کد خبر 1400097
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
KF 21

- مقام‌های پشتیبانی نیروهای ارتش کره جنوبی امروز (سه شنبه) از نخستین پرواز آزمایشی جنگنده «کی اف-۲۱» KF-۲۱ ساخت این کشور از پایگاه نیروی هوایی واقع در جنوب کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های پشتیبانی ارتش کره جنوبی در حالی از نخستین پرواز جنگنده بومی «کی اف-۲۱ » این کشور از پایگاه نیروهای هوایی ارتش واقع در جنوب این کشور خبر دادند که این نخستین پرواز این جنگنده از ۳ پرواز «ترینینگ وینگ» در پایگاه «ساچئون»  در ۳۰۰ کیلومتری سئول بود.

براساس اطلاعات مقام‌های مدیریت برنامه مالکیت دفاعی، شرکت صنایع هوافضای کره (KAI) از سهامداران تولید این جنگنده بومی است.  در دسامبر سال ۲۰۱۵ مدیریت برنامه مالکیت دفاعی کره جنوبی با شرکت صنایع هوافضای کره قرارداد توسعه جنگنده امضا کرد.  

انتظار می‌رود مدت پرواز این جنگنده برفراز آسمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باشد تا عملکرد پایه‌ای  این جنگنده بررسی شود.  

مقام‌های رسمی مربوط به پرواز این جنگنده برنامه را برای صبح امروز تنظیم کرده بودند که به دلیل شرایط جوی با تاخیر مواجه شد.

این پروژه ۸.۸ تریلیون وونی معادل ۶.۶۷ میلیارد دلار از زمانی آغاز شد که کره جنوبی مجبور شد ناوگان قدیمی اف-۴ و اف-۵ جود را با جنگنده های قوی جایگزین کند تا در برابر تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی آمادگی داشته باشد.  

کره شمالی بارها در سال جاری آزمایش‌های موشکی بالستیک کوتاه برد و دور برد قاره پیما انجام داده که با واکنش کره جنوبی و آمریکا همراه بوده است.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 11
    قابل توجه شرقگداهاي عاشق كره شمال و كيم جونگ اون!!!!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 5
      ما کجا بودیم و اینا کجا بودن و حالا ما کجا هستیم و اینها کجا هستند !!!!! واقعا جای افسوس داره
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 5
    کره شمالی ها از این غارغارک نمی ترسند، جنوبی ها باید وسیله ای بسازند تا از تبخیر شدن توسط همسایه شمالی ممانعت بعمل آورد!!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 3
      این دیگه کیه
    • TR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 5
      ببین چه کسایی شدن هم وطن ما
    • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 2
      این توده ایها . یکبار وقتی شوروی سقوط کرد ماتم گرفتند .. بعد دلشان را به چین کمونیست خوش کردند . چین هم اقتصادش را به بازار آزاد وصل کرد .. بازهم ماتم گرفتند . الان دلخوشی اینا فقط کره شمالی و پوتین است . اگر پوتین شکست بخوره و روسیه تجزیه بشه و کره شمالی هم همینطور .. آن وقت این توده ایها باید برن دیوونه خونه بستری بشن !!! بجای این مسخره بازیها به وطن خودتون افتخار کنین . نه شرق و نه غرب هیچکدوم به دردمون نمیخورن .
  • حسین ES ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    این همونه که فیلم تاکسیش هفته پیش در خبر بود؟؟ قاهر چی شد....امیدوارم که قاهر تبدیل شه به یه پهباد تهاجمی شناسایی...نیاز نیست حنگنده بسازی وقتی میتونی با پهباد ها این کارارو انجام داد....بمب باران ها رو میشه با همین ها انجام داد...به جای بمب های سنگین هم از بالستیک های تاکتیکی استفاده کرد...هزینه حمله در فواصل دور برد خیلی بالاست و عملا با پدافند های جدید بسیار سخت این در شرایطی هست که بتونند سوختگیری هوایی بدون خطر انجام بدند و اطراف ما ها پایگاه های امنی داشته باشند که ندارند..پس عملا جنگ جنگ موشک و پهباد هاست..جنگنده ها دوره اش تموم شده.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 3
    کپی زدن که کاری ندارد اصل اینه که یه چیزی خودشون از صفر طراحی کنند. این اروپایی ها هم همشون مثل همین هستند همه کپی کار. والا اگه دانشمندان شرقی توی آمریکا نبودند همه اروپایی ها بایستی به سبک جنگ جهانی دوم هواپیما می‌ساختند. چون فقط دانشگاه مجانی نوآوری نمیاره بایستی خلاقیت داشت که وابسته به هوش احساسی هست که در شرایط خاصی بدست می آید که در اروپا و کره جنوبی نیست.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      2 1
      ابله کل فناوری آمریکا و شوروی بعد از شکست آلمان توی جنگ جهانی و دسترسی به ابداعات و سیستمای موشکی و هوانوردی و از همه مهمتر دانشمندای هسته ای آلمان به دست اومد! شرق کمونیست دانشمندش کجا بود؟!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      جنگنده های آمریکا توسط ژاپنی ها طراحی میشه.ژاپن و آلمان تو منبع علم در جهان هستن.در ضمن چین در حال حاظر یک ابرقدرت علمی هست.هر کشور تلاش کنه با قله های علم میرسه ربطی به شرق و غرب هم نداره.آمریکا از امه دنیا نخبه جمع میکنه.از ژاپن گرفته تا هند و آفریقا و ..
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 0
    چه خبر از جنگنده قاهر 313 ساخت ایران؟؟ ١٢ سال قبل رونمایی شد، و تا الان هیچگونه خبری از آن نیست. کره ای ها ٣ ساله این و بردن رو هوا.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    این همین چند وقت پیش تست تاکسیش انجام شد چطور انقدر زود به مرحله پرواز رسید؟! الان سالهاست از تست تاکسی قاهر میگذره اما به مرحله پرواز نرسید!
  • احمد زیوری IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    کره ،ژاپن ، ترکیه همه پروژه جنگنه نسل ۵ رو به یه جایی رسوندن غیر از ایران که ۵۰ ساله داره از جنگنده های قدیمی کار میکنه . آیا ما نمیتونیم همزمان با انتقال فناوری ساخت پهباد فناوری ساخت موتور و رادار جنگنده را از روسیه بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس