انبارلویی نمایه

یک کارشناس مسائل سیاسی به بررسی پشت پرده ارتباط تاج‌زاده با یکی از عناصر سازمان سیا پرداخت و گفت:‌ معتقدم که مقامات قضایی باید مجدانه به جرائم آقای تاج‌زاده رسیدگی کنند.

به گزارش مشرق، «مصطفی تاجزاده» از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد و جریان اصلاحات بر خلاف ادعای خود مبنی بر اینکه با شیوه‌های براندازانه زاویه دارد به حمایت از تاجزاده پرداخت.

تاجزاده در اظهار نظرهای خود انتقادات تندی به قانون اساسی، جایگاه ولایت فقیه، انتخابات، سیاست‌ خارجی و رابطه با آمریکا مطرح می‌کرد و  حمایت همه‌جانبه جبهه اصلاحات ایران از وی نشان می‌دهد که این جبهه در عمل نتوانسته با رادیکالیسم مرزبندی کند.

بهزاد نبوی، رییس جبهه اصلاحات ایران در یک موضع‌گیری که کانال رسمی این جبهه منتشر کرد، نسبت‌به بازداشت تاج‌زاده واکنش نشان داد. نبوی دیروز در اظهارات خود با ناصحیح و نابخردانه خواندن بازداشت تاج‌زاده تصریح کرد: «دستگیری برادر عزیزم، سیدمصطفی تاج‌زاده، یار سال‌های طولانی انقلاب و اصلاح‌جویی را اقدامی ناصحیح و نابخردانه در جهت تضعیف جریان منتقد مصلح و مخالف براندازی و آشوب و خشونت می‌دانم».

در همین زمینه با محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگو کردیم که به شرح زیر است:

آقای انبارلویی به نظرتان چرا تاجزاده به اینجا رسید که از یک انقلابی دو آتشه تبدیل به اپوزیسیون شود؟

باید درک درستی از پدیده تاج‌زاده داشت چون پیشینه سیاسی و نقش او در فتنه ۸۸ و روابط او با فردی مشکوک و عضو سازمان سیا مورد بررسی قرار گیرد.

 فرد مشکوک؟

انبارلویی: بله فردی به‌نام آقای تاج‌بخش در اعترافات به ارتباط خود با تاجزاده اشاره کرده بود. که یک مسئله مفصل است و این نشان می‌دهد آقای تاجزاده تحرکاتی ضد امنیت ملی انجام می‌داد که باید در این خصوص توضیح دهد.

به نظر شما ماموریت تاجزاده چیست؟

 می‌دانید که در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ مردم از اصلاح‌طلبان و جریان اصلاح طلبی روی برگرداندند چرا که این جریان وعده هایی به مردم داده بود که این وعده‌ها نه تنها عملی نشد بلکه صرفا ادعا و دروغ بود. اصلاح‌طلبان مدعی بودند که روابط با آمریکا را بهبود بخشیده، تحریم‌ها را نقض می کند و به تبع آن وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبود می‌بخشند اما هیچ‌یک از وعده های آنان تحقق نیافت و به مردم دروغ گفتند چرا که قراردادی موسوم به برجام را منعقد کردند و همه تعهدات را یک سویه انجام دادند اما از سوی دیگر آمریکایی‌ها نه تنها هیچ‌یک از تحریم‌ها را بر نداشتند بلکه بر تحریم‌ها، تهدیدها و ترورها نیز افزود.

*چطور سرمایه اجتماعی اصولگرایان در انتخابات 1400 حضور داشت اما سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان سوخت شد؟

اصلاح طلبان زیرسوال و نقد تند افکار عمومی هستند به همین دلیل نامزد آنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به پایین‌ترین حد رای دست یافت و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان آب رفت بنابراین اصلاح‌طلبان در توجیه این شکست مفتضحانه، توپ را به زمین شورای نگهبان انداخته و علت ناکامی خود را رد صلاحیت نامزدهای خود عنوان کردند و تاکید داشتند که مردم با صندوق‌های رای قهر کرده و مشارکت به زیر ۵۰ درصد رسیده است که این یک دروغ فاحش بود. چون سرمایه اجتماعی جریان اصولگرا سر جای خود باقی مانده بود و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز پای کار آمد اما این سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان بود که سوخت شد و از بین رفت و آنان این شکسته خود را به حساب نظام فاکتور کردند و طلبکار شدن که چرا مشارکت به زیر ۵۰ درصد رسیده است؟ چه کسی و چه جریانی و با چه وعده‌های ناکامی، مشارکت را به زیر ۵۰ درصد رسانده است؟

* شرایط حاکم بر کشور ماه عسل دولت‌داری اصلاح‌طلبان بوده است/سخنان تاج‌زاده فرار اصلاح‌طلبان در بوجود آوردن شرایط موجود بود

وقتی آقای رئیسی دولت را به عهده گرفت، مردم با مشکلات معیشتی فوق العاده زیادی روبرو بودند و دولت نیز بدهی‌های فراوان به وجود آورده بود شرایط حاکم بر کشور ماه عسل ۸ سال دولت داری اصلاح طلبان و حسن روحانی بوده است؛ اصلاح‌طلبان باید به افکار عمومی پاسخ می‌دادند که چرا علیرغم این که ادعا می‌کردند زبان آمریکا را می دانند و فهم دیپلماسی دارند گشایشی در روابط ایران و غرب ایجاد نشد؟ آنها به جای پاسخ‌گویی از عملکرد خود بو میدان جدیدی را خلق کردن و این میدان جدید حرف‌های بی‌ربط مصطفی تاج زاده بود.

امروز دولت آقای رئیسی و اصولگرایان ۲۴ ساعته به فکر مردم و تامین معیشت مردم هستند در حالی که  آقای روحانی می‌گفت اگر اف‌ای‌تی‌اف (FATF) را تصویب نکنیم، نمی‌توانیم نفت بفروشیم و حتی پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی را از توان دولت خارج می دانست. چه طور امروز دولت سیزدهم هم نفت می‌فروشد، هم تحریم‌ها ها را دور می‌زند و هم یارانه پرداختی به مردم را ده برابر کرده است؟ بنابراین اصلاح‌طلبان می‌خواهند ذهن دولت و نیروهای دولت را منحرف و سپس اعلام کند که این دولت ناکارآمد است.

* اظهارات تاجزاده نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ و ترویج علیه نظام بود

 به عنوان مثال کدام اظهارات او؟

انبارلویی:‌ آقای تاجزاده در گفت‌وگویی در کلاب هاوس انتخابات‌های سال ۹۸ و ۱۴۰۰ را یک کودتای کامل و انتخاباتی رسوا دانسته و تاکید کرده بود که شورای نگهبان باید از حالت باندی و جناحی خارج شود و قوه قضاییه نیز نباید ابزار سرکوب حکومت باشد؛ تاجزاده گفته بود ه اگر دولت و مجلس را در اختیار گیریم ظرف یکسال روابط ایران با آمریکا را عادی می‌کنیم.

مطالبی که آقای تاجزاده مطرح کردند نشر اکاذیب تشویش اذهان عمومی و تبلیغ و ترویج علیه نظام بود. او نسبت به قانون اساسی و جایگاه ولایت فقیه اظهارنظرهایی داشت که به لحاظ جرم شناسی در تعریف نظامات امنیتی کشور جرم محسوب می‌شود و قاعدتاً قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی در مورد آن اقدام خواهند کرد. آقای تاجزاده مسیری را طی کرد که این مسیر نهایتاً سبب اتحاد با اپوزیسیون و روزنامه نگاران خارج از کشور می‌شد.

البته اینکه آنان سعی دارند به مسئله بازداشت تاجزاده به صورت گسترده پرداخته شود به چه دلیل است؟

انبارلویی: مسئله اصلی امروز کشور مسئله اقتصاد و تنظیم روابط با دنیای امروز است. اصلاح‌طلبان دنیای امروز را فقط آمریکا انگلیس و فرانسه می‌دانند و اصلاً برای کشورها و قدرت‌های بزرگ همچون چین، روسیه، آمریکای لاتین و هند ارزشی قائل نیستند. اصلاح طلبان برای اینکه تمرکز دولت را از سیاست خارجی و حل مسائل اقتصادی مردم منحرف کنند یکسری مسائل سیاسی را مطرح کردند.

* مطالبی که اصلاح‌طلبان و تاجزاده‌ها مطرح می‌کنند انتقاد نیست بلکه انتقام از نظام است

در همین زمینه می‌خواهم به نامه دفاعیه آقای بهزاد نبوی از آقای تاجزاده اشاره کنم او در این نامه می‌نویسد: بازداشت تاجزاده اقدامی ناصحیح در جهت تضعیف جریان منتقد، مصلح و مخالف آشوب و براندازی است. نبوی چند صفت برای جریان اصلاحات نام می‌برد؛ نسخت اینکه جریان اصلاحات را  منتقد مصلح معرفی می‌کند! اصلاحات کی منتقد مصلح بوده است؟

مطالبی که اصلاح‌طلبان و تاجزاده‌ها مطرح می‌کنند انتقاد نیست بلکه انتقام از نظام است. آقای بهزاد نبوی اصلاح طلبان را جریان مخالف آشوب معرفی می‌کند اگر اصلاح طلبان جریان مخالف آشوب هستند پس فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را چه کسی رقم زد؟ اصلاح‌طلبان اگر مخالف براندازی هستند و چه کسانی در خیابان های تهران در فتنه ۷۸ و ۸۸ علیه مبانی نظام و امام شعار دادند و چرا با آنان همراهی کردید؟ بهزاد نبوی به خوبی می‌داند که مسیر تاجزاده با مسیر اصلاح‌طلبان واقعی متافوت بوده است به همین دلیل می‌نویسد: "علیرغم وجود برخی اختلاف نظرها که با او دارم"؛‌ مصطفی تاج‌زاده از مسیر نقد منصفانه و انتقاد، خارج و وارد دالان آشوب و براندازی شده بود و در مسیر اپوزیسیون قرار داشت.

بنابراین من معتقدم که مقامات قضایی باید مجدانه به جرایم آقای تاجزاده رسیدگی کنند و اصلاح‌طلبان نیز می‌دانند که مواضع  تاجزاده نه تنها قابل دفاع نبوده بلکه منطبق بر گفتمان جریان اصلاح‌طلبی اصیل داخل نظام که معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه است، نیست چرا آقای تاجزاده بارها گفته است که من قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارم.

جناب انبارلویی از توضیحات شما متشکریم.

 موفق و موید باشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    42 5
    اگه پرونده انفجار دفتر نخست وزیری رسیدگی میشد خیلی از مشکلات امروز گریبان گیر انقلاب نبود
    • DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      19 9
      آقای تاجزاده مسیری را طی کرد که این مسیر نهایتاً سبب اتحاد با اپوزیسیون و روزنامه نگاران خارج از کشور شده و عاقبت ختم به پناهندگی به آلبانی میشود. تعجب همگان از این افراد خودباخته اینستکه چرا راهی را میروند که منافقین رفتند و ...صدام شدند. .منافقین هم با ادعاهای دروغین ضد امپریالیستی شروع کردند و از ترور و به شهادت رساندن اعضاء راستین مجاهدین نظیر مجید شریف واقفی و صمدیه لباف... و با کودتا در سازمان , مسعود لجنی و بعد از پناهندگی او به ...مریم قجر موسی خیابانی ابریشمچی را به سردوانی گروهک منافقین برگزیدند و بیش از 18500 نفر از مردم عادی در ایران را ترور کردند. حالا باید دید موسی بیابانی و ابریشمچی اصلاح طلبان مسعود رجوی اصلاح طلبان و مریم رجوی اصلاح طلبان چه کسانی خواهند شد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    14 4
    ماه عسل نه! ماحصل
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 2
      اصلاح طلبان در اتاق فکر (....) برای مظلوم نمایی و زنده نمایی! در رسانه هاشون تاجزاده را به زندان فرستاده اند. همانطور که هر ده سال با ایجاد فتنه و ریختن خون جوانان ایران در اغتشاشات, اصلاحات شیطانی شان را زنده نگه میدارند,دقیقآ مشابه قربانی کردن انسان ها توسط شیطان پرستان
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      10 1
      یکی توضیح بده تفاوت اصلاح طلبان با منافقین خلق رجوی در چیست! منافقین در نقاط خلوت مردم ایران را ترور کرده و میکشند و اصلاح طلبان با ایجاد فتنه و در اغتشاش مردم ایران را قتل عام میکنند. اگر منافقین یکی یکی میکشند اصلاح طلبان ده تا ده تا میکشند. سران اصلاحات اگر مانند عمروعاص مکر نمیکردند تا امروز هزاران بار به جرم وطن فروشی و هموطن کشی و ایجاد تورم شدید اقتصادی اعدام شده بودند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      2 1
      قضیه میرسلیم نشان داد
  • ناصر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    25 16
    بهزاد نبوی ، تاجزاده و ... باید هر چه سریعتر مجازات شوند
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 9
      چه خوب گفته بود آن دوستی که تاجزاده را ملانصرالدین زمان ما خوانده بود!!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    28 14
    باشه شما راست می گی،از پسر میرسلیم چه خبر؟
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 1
      بله
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      18 9
      چه خبر؟! مگه نگران چیزی بودن که بگیرنش یا نگیرنش هر کی جاسوسی کنه و خیانت کنه میگیرنش کجاش سخته فهمیدنش !
    • بهرام IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 17
      گناه پسر را بنام پدر نمی نویسن.... در پاسخ به حماقت و نادانی ات همین بس که: پسر نوح با بدان بنشست....
    • ali IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 7
      عزیز تو حالا این تاج زاده را داشته باش میرسلیم و پسرش را هم کم کم.الان حرف تاج زاده ست.نظر بده دستگیریش درسته یا اشتباه .اینطوری حرف بزنی مردم میگن ای بابا یارو حواسش پرته.مثل اینکه یکی بگه وقتی کتری روی حرارته داغه دست بهش نزن.تو بگی قابلمه مگه اگر روی حرارت باشه داغ نیست.فعلا کتریه روی حرارته .
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      7 11
      حضرت نوح کتونی ساخت شیطان نمیپوشید. قیاس مع الفارق نکنید!
    • DE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 0
      و خیلی از این پسرها
  • بهرام IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    10 7
    بنویسید تاج زاده، بخوانید.....
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 0
      بخوانید...
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    13 0
    اقا زادها وقتی خیانت مکنند مجازاتشون ؟؟؟ ؟
  • سید فروزان CH ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    17 15
    شخص بهزاد نبوی را هم بابد دستگیر کنند ، این مردک عامل و خط دهنده همه این به اصطلاح ،اصلاح طلبان است
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    15 14
    اصلاح طلبان، همیشه در حساس ترین مقاطع زمانی، دریچه تنفس و فرصت راهبردی در اختیار دشمنان قرار داده اند. کاش شرایط اجازه میداد جرم اینها به خوبی رسیدگی و مجازات شوند. بهانه مذاکره فرصتهای طلایی را از کشور گرفت. بتون ریزی ها و ...
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 8
    یه طوری گفته مردم در سال فلان و فلان از اصلاح ‌طلبان روی برگرداندن که انگاری اومدن در أغوش اصولگرایان
  • ابوالفضل IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 3
    چی بگم
  • FR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 14
    همه صحبت هایی که تاجزاده می‌گوید کاملا درست است
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      5 4
      باید دید چیزهایی که تاجزاده میگوید از نظر کی درست است. مردم ایران و یا منافقین تیرانا لعنت الله علیهم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    14 4
    امان ازین اتهامات کلیشه ای
  • US ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    🤫
  • بهرام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 7
    پروژه های ۱۰ ساله ی اصلاح طلبان مفسد: ۷۸ ( از ۶۸ کلید خورد تا ۷۸) افتضاح سال ۷۸ رو رقم زد و شکست خورد. ۸۸( از ۷۸ کلید خورد و فتنه سال ۸۸ رو رقم زد و شکست خورد. ۹۸( از ۸۸ کلید خورد و رسوایی سال ۹۸ رو ببار اورد.
    • لیث IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      9 4
      امثال شما جانماز آبکشا مملکت را به نابودی کشوندین پاچه خوران ساندیسی.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 7
    تاجزاده آخرت خودشو بر باد داد
    • جوبشور قم IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      الان تا صبح دیگه خوابم نمی‌بره
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 5
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • ابوالفضل GB ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 1
    پشت پرده چیست ؟
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      احتمال زیاد پنجره
  • رحیم IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 7
    اگر واقعا تاجزاده با سازمان سیا کار می کرده باید مثل خیلی از کشورها اعدامش کنید
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 2
      .... های اصلاحات دنبال همین اعدام شدن تاجزاده هستند شدیدآ
  • مجید IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 2
    تهمت
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    3 8
    وجود این اصلاح طلبان یک مصیبت عظمائی بود در بدنه انقلاب! هر وصله ناجوری به این جماعت میچسبد' این جماعت ادامه دهنده راه پهلوی بودند در پس ریش و لباس
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      3 3
      اصلاح طلبان منافقین جدید هستند که باید بکل از حاکمیت کنار گذاشته بشوند دولت روحانی پشت وتوسعه ایران را۲۰ سال به انداخت
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    بازم دشمن
  • کاظم IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    اصلاح طلب و اصولگرا هر دو ملت
    • DE ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      اصلاح طلب و اصولگرا هر دو ملت. باز ترقه ای در شد یه اصلاح طلب از خواب پرید .این شعار اصلاحات مالی کردن رقیب مال شب انتخابات بود تمام شد. ولی کامنتت را پاک نکن بگذار روی هارد بمونه باز انتخابات بعدی دستور سازمانی برای اصلاحات مالی کردن رقیب میاد اونوقت باز همین را بنویس.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    سپاه که طبق قانون پاسدار انقلاب اسلامی می‌باشد چرا برای مجریان مجرم معاندین سازمان یافته داخلی ومرتبط بادستگاها ی اطلاعاتی کشورهای اروپایی صهیونیستی علنا ده ها سال است علیه انقلاب واسلام فعالیت دارند ومانع رشد مردم از نظر امنیتی .اقتصادی اجتماعی هستند اجازه می‌دهند که در مشاغل کلیدی وحساس فعالیت داشته باشندتاجائی که در زمان آقای خاتمی وزیر اطلاعات وقت دستور داده بود کلیه پرونده‌هایی که محتوای آن اطلاعات سیاسی دارد پاکسازی نمایند تا بتوانند بصورت نفوذی جاسوسی نمایند متاسفانه این گروهک هر چند دوره ای بصورت قانونی بعنوان ریاست جمهور وپمایپده مجلس وحتی صنایع مهم کشور بعنوان شرکت ظاهراً دولتی رادردست دارند آقای بهزاد نبوی سالهاست که نیروگاه هاوپالایشگاه هاو صنایع کشور رادر دست دارند وارنباط مستقیم با سرویس های اطلاعاتی از طریق استخدام کارشناسان خارجی امنیت کشور را مختل مینمایند
    • ... IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 3
      تو دیگه چه توهمی داری
  • پیرمرد DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    5 1
    فقط اتهام و پرونده سازی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 0
    پشت پرده ارتباط بچه میرسلیم با منافقین چی؟
  • DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    تا بحال در کشور سه گروه سیاسی داشتیم اصلاح طلبان اصولگرایان و براندازان اما بعد از انتخابات خاص ریاست جمهوری سال قبل گروههای سیاسی کشور به دو دسته تقسیم شد نو اصولگراین و براندازان
  • DE ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    مسئولین نظام خودشون با جک استروا که جزو ماموران سیاست دیدار می کنن.
  • NL ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    احتمالا تاجزاده میخواسته نامه همکاری پسر میر سلیم رو بده به سیا که گرفتنش
  • ايراني IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    هميشه وقتي كسي رو ميگيرن هزاران پرونده هم توليد ميشه بد نيست به اقا زاده هايي هم سربزنيد كه هر روز يكيشون عضو گروهك ها هستنو پدرانشان در بالاترين رده هاي حكومتي
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 1
    تهمت به بی گناه
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 5
    حرفهای تاج زاده رو در کلاب هاوس بشنوید، به خدا اگر فرقی با حرفهای براندازان خارج نشین داشته باشه. انگار هر دو از یک مبدأ هستند. خیلی هم تعلل کردند در بازداشت این خبیث خائن.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 3
    اسم سید را خراب نکنید. سید باید حافظ دین پیامبر باشد. نه مثل تاج‌زاده قدرت طلب مه قصد نابودی دین و انقلاب را دارد.
    • برزو IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      دین و انقلاب از هم جدا نیستن
  • بهروز IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 2
    یه جود میگه جاسوس سیا که گفتیم الان سرویلیام هاکس رو میگه کیان تاجبخش یه بدبخت گرفتار بود که همه حرفاش معلوم بود کی براش نوشته
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    این نامرد و خلاف سیره خدا و رسول خداست! از این دست بردارید
  • س IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    تاجزاده و امثالهم کسانی بودند که چراغ سبز به آمریکا برای تحریم و فشار علیه کشور به آمریکا نشون دادند .این غرب پرستان را بایست از همون اول مجازات می‌کردند .اگه به نظر اینا باشه بایست کشور نوکر و گوش به فرمان آمریکا بشه. آخه غیر این دیگه پیشنهادی ندارن بدن.فقط ژست مخالفت می‌گیرند بدون راهکاری که استقلال و آبروی کشور و انقلاب را به خطر نیاندازد
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    مصیبت عظما هستند
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    متاسفانه مردم میدونند اینا همه اتهام زنی و پرونده سازیه، طرف فقط انتقاد میکرده، تو خود این مملکت!!! نه از خارج... نصفه شب بریزی خونه اش بگیری ببری بعد بگی مرتبط بوده؟!!دبیخیال بابا بیشتر همش نزنید
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      سوختیا اسرائیلی
  • علی اصغر قاسم پور IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    چه عاملی باعث تحریک ترامپ به خروج از برجام شد؟! و چه عاملی باعث شد که دولت قبلی نتواند آن چنان که مد نظرش بود کار کند و عامل فلج شدن توان و حرکتش می شد؟!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    سید مصطفی تاجزاده آخرین فردی است که با زبان قانون و اصلاح سخن میگوید
  • حسين DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 0
    امثال تاجزاده يك شبه از آسمان بزمين نيامدند از اين تيپ افراد خود فروش و مزدور و نفوذى وطنفروش متا'سفانه در درون و بيرون از حاكميت فراونه كه فعلاً سركرده و يا پدر خونده شون اون يارو بهزاد نبوى معلوم الحاله، طنز تلخ ماجرا آنجاست كه كه اين يارو بهزاد به مصطفى ميگه انقلابى مصلح ،خنده دار نيست؟ تاجزاده را نه بعنوان يك فرد بلكه بايد بعنوان نماينده يك جريان خائن و مزدور و وطنفروش تحت عنوان جريان اصلاح طلبان و ليبرالها محاكمه و مجازات كرد.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    عجبببببببببببببببب
  • مسلمان IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    آقا این چه نوع قضاوتی هست؟ ایشون معترض و منتقد هست درست ولی دلیل نمیشه
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    گاندوی پسر میرسلیم رو کی میساید؟
  • CA ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    در ایران چاپلوسان رشد می کنند نه کسانی که واقغیت ها را مطرح می کنند
  • Poorya261 IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    1 0
    اول طرفو بازداشت میکنن بعد جرم براش ببینن چرا بازداشتش کردن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    ماحصل رو مرقوم فرمودید
  • US ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    پشت پرده چیه ؟
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    ترحم برپلنگ تیز دندان بود ظلم بر گوسفندان بلانسبت مردم عزیزمان این پلنگ صفتان وگرگهای درنده را اگر درهمان سال 78 محاکمه وبه اندازه جرمشان محکوم میشدند الان چلیک پیر بیانیه نمی داد وخاتمی عشوه نمی آمد که پسر سید حسن بگوید پیر شده است یانه چون اگر میشد الان خدمت حضرت عزراییل بودند
  • یوسف IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 1
    تاجر زاده. خندیده قانون اساسی ولایت فقیه قبول نداره. .به شخصه حاضرم. آگه آزاد شد. .مثل فداییان اسلام. .شر این ملعون. از رو زمین بردارم. .با زیبا کلام. .اصلا هم شعار نمیدم. .حتی به قیمت جونم.
    • جوبشور قم IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      قانون اساسی
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    اخرکاربیشتر اصلاح طلبها آلبانی است مگرمعدودی که دین وایمان شان کمی انهاراازوطن فروشی بازمیدارد
  • بیژن IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    چرا اصلاح طلبان وقتی تشت رسوایشون می افته سفسطه میکنند منافق پسر میر سلیم هم دستگیر شده اینو میفهمی منافق منافقه کاری به این ندارن که فرزند کیست توی منافق جواب بده نفاق تو چه ربطی به پدر و مادرت داره اصلاح طلبان دوست انقلاب و نظام نیستند اگر بودند رژیم اشغالگر اسراییل آنها را پیاده نظام خودش خطاب نمی کرد.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    همه به ملت خیانت میکنند از تاج‌زاده و پسر میر سلیم ..... پسران شمع.... و اصلاح طلب و اصولگرا و تند رو وووووووو اینها درد است اینها غم است
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    منافقین پس از پیروزی انقلاب به دو دسته تقسیم شدند،عده ای جنگ مسلحانه راه انداختند و شد آنچه شد،بخشی در بدنه نظام ماندند و روش امویان را در پیش گرفتند و موفق هم شدند اینها نام اصلاحات را به خود چسباندند و دنبال اهداف پیدا و پنهان خویشند،نوکران غربند و بدون استثنا مرتبط با سیا و موسادند،الان که ماهیت این گروه از منافقین بر همگان روشن گردیده میبایست سرانشان محاکمه و عدالت بر آنها اجرا شود.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    ماه عسل ۸ سال دولت داری اصلاح طلبان..ماحصل مجیدجان نه ماه عسل
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      ماحصل غلطه. ماه عسل درستشه! یک نگاه به حسین فریدون مهدی جهانگیری دختر وزیر حقوق نجومی صدها مدیر و بیت المال بی دروپیکر بنداز. چی میبینی ماحصل یا ماه عسل!!
  • ع.ک IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای روحانی مگه تو سیدی دارودسته ات را روز غدیر دور هم جمع کرده‌ای بوی فریب افکار عمومی به مشام می‌رسد اگه برای انتخابات آماده میشوید من که به شما رای نمی‌دهم
  • ع.ک IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای روحانی مگه تو سیدی دارودسته ات را روز غدیر دور هم جمع کرده‌ای بوی فریب افکار عمومی به مشام می‌رسد اگه برای انتخابات آماده میشوید من که به شما رای نمی‌دهم
  • BE ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    تاجزاده .....
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    اگر قوه قضاییه نخواهد مجدانه جرائم( زاده تاج) را بررسی کند پس اونا گرفتید کسی بش آسیب نزنه! ای بابا
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    مگر توهین کردیم که نظر ما رو نمی‌زارید؟؟ فقط به این خاطر نظر دادم که میزان آزادی بیان سایت مشرق نیوز سنجیده بشه که متاسفانه صفره صد رحمت به باشگاه خبرنگاران که حداقل نظرات مخالف رو میزاره
  • مجید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    بازداشتش کردید چرا؟؟!!!!!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    چقدر بد تفسیر کردید
  • عبداله IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    انبار لویی چرا انقلاب کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس