته‌ی A۷۸ با فرکانس کاری ۲/۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی A۵۵ با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز تعبیه شده که به انجام وظیفه می‌پردازند. همچنین در کنار پردازنده‌ی Dimensity ۸۱۰۰ که با نسل چهارم فناوری ساخت ۵ نانومتری TSMC تولید شده‌، Mali-G۶۱۰ MC۶ به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی به پردازش تصاویر خواهد پرداخت. در کنار این پردازنده، تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز تعبیه خواهد شد. این تراشه در گوشی ریلمی GT نئو ۳ نیز به عنوان مغز متفکر مورد استفاده قرار گرفته است.

جالب است بدانید که گوشی K۵۰i در بنچمارک Antutu امتیاز بالاتری نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و تراشه‌ی A۱۵ Bionic اپل به دست آورده است. ظاهراً ریلمی برای این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره برده که از شارژر سریع سیمی ۶۷ واتی شیائومی پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی هوشمند جدید میان‌رده مجهز به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD است که از رزولوشن IPS LCD با نرخ رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی، حداکثر روشنایی تا ۶۵۰ نیت و محتوای Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

در قاب پشتی این گوشی هوشمند، ردمی از یک سیستم دوربین سه‌گانه استفاده کرده و در پنل جلویی نیز حفره‌ی نمایشگر میزبان دوربین سلفی خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی هوشمند دقتی ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن‌ها، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. روی پنل جلویی K۵۰i نیز یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

از نکات جالب توجه این گوشی هوشمند می‌توان به وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد که می‌تواند برای بسیاری از کاربران خبر بسیار خوبی باشد. همچنین ظاهراً شیائومی، بر خلاف رویه‌ بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند که به صورت جداگانه شارژر گوشی‌ها را عرضه می‌کنند، آداپتور ۶۷ واتی را درون جعبه‌ی این گوشی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بلندگوهای دوگانه این گوشی نیز از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود که ردمی K۵۰i به لطف موتور ارتعاشی خود، دارای قابلیت تاچ بسیار عالی باشد. این گوشی هوشمند میان‌رده همچنین مجهز به حسگر اثر انگشت کناری است که با دکمه‌ی پاور ادغام شده و رابط کاربری MIUI ۱۳ مبتنی بر اندروید ۱۲ را به صورت پیش‌فرض اجرا خواهد کرد. کاربران می‌توانند از بین سه‌ گزینه‌ی رنگی آبی، مشکی و نقره‌ای به دلخواه خود دست به انتخاب بزنند.

در نهایت باید به مقوله‌ی قیمت این گوشی هوشمند بپردازیم که ظاهراً نسخه‌ی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن با قیمتی بین ۳۰۳ تا ۳۵۳ دلار و نسخه‌ی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن با قیمتی بین ۳۶۷ تا ۴۱۷ دلار روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده خواهد شد.

منبع:ایستنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس