کد خبر 1400153
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
وعده‌های ده‌گانه و ناچیز بایدن به رام‌الله

رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به کرانه باختری تنها به دادن وعده‌های ناچیز به رام‌الله اکتفا کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قالب سفر منطقه‌ای خود، جمعه گذشته به رام‌الله رفت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

 علیرغم اینکه بایدن از آینده صلح سخن می‌گفت اما وی در ان سفر هیچ اقدامی برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی انجام نداد و به جای آن بر روی تغییرات کوچکی که ممکن است بر روی زندگی روزانه فلسطینی‌ها تأثیر بگذارد، متمرکز شد.

وعده‌های دهگانه آمریکایی‌ها به رام‌الله در این سفر عبارتند از:

اول؛ باز شدن ۲۴ ساعته پل «الکرامه» (میان کرانه باختری و اردن) در پایان ماه سپتامبر. فلسطینی‌ها از این پل برای سفر به خارج استفاده می‌کنند.

دوم؛ بازگشایی گذرگاه «سالم» در نزدیکی جنین میان کرانه باختری و فلسطین اشغالی به روی خودورهای فلسطینی‌های اراضی اشغالی ۱۹۴۸.

سوم؛ احیای کمیته اقتصادی مشترک. این کمیته در سال ۱۹۹۴ به منظور تحکیم روابط اقتصادی میان رژیم اسرائیل و رام‌الله تشکیل شد.

چهارم؛ اینترنت 4G در پایان ۲۰۲۳

پنجم؛ توسعه فلسطینی در منطقه «ج». این منطقه از نظر نظامی و مدنی تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی است.

ششم؛ طرح شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس. در این سفر بایدن صحبتی علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نداشت اما دولت بایدن بارها از عدم موافقت خود با اینگونه طرح‌ها گفته و خواستار توقف آن شده است.

هفتم؛ صد میلیون دلار برای حمایت از بیمارستانهای قدس شرقی.

هشتم؛ حمایت مالی از آنروا. آمریکا متعهد به کمک ۲۱۰ میلیون دلاری برای حمایت از آنروا شد.

نهم؛ ۱۵۰۰ مجور کار برای فلسطینی‌های ساکن غزه.

دهم؛ موافقت با دیدار ۵۵۰۰ فلسطینی با یکدیگر. رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که از کرانه باختری به غزه یا خارج رفته‌اند به سختی اجازه دیدار با اقوام یا خانواده‌هایشان را می‌دهد یا اصلا اجازه نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس