چگونگی نفوذ یک کارگر جنسی به آزمایشگاه عالی نیروی هوایی آمریکا

دکتر «جیمز گورد» کارمند غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا متهم است که یک کارگر جنسی ۳۲ ساله را با وجودی که مدرک دانشگاهی مرتبط نداشته در یک پروژه تحقیقاتی بسیار فنی به خدمت گرفته‌ است.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی آمریکایی «دیلی بیست» به تازگی در گزارشی به جزئیات نفوذ یک کارگر جنسی به آزمایشگاه عالی نیروی هوایی آمریکا پرداخته‌است که در ادامه، بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانیم؛

طبق توضیحات فدرال رزرو، یکی از دانشمندان محقق که روی فناوری‌های پیشرانه پیشرفته برای نیروی هوایی ایالات متحده کار می‌کرد، یکی از پیمانکاران این مجموعه را فریب داد تا یک کارگر جنسی را که با استفاده از کارت شارژ دولتی به آن پول پرداخت کرده‌بود، استخدام کند. این مرد سپس وقتی که این موضوع فاش شد، پیمانکار و خودش را تهدید به کشتن کرد.

بر اساس سندی که به تازگی منتشر شده‌است، دکتر «جیمز گورد» کارمند غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا متهم است که یک کارگر جنسی ۳۲ ساله را با وجودی که مدرک دانشگاهی و تخصصی در این زمینه نداشته در یک پروژه تحقیقاتی بسیار فنی به خدمت گرفته‌است.

در متن این حکم آمده‌است که این زن نمی‌دانست که چطور از نرم‌افزار اولیه واژه‌پردازی استفاده کند و حتی برای ساماندهی ایمیل‌های درون سازمانی تقلا می‌کرد. گورد در سال ۲۰۱۹، سمت مدیر مشترک یک پنل علمی مربوط به محققان فوتونیک که موتورهای توربین، موتورهای انفجاری، اسکرام جت و موشک را طراحی می‌کردند، به این زن اعطا کرد.

چگونگی نفوذ یک کارگر جنسی به آزمایشگاه عالی نیروی هوایی آمریکا

دکتر جیمز گورد، کارمند نیروی هوایی

این سند می‌گوید که گورد نخستین بار در مارس ۲۰۱۹ مورد توجه بازرسان نیروی هوایی قرار گرفت، پس از اینکه «سوکش روی» (Sukesh Roy) مدیرعامل شرکت «اسپکترال انرژی» (Spectral Energies)با انبوهی از اتهامات بسیار نگران کننده با آنان تماس گرفت. بر اساس این اطلاعات، او و گورد دوستان خوبی بودند.

روی اما از رفتار گورد به شدت نگران شده بود و همین امر موجب شد تا با «دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی» (AFOSI) تماس بگیرد. او در این تماس گفت که گورد درگیر مذاکرات غیراخلاقی برای قراردادهای دولتی بود، تهدید به خشونت می‌کرد و به طور مرتب در حین کار و حتی حین سفرهای تجاری رسمی نیروی هوایی ایالات‌متحده، به دنبال روابط غیر اخلاقی بوده‌است.

طبق اطلاعات، روی در اکتبر ۲۰۱۷ به گورد گفته‌بود که به دنبال استخدام یک تکنسین اداری در اسپکترال انرژی است. گورد هم که در آن زمان به تازگی و در حین پرواز به واشنگتن دی‌سی با یک جوان حرفه‌ای آشنا شده‌بود، این فرد را به روی معرفی و با ارائه رزومه‌ای از این فرد، روی را به استخدام آن شخص تشویق کرد. روی نیز ماه بعد به توصیه گورد او را استخدام کرد اما به سرعت از عدم توانایی او در این سمت ناامید شد.

در این سند، روی بیان داشته که این شخص در چند ماه اول کارش نمی‌توانست کارهای محوله را به موقع تحویل دهد، به طور کامل نمی‌دانست چگونه از نرم‌افزار کلمه‌پردازی (word) و ایجاد سند استفاده کند و برای تنطیم ایمیل‌های منسجم بین دفتری تقلا می‌کرد. روی همچنین تاکید داشت که این زن همچنین ریز نمرات دانشگاه خود را مطابق درخواست او ارائه نکرد.

روی بعد از دیدن این مشکلات از گورد توضیح خواست، در نتیجه گورد فاش کرد که این زن یک کارگر جنسی است و او را در سینسیناتی اوهایو ملاقات کرده‌است.

گورد همچنین به روی گفته بود که یک صفحه اکسل با نام و مشخصات کارگران جنسی مختلف که در سفرهای رسمی برای نیروی هوایی با آنان آشنا شده را در لپ تاپ دولتی خود ذخیره کرده‌است.

این زن فقط دبیرستان را گذرانده بود و هیچ دانشی در مورد این رشته نداشت اما گورد، روی را ترغیب کرد تا این زن را در تحقیقات فنی که گورد بر آن نظارت می‌کرد، مشارکت دهد و حتی در سفرهای رسمی آنان را همراهی کند.

روی که این خواسته را به دلیل نداشتن دانش علمی فرد یاد شده رد کرده و گفته‌بود که رابطه‌اش با این زن غیراخلاقی است و باید تمام تماس‌هایش را با او قطع کند. موضوعی که عصبانیت گورد را به همراه داشت و باعث شد تا صحبت درباره این زن را با او متوقف کند.

روی که از این روابط گورد ناراحت بود با یک وکیل ملاقات کرد تا درباره اخراج این زن با وی مشورت کند اما گورد متوجه شد و روی را تهدید کرد که اگر کسی از رابطه او با این زن مطلع شود، روی را مسئول آن خواهد دانست و با یکی از اسلحه‌های خود به ساختمان روی آمده و پس از کشتن او خود را خواهد کشت.

روی به محققین گفت که بعدها از همکارانش شنیده است که گورد در حال معرفی این زن به‌عنوان دستیار پژوهشی در بخش‌های کاملاً حرفه‌ای است و ترتیبی داده که او ریاست یک پنل علمی را بر عهده بگیرد.

در روز نخست آوریل ۲۰۱۹، دو مأمور ویژه دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی تلاش کردند تا هویت این زن را کشف کنند اما هیچ رزومه‌ای از تحصیلات وی در هیچیک از مدارس وجود نداشت. حدود یک هفته بعد، یک تیم از دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی با حکم بازرسی به دفتر گورد در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی یورش بردند و مدارکی از وجود روابط غیر اخلاقی بین گورد و این زن را کشف و ضبط کردند.

در آگوست ۲۰۱۹، مأموران دفتر تحقیقات که بررسی تلفن همراه گورد را انجام داده‌بودند، پیام‌هایی را که بین گورد و حدود ۲۷ کارگر جنسی در شهرهای مختلف ایالات‌متحده رد و بدل شده بود، کشف کردند. یکی از این ملاقات‌ها ظاهراً زمانی رخ داده که گورد در یک سفر رسمی به آزمایشگاه ملی «آرگون» که بر تحقیقات هسته‌ای متمرکز است، بود. این مأموران همچنین صفحه اکسلی را که گورد قبلاً به روی نشان داده‌بود را بازبینی کردند.

در این سند آمده است که بسیاری از ۲۷ زن فهرست شده در سند اکسل، اتباع خارجی کشورهایی بودند که نگرانی‌های امنیت ملی ایالات‌متحده را به دنبال دارد.

بر اساس این اسناد، این زن به اتهام تن فروشی در مراکز نظامی و دریایی و ادعاهای دروغ وکلاهبرداری تحت بازجویی قرار گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 1
    بی بند و باری انسان و سیری ناپذیر میکنه نگاه کنید با 27 نفر روسپی رابطه داشته
    • GB ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 1
      خوب این غربگداها که هی میگن امریکا امریکا، به خاطر همین امکانات زیادشه دیگه استاد !!!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    4 1
    عجب غربی چشم و دل سیری!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 3
    در ایران از این موارد اتفاق نمی افتد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس