کد خبر 1400006
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
شفافیت

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: پس از بررسی و تصویب این طرح در مجلس، این طرح به شورای نگهبان ارسال شد که شورا ایراداتی به آن گرفت و طرح مجدد به مجلس و کمیسیون شوراها بازگشت.

وی افزود: در جلسات کمیسیون شوراها ایرادات مربوط به ماده یک که به  شفافیت مجلس مربوط است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاح عباراتی در آن صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: ایرادات وارده به ماده ۲ این طرح که به شفافیت  وزارتخانه‌ها و هیأت وزیران مربوط بود  نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل نیاز به کار کارشناسی به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ظرف یک هفته مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس بیان کرد:در نهایت مقرر شد طرح به کارگروه تخصصی ارجاع تا با کار کارشناسی نظر شورای نگهبان تامین شود.

حدادی اظهار کرد: اخیرا گزارش کارگروه تخصصی  برای بررسی در صحن کمسیون آماده شد و پس از بررسی در کمیسیون ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه‌گانه بر طرف و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

نماینده نظرآباد و طالقان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستورکار جلسه علنی قرار دارد و احتمالا در هفته آینده در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی باشد.

حدادی گفت: پس از رسیدگی به طرح مذکور در جلسه علنی، طرح جهت  بررسی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    پول شویی ورانت ونجومی بگیری نبایدانجام شود چراتاالان به تاخیرافتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس