بحران ارتش آمریکا

یک پایگاه آمریکایی می‌گوید بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر از نیروهای فعال ارتش آمریکا در تأمین مواد غذایی خانواده خود با مشکل مواجه هستند.

سرویس جهان مشرق - یک پایگاه تخصصی نیروهای مسلح آمریکا[۱] در گزارشی به قلم هیلی بریتزکی با اشاره به تأثیر تورم و افزایش قیمت مواد غذایی و بنزین بر سربازان و نیروهای ارتش تروریستی آمریکا نوشت: در حالی که آمریکایی‌ها فشار تورم را در همه بخش‌ها احساس می‌کنند، خانواده‌های نظامی نیز با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که منحصربه‌فرد شغلی است که سازوکار پرداخت حقوق سختگیرانه ای دارد. آمریکایی‌ها در همه مناطق، شاهد افزایش سرسام‌آور هزینه‌های بنزین، غذا و مسکن در ماه‌های اخیر بوده‌اند و سربازان ارتش نیز از این شرایط، مستثنا نیستند.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

ناتوانی در تأمین غذای خانواده‌ها

 این پایگاه آمریکایی می‌نویسد: از بسیاری جهات، تورم روند نگران‌کننده‌ای را دنبال می‌کند که سربازان (به‌ویژه نیروهای جوان‌تر) قادر به تأمین غذای خانواده‌های خود نیستند، زیرا دستمزد آنها با رشد تورم منطبق نبوده است. تورم تاکنون ۸.۶ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، این بالاترین افزایش ۱۲ ماهه از سال ۱۹۸۱ میلادی تاکنون است. کاترین کوزمینسکی، مدیر برنامه نظامی، کهنه سربازان و جامعه در مرکز امنیت نوین آمریکا می‌گوید: این رویدادها در زمانی رخ می‌دهد که یافتن شغل، یک چالش واقعی است. این یک نگرانی برای آمادگی ما است... چرا که اعضای ارتش به رفاه خانواده‌های خود اهمیت می‌دهند.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

یکی از پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده هنگام خرید مواد غذایی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان

همسران نیروهای در حال خدمت به پشتیبانی غذایی نیاز دارند

فقدان امنیت غذایی، به ویژه در میان رده‌های پایین‌تر، مشکل جدیدی در ارتش نیست. آسوشیتدپرس در نوامبر گزارش داد که بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر از نیروهای فعال ارتش در تأمین مواد غذایی خانواده خود با مشکل مواجه هستند. وینس هال، مسئول روابط دولتی در موسسه فیدینگ امریکا در گفتگو با آسوشیتدپرس می‌گوید: این حقیقتی تکان‌دهنده است که برای بسیاری از مراکز خیریه عرضه مواد غذایی در سراسر ایالات متحده آشنا می‌باشد. هال در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد: این وضعیت باید باعث احساس شرم عمیقی می‌شود.

نتایج یک نظرسنجی سبک زندگی خانواده‌های نظامی ستاره آبی در سال ۲۰۲۰ میلادی نشان داد که ۱۴ درصد از نیروهای در حال خدمت ارتش، امنیت غذایی خود را پایین یا بسیار پایین گزارش کرده‌اند. در این نظرسنجی بیش از ۱۰۰۰۰ پاسخ فردی و ۶۷۶۷ پاسخ کامل دریافت شده بود. در این نظرسنجی، حدود ۵۰ درصد از همسران نیروهای در حال خدمت گفتند که در طول دوره مأموریت همسرشان به پشتیبانی غذایی نیاز دارند، اما نمی‌دانستند چگونه به آن دسترسی داشته باشند.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

بی‌توجهی مقامات پنتاگون به ناامنی غذایی در میان نیروها

این گزارش افزود: کوزمینسکی یادآور شده که یک مقام ارتش به او گفته که این موضوع، مشکل بزرگی است. چرا که افرادی در منطقه واشنگتن دی سی زندگی می‌کنند که نمی‌توانند درک کنند که چرا اعضای ارتش با ناامنی غذایی روبرو هستند. اما اگر مقامات بلندپایه یا افسرانی که در منطقه واشنگتن مشغول به کار هستند مشکلی را مشاهده نمی‌کنند، به این معنی نیست که معضلی وجود ندارد.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

پرواز ۳۸۶ مدیریت مالی یگان اعزامی نیروی هوا یی ایالات متحده در روز ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی، وظیفه نظارت بر مدیریت امور مالی عملیاتی و ارائه کمک مالی به هوانوردان را در پایگاه هوایی علی السالم کویت بر عهده دارد.

مراجعه خانواده‌های ارتشی نیازمند حمایت غذایی به مراکز خیریه

کوزمینسکی در این گفتگو افزود که مراکز خدمات اجتماعی مانند باشگاه مردان جوان مسیحی نیروهای مسلح و انجمن امدادی نیروی دریایی و تفنگداران دریایی در حال افزایش گسترده خدمات خود هستند. وی افزود که در سفر اخیر به سن آنتونیو در ایالت تگزاس رفته بودم که در این پایگاه ده‌ها هزار نفر از نیروهای مستقر در پایگاه مشترک سن آنتونیو خدمت می‌کنند. من در مرکز خیریه غذای سن آنتونیو، نه تنها شاهد افزایش خانواده‌های عادی مراجعه‌کننده بلکه حضور خانواده‌های ارتشی نیازمند حمایت غذایی بودم. این نگرانی بسیار واقعی نتیجه عوامل مختلفی است. در تورم رو به رشد کنونی که کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هزینه‌های مواد غذایی افزایش یافته است.

سی‌ان‌بی‌سی در گزارش خود اعلام کرده غذاهایی که اینک در خانه‌ها تهیه می‌شوند، ۱۰ درصد بیشتر از یک سال قبل هزینه دارد. بر اساس گزارش سیان بی سی، هزینه اقلام اساسی مانند شیر و تخم‌مرغ به ترتیب ۱۳.۳ و ۱۱.۲ درصد افزایش یافته است و هزینه پر کردن یخچال در حال حاضر ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. کوزمینسکی اعلام کرد: درحالی‌که کمیساری های مستقر در پایگاه‌های نظامی به همان شیوه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی غیرنظامی عمل نمی‌کنند و گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها افزایش قیمت نداشته‌اند.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

اعضای نیازمند ارتش از دریافت خدمات اجتماعی محروم هستند

در ادامه این گزارش آمده است: سرگرد تروی بلک، از فرماندهان نیروی تفنگداران دریایی در نشست با نمایندگان کنگره گفت که تورم بیشترین تأثیر را بر سربازان رده‌های پایین گذاشته و خانواده‌های نظامی، با چالش‌هایی گسترده‌ای مواجه شده‌اند. کوزمینسکی می‌گوید: خانواده‌های نظامی در این شرایط مجبورند به کمپ‌ها و یا خانه‌های جدید نقل مکان کنند، در حالی که خانواده‌های غیرنظامی در صورت نداشتن شرایط مالی، انتخاب‌های مختلفی دارند. در حالی که غیرنظامیان دستکم این گزینه را در اختیار دارند که در صورت پایین بودن دستمزد شغلی و کاهش رفاه برای خانواده، شغل جدیدی بیابند، اما اعضای ارتش با یک دستمزد معین قرارداد بسته‌اند. کوزمینسکی می‌گوید: مدت‌هاست که اعضای نیازمند ارتش از دریافت خدمات اجتماعی محروم هستند، چرا که شرایط مالی آنها شامل این کمک‌های دولتی نمی‌شود. وی گفت: بسیاری از این خانواده‌ها از کوپن‌های غذا، کمک‌های خیریه و موارد مشابه محروم هستند، چرا که آنها پول زیادی برای کار در ارتش به دست می‌آورند، اما پول کافی برای تأمین خانواده‌هایشان را ندارند.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

مایه شرمساری برای آمریکا و ارتش این کشور

پایگاه تسک اند پرپس ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که اعضای ارتش در اکثر موارد باید با سلسله‌مراتب فرماندهی خود صحبت کنند تا از یگان خویش کمک مالی دریافت کنند. برای مثال، برنامه امداد اضطراری ارتش می‌گوید که سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای درخواست کمک مالی برای سربازان این است که با فرمانده خود صحبت کنند، اگرچه دو راهکار دیگر نیز برای درخواست ارائه می‌کند. کوزمینسکی می‌گوید: مایه شرمساری است که پرسنل ارتش نتوانند رفاه خانواده خود را تأمین کنند. اگر مجبور شوید از رئیس یا زنجیره فرماندهی خود فراتر بروید تا آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید به دست آورید، شرمساری بیشتری وجود دارد. در ماه می، ۸ عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان از آستین خواستند تا برای کمک به کاهش قیمت‌ها در کمیساری ها، اقدامی فوری انجام دهد. قانون‌گذاران کنگره در نامه خود نوشتند: امروز، بسیاری از خانواده‌های نظامی ما به دلیل افزایش قیمت‌ها برای تأمین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه هستند. در حالی که کنگره به دنبال حل این موضوع از طریق ایجاد کمک‌هزینه نیازهای اساسی است، شما اقداماتی انجام دهید که تأثیر فوری بر مشکل داشته باشد.

گزارش پایگاه آمریکایی از بحران در ارتش آمریکا/ سربازان آمریکایی گرسنه هستند!

 پیامدهایی منفی بر آمادگی نظامی آمریکا

در پایان این گزارش آمده است: این موضوعی بسیار مهم است که وزارت دفاع به این چالش‌ها، نه فقط برای بهبود زندگی سربازان و خانواده‌هایشان، بلکه به این دلیل که می‌تواند مانع از انجام مأموریت جذب سربازان جدید برای ارتش شود، رسیدگی کند. کوزمینسکی معتقد است، بسیاری از مسائلی که خانواده‌ها با آن مواجه هستند در حوزه رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند، اما واقعیت این است که در واقع پیامدهایی بر روی آمادگی نظامی آمریکا دارد. او با ابراز نگرانی افزود: این شرایط بر روی تصویر ذهنی از ارتش و توانایی جذب نیروهای نظامی تأثیر می‌گذارد. همچنین وضعیت کنونی بر میزان تمرکز پرسنل ارتش بر آموزش و شغل آنها تأثیر منفی دارد.

 

[۱] Task and Purpose - https://taskandpurpose.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • رضا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    32 15
    چهارشنبه غروب اسنپ گرفتم، راننده سفره دلش رو وا کرد مشخص شد افسر ارتش با ۲۵ سال خدمته و از سر ناچاری اسنپ کار میکنه البته منم کارمند دامپزشکیم و حقوقم نهایتا به ۱۵ ماه برسه
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      16 32
      تو آلبانی کم حقوق میدن ولی ایران وضعیت خوبه و مردم بیش از 70 درصد راضی.
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      17 12
      وای خدا چقدر ما خوشبختیم.
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      27 30
      رسیدیم به مرحله خدا پدر روحانی رو بیامرزه
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      24 12
      آمریکایی ها خودشون انتخاب کردن اینجوری زندگی کنن
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      23 48
      خود آمریکایی ها نمیدونن چقدر بحران دارن فقط مشرق میدونه
    • مهدی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      17 17
      مزخرفات یک منافق از تیرانا
    • ناشناس IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      25 16
      یکی نیست دهن این آلبانی رو گل بگیره ؟؟ به همه توهین میکنه .. ببند اون چاک رو !!!
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 39
      کاش فقط متونستیم از ایران مهاجرت کنیم، فقط همین.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      32 6
      کاش اجازه داشتیم آلبانی نشین ها رو با موشک زد
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      16 4
      بماند که حرفت دروغه و دوما بماند که اینها اثر رای کنسرتی سال ۹۶ هست
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 3
      بیسکویت شبیه تی تاپ دارند. چند لایه مخلوطی از مارمالاد، کاکائو ، ویفر . کافیست یکی بخورید تا یک روز گرسنه نمیشوید. پوتین هایشان برزنتی ضد تعریق . غذایشان ژامبونی که در رستوران هایی مثل ماکسیم سرو شده و چند دلار قیمتش است. ترکش خورده ای را آوردند با لباس سوراخ شده. موقع ترخیص هیچ نداشت. شهرستانی بود. خانم مددکار بنیاد شهید یک کت نارنجی دهه پنجاه داد با شلوار طوسی ! پول بلیط نداشت برگردد. زنگ زدند یکی از تعاونی ها تا به شرط خوابیدن کف اتوبوس صلواتی ببرد ! راه ارتباط قطع شد . غذا نداشتیم. جیپ تویوتا لند کروز آمد مقداری لواش و پنیر گرفتیم. حقوق 200 تومان بود. امریه به همه نمیرسید . پول قطار را خودمان میدادیم. فوق العاده جنگی را بالا کشیدند. لباس زمخت میدادند که مناسب هوای جهنمی جنوب نبود. خودمان لباس نازک چینی میگرفتیم رویش علائم نظامی میزدیم. بخاطر همان هم اضافه خدمت زده و دژبان ها بازداشتمان میکردند. امکانات درمانی خط مقدم در حد صفر.عوارض سختی ها و بیماری ها پس از سالها همچنان مانده. ژن مرغوب نداشتم. کارگر زاده بودم.
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    23 6
    براشون بفرستیبد شما که از سیری دارید می میرید. خخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    28 7
    بیان ایران، هم بهشون یارانه سیصد تومنی میدیم هم پراید
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    22 5
    اونوقت شما استحقاقی سربازاتون رگباری میدید؟!
  • عادل IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    27 5
    چه بدبختن آمریکایی ها. بیاید ایران خدمت کنید بیچاره ها.
    • US ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 4
      همه جای دنیا به بعضی سربازا خیلی ظلم میشه درباره ی وضعیت سربازی مثلا بعضی از کسایی که سالمن معاف میشند ولی یکی تعریف میکرد میگفت چندسال طرف مشکل مثانه داشت و حتی شده بود که تو پادگان تو جمع هم نتونسته بود خودشو نگه داره ولی باز مجبور شده بود بیاد خدمت
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    24 2
    یک گزارش بی طرفانه هم از وضع معیشت کارکنان ارتش ایران بگیر لطفا
  • NO ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    20 6
    شرم و حیا رو قورت دادید برادر
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 10
    عاقبت آمریکا هم با تفاوت هایی شبیه روم باستان خواهد شد اینقدر به کشورهای دیگر تجاوز کرد که خزانه امپراتوری روم خالی شد و سرانجام هم تجزیه شد و دیگر هرگز به جایگاه قبل در دنیا بازنگشت
  • DE ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    20 5
    😂 چی میزنید ؟!؟
  • FR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    25 5
    کلا دارن همه میمیرن ما خوبیم !!
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    6 8
    اتفاق خوب برای مردم جهان، شاید این جورثومه فساد به خودش مشغول بشه، نه به جنایت در کشورهای ضعیف
  • علی IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    20 2
    ی گزارشی هم ای کاش از وضعیت معیشت پرسنل نیروهای مسلح خودمون هم بکنین ک اکثر شون افتادن ب مسافر کشی
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 3
    بهتره برای یارانه معیشتی ۴۵۵۰۰تومانی ثبت نام کرده و مشکل فقرشان حل شود
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 13
    غربگداها ماله بدست به ستون یک، حمله برای ماله کشی!!! خخخخخخخ
  • ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 13
    اینها بخاطر جنایاتی که انجام داده اند گرسنه و تشنه از دنیا خواهند رفت
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      17 7
      و ما هم از سیری و پرخوری سکته خواهیم کرد
    • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 10
      ماله کشان همیشه وقتی مشکلات غرب و امریکا بیان می شود عصبانی می شوندو وضع ما رو با آنها مقایسه میکنند جهت اطلاع این غربگدایان باید عرض کنم ما امریکا نیستیم که : دنیا را بچاپیم و به هر کس و نکسی اسلحه بفروشیم انهم به چنندین برابر قیمت و در هرکشوری کودتا کنیم و شیر گاوهای عربی را بدوشیم و بخاطر منافعمان از هر جنایتی کوتاهی نکنیم و آخرش هم ارتشمان گرسنه باشند - فقط در لس انجلس 90 هزار نفر در خیابان قضای حاجت کنند - میزان افراد زیر خط فقر از 40 میلیون نفر بگذرد -و... حرف بر مقایسه مشکلات نیست حرف بر سر ادعا و عمل است اینها بر خلاف ادعاهایشان هیچ اهمیتی به حتی ارتش خودشانن نمی دهند چه برسد به اقوام دیگر
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 2
    در ایران چند هزار نفر گرسنه اند ؟ خیلی جالبه دوستان در مریخ زندگی میکنند و نمی بینند که در روز چقدر کودک کار ، بزرگ و کوچک ، زن و مرد سرشان در سطل آشغاله
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 2
    خخ. گرسنه. باشه باور کردیم.
    • US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 4
      کامنت ها خیلی تعجب برانگیز هستند. کاملا مشخصه که متن رو نخونده و فقط با توجه به تیتر کامنت گذاشتن. واقعا جای تأسف داره. البته مشخصه که بیشتر کامنتا از خانه سالمندان کمپ تیرانا گذاشته میشه. یکی نیست بگه شما خودتون کامنت میزارید اینور اونور که یه وعده غذا گیرتون بیاد. اینقدر تصویر رؤیایی از آمریکا برای مردم ساختن که هیچ کس باورش نمیشه. پس اینهمه بی خانمان نظامی و کهنه سرباز تو خیابان های آمریکا حتما ایرانی ها هستن!!!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    16 0
    ولی سربازان ایرانی بسیار خوشبخت هستند. این از نشانه های افول قدرت آمریکا هست
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    15 1
    خب سربازاشون برن پیک موتوری و جمع آوری زباله و ... مثل
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 6
    خیلی سطحی و ابکی هستید که چنین گزارشات خنده دار و هجوی را منتشر میکنید
  • FR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    18 0
    8.6دهم تورم در آمریکا مردم گرسنه اند حالا حساب کن 200درصد تورم در شیش ماه چه به روز مردم ایران آورده اگه میتوانید مشکلی از مردم حل کنید لااقل خجالت بکشید و لال بمانید و دروغ نگید و درد مردم را بیشتر ننید
  • FR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 2
    دیگه وقاحت را قی کردند آمریکا روزانه داره میلیارد ها دلار فقط به اوکراین کمک میکنه آنوقت نیروهای خودش گرسنه اند مرغ پخته خودش میگیره از این درجه وقاحت
  • FR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 2
    یعنی اینها فکر میکنند هنوز کسانی هستن که این خبر هارا باور کنند البته شاید هم گوشها ئی دارند برای شنیدن این خزعبلات
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 4
      خود آمریکا اینو گفته.عکسش هم هست.
  • FR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    14 1
    شما که روضه خوان زیاد دارین کاش یه روضه عاشورایی هم برای این آمریکائی‌های گرسنه میخواندید ملت هم گریه میکرد و یه خورد دل سبک میکرد
  • قریشی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 14
    شما اگه شرم حالیت میشه برو سرت رو بکن توی آخور اینترنشنال باب میل خودت از گلستان امریکا برات بگه ... شما که از شنیدن واقعیت های امریکا ناراحتی اینجا چرا اومدی؟ اینجا سایت مشرقه و مال اصولگرایانه ، دل درد داری برو استفراغ شبکه های خبری وابسته به رابابن غربی خودت رو بخون
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 6
      ادبیات انقلابی
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      11 4
      حقایق یه کم تلخه نه؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 1
      واقعیت اصولگرایان هم چیزی جز دروغ گویی نیست و این متن هم مصداقشه.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 1
    لابد اینجا چون یارانه میدن زبونشون درازه آقایان دولت
  • IN ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 2
    شما خوبید 5 ماه از سال گذشته حقوق بازنشسته هنوز معلوم نیست چقدر اضافه شده تورم 1000درصد افزایش حقوق 10 درصد خجالت بکشید
  • حامد پلاس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    10 1
    عِهههههه،مگه اونا هم مثل ما یارانه معیشتی نمیگیرن و فقر مطلق رو ریشه کردن نکردن؟؟؟ چقدر بدبختن این امریکاییها و چقد خوش به حال ما شده مشرقیان عزیز
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      9 0
      خخ. تازه قراره سالی یک میلیون هم مسکن براشون بسازن.
  • ابوالفضل FR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    13 0
    مشرق خودت رو سبک تر میکنی با این مزخرفاتت واقعا خجالت نمیکشید اگر دین نداری حد اقل ازاده باش
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 3
      سوختیا
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 9
    کثافتها باخودشون میگن میریم غارت بقیه کشورها پولدارمیشیم نگو الان همه قوی شدن اینهابایدیاخودکشی کنند تادرچادربخوابن
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    12 0
    بله فقط ما خوبیم و بهشت فقط متعلق به ایرانی هاست
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 7
      بله ما خوبیم نظام مابراساس احکام اسلامی است نه براساس بودجهی رسانه های تولیدفحشاوتروریسم وجنگ طلبی وحمایت ازاپارتایدصهیونیستی که جشن ایرانی کشی مگیرن وهمه ی نژادها وخداپرستان رانوکرخودشان میدانند وازمایشگاههای تولیدبیماری دارند بهشت هم متعلق به ماست مهدورالدم که نیستیم
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 1
      اره شما ظلم نمیکنید و وسط بهشت مال شماست ببین بخاطر عقاید شما چند میلیون کودک مرده یا بی سرپرست شدن
  • هادی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 0
    اخی دلم واسه سربازای آمریکایی هلاک شد،خوب بیان ایران خدمت کنن،اوضاع خیلی خوبه اینجا😎
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 4
    چنان امارکثافتکای تو پادگانهایشون دارن حالاالان هم که خنثی شدن بدجنسی میکنند ودست وپاوچشم هم راقطع میکنن وبه هم بیماری های مختلف انتقال میدهند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 0
    جهت اطلاع؛میانگین حقوق سرباز عملیاتی در ارتش آمریکا ماهانه۷۰۰۰دلار و میانگین حقوق افسر عملیاتی۱۴۰۰۰دلار میباشد.
  • انقلابی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 3
    با این خبراتون فقط ارزش خودتون رو جلوی مخاطب کم می کنید... مردم آگاهن و همه چیو خوب میفهمن... دست بردارید از این خبرای زرد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست . مشرق خودش میگه مورد تایید نیست ، اونوقت یک مشت مزدور و مواجب بگیر چین و روسیه ، اومدن به بقیه فحاشی می کنند و .... خیلی جالبه !!!! داداش تو چین و روسیه هم خبری نیست ، اگر بود ، حزب توده و مائوئیست ها و فداییان خلق و ..... الان وضعشون از شما مرده خورها بهتر بود !
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 0
    مشرق جان سریع عکس رو حذف کن توو عکس سرباز آمریکایی دسته پول 100 دلاری دستشه که هر دونش 3میلیون تومن ما هست
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 3
      باتورم امریکایی همینهادرفقربسرمیبرن
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 0
    از وضع تغزیه ما سرباز تو پادگان معلم که فقط ما سیرم
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    امریکا شما هم تورم ۵۰۰ درصد دارید دلتان بسوزد ما دا ریم از بی لیاقتی خودمان است
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      میشه دروغ نگی
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 0
    همه دروغ می گویند و همه بدبخت هستند بجز مردم ایران مگر اینکه خلافش ثابت شود.
    • US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      4 1
      والا مردم ایران که یا در صف خریدقرعه کشی ماشین و دلار و سکه هستند یا معامله در بورس و رمزارز.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 0
    مشرق چقدر چرت میگی
  • رونالدو IN ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    جونشون دراد! بماچه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس