کد خبر 1400034
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
معوقات یارانه ۳۰۰ هزار تومانی جاماندگان به زودی واریز خواهد شد

پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق، تا کنون ۳ مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز شده است. این درحالی است که حدود ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراضها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت  نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و  ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

هر چند هر ماه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد  از بررسی اعتراضها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.

پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

گفتنی است، افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند. همچنین افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱، یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهدی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 1
    این سیستم پرداخت یارانه اصلا عادلانه نیست ویک تبعیض بین افراد جامعه است چرا هزینه های یک خانواه مدنظر نیست یک خانواده که چندین فرزند فارغل تحصیل دانشگاهی بیکار دارد ونمی تواندخرجی آنهارا تامین کند بش یارانه تعلق نمی گیرد تا حداقل گوشه ای اززندگش حل بشه افزایش قیمتها برای همه واقعا جای تاسف است
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      1 0
      يارانه جديد رو براي ما ريختند و قابل برداشت هست ولي يارانه اول رو كه بصورت بلوكه شدن واريز كردن هنوز قابل برداشت نيست!!! بالاخره اعتراض ما پذيرفته شده و يارانه ماه بعد رو واريز كردين، يا هنوز بررسي نشده كه يارانه ماه قبل ، قابل برداشت نيست؟ كدومشه؟
  • قاسم IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    قرار بود 4200 حذف بشه مابه تفاوت بدن به ایرانی نه اینکه به گفته خودشان قاچاق بشه ولی همه چیز را گران کردن حالا نمیخوان پرداخت کنند وبیشتر صادر کردن حتی ان چهار قلم کالا را اینا هوار میکردن اجناس یارانه ای داره قاچاق میشه ما به تفاوت پرداخت میکنیم حالا چی شد دهنشان مزه کرد مثل گران کردن بنزین که ندادند
  • JP ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    متاسفانه حقیقت ندارد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 1
    اول گفتن تا دو سه روز اینده بعد گفتند در هفته جاری و حال میگن تا بیستم مرداد .مردم چطوری اعتماد کنند .
  • عبدالهی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 1
    یارانه باید به همه ایرانی ها که در ایران زندگی می‌کنند داده بشه وقتی کسی تلاشش زیاده درآمدش هم زیاد خواهد بود این دلیل نمیشه که یارانه عده ای را بخاطر درآمدش قطع کنی قطع کردن یارانه یعنی تقسیم مردم به دو دسته خودی و عیر خودی ایرانی و غیر ایرانی
  • بدبخت IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    واقعا" اینها حق الناس نیست که با این اطلاعات غلط که خودشان هم می دانند غلطاست یارانه را توزیع می کنند یا شاید ما ناس نیستیم و خودمان خبر نداریم
  • رحیم IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    بازنشسته تامین اجتماعی هستم با توجه به گرانی های بی حد و حصر که همه مطلع هستن تنها ۱۰ در صد افزایش حقوق داشتیم که آنهم به موقع پرداخت نشده و هنوز افزایش فروردین و اردیبهشت را نگرفته ایم یعنی چهارماه از سال گذشته گرانی های دیوانه وار را سر میکنیم اما فعلا هیچ انگار در همان سال ۱۴۰۰ به سر میبریم ضمنا یارانه مان هم قطع شد ( از اردیبهشت ) اعتراض کردم برای یکماه واریز شد اما از اردیبهشت تا امروز قابل برداشت نشده !!! ما که میدانیم همین پرداختی های یارانه به عموم مردم از جیب کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعیست و پُزش را شما میدهید (دولتی که بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهی دارد چه توانی برای پرداخت یارانه دارد ؟ ) تنها حرفی که باقی میماند تشکر ازشماست که فقط همان چهار قلم روغن و مرغ و تخم مرغ و لبنیات راگران کردید و باقی محصولات و مواد و مایحتاج مردم همانطور ارزان ماند که ماند!!!
  • محمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    ما خانواده ۵ نفره جامونده بودیم.فقط نمیفهمم چرا فقط ۹۰۰ هزارتومن به حسابم ریختند؟ یعنی کدوم دهکیم؟ کمتر از یکماهو واریز کردن
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      1 0
      خودت و خانومت زیادی هستین وحذف شدین!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • ناصر IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    به نظرم یارانه حق همه است و دهک بندی دقیق نیست و اجحاف در حق گروه خاصی از جامعه بوده مخصوصا خانوارهای پر جمعیت...
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    قربون همون روحانی!گفتیم رئیسی میادوبهترمیشه ولی متاسفانه اومدو............
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    مثل ..... راست نمیگن
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    زود مسدودیت را بردارید جان پوتین
  • علی.نژادمحمد الارلوق IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    بالاخره بنده نفهمیدم چرا یک کارمند بازنشسته جانباز ۳۵ در صد بعد از ۳۰ سال خدمت با حقوق ده میلیونی که از آن هم ۶میلیون اقساط چطوری پر درآمد گردیده لطفا توضیح دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس