کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران احضار شد

به دنبال اعمال محدودیت برای خروج ۵ تن از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت آرژانتین احضار و مراتب اعتراض شدید دولت ایران به دولت آرژانتین اتلاغ شد.

به گزارش مشرق، به دنبال اعمال محدودیت برای خروج ۵ تن از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران روز گذشته از سوی رئیس اداره دوم آمریکا وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت آرژانتین، به وی ابلاغ شد.

در این دیدار، ضمن تاکید بر بی اساس بودن اتهامات وارده و غیرقابل قبول بودن روند طولانی دوره تحقیقات قاضی آرژانتینی برای بررسی وضعیت هواپیما و اتباع ایرانی، تصریح گردید که وضعیت هواپیمای ونزوئلایی و اتباع ایرانی خدمه این هواپیما در چارچوب قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های هوانوردی کاملاً قانونی بوده و از این بابت هیچ‌گونه ادعایی نسبت به اتباع ایرانی وجود ندارد.

در این ارتباط، مراتب نگرانی شدید دولت ایران و نیز خانواده‌های خدمه ایرانی نسبت به ادامه وضعیت توقیف مدارک سفر و محدودیت خروج آنان از کشور که مصداق نقض حقوق بشر است، اعلام و بر ضرورت رفع فوری محدودیت خروج آنها تاکید بعمل آمد.

رئیس اداره دوم آمریکا همچنین با اشاره به برخی اخبار رسانه‌های صهیونیستی و انتساب برخی از اتهامات بی اساس که نشان از خصومت صهیونیست‌ها با جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی دارد، ضمن هشدار نسبت به تداوم این روند، اعلام کرد دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف ذاتی خود مصمم به دفاع از حقوق اساسی ایرانیان و آزادی آنهاست و در این ارتباط، از دولت آرژانتین درخواست می‌نماید به وظایف و مسئولیتهای خود جهت رفع محدودیت‌ها و تسهیل خروج فوری ۵ خدمه ایرانی اقدامات فوری و لازم را بعمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    18 0
    جلالی جاسوس صیهونیستها که حکم اعدامش هم توسط بالاترین مرجع قضایی تأیید شده است اعدام کنید. این ها همه نتیجه اهمال و سستی در اجرای احکام دادگاههای ایران است.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      2 0
      دقیقا
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    12 1
    این کار دیر انجام شده. باید یک ماه پیش انجام می‌شد. از وزارت امور خارجه دولت رئیسی انتظار برخوردهای بهتر از دولت روحانی رو داریم
  • ناشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 6
    نمیدونم چرا امورخارجه ما فقط وقتش صرف آزاد کردن آدماش تو این کشورهاست
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 0
    مزدوران رژیم صهیونیستی را که در سفارت آرژانتین هستند بازداشت کنید وبا مدرک به دولتش اعلام کنید سریعا ایرانی ها آزاد خواهندشد بان نیست فقط کشتی را در مقابل کشتی توقیف کنیم
  • امیر IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    لازم است تا بدون وقت کشی وارد عمل شده و اقدامات فوری و بلکه محدودیت کامل و محکم عوامل نمایندگی رژیم مفلوک آرژانتین در تهران را به اجرا بگذارید وگرنه داستانی همانند بازداشت هموطنانمان در منطقه اروپای وحشی را خواهیم داشت . والسلام
    • US ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 4
      چقد احمقانه صحبت میکنید
  • ش. AE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    6 0
    فکر کنم تمامی دیپلمات‌های عزیز وزارت امور خارجه باید یک دوره در سپاه قدس داشته باشند تا شاگردان مکتب سردار دلها حاج قاسم مفهوم دیپلماسی به زبان آمریکا و غرب به عزیران یاد بدن آنوقت با ایرانی ها اینجوری رفتار نمیکنن
  • SE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    آرژانتین جمهوری اسلامی رو خوب میشناسه و مجبورا عقب میکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس