کی پاپ

مسأله مخاطب، چابک سازی نیروی انسانی و بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های موجود رسانه ملی، از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریتی دوره جدید سازمان صداوسیماست.

به گزارش مشرق،در همین مدت زمان چند ساله‌ای که از گسترش جهانی محصولات گروه‌های پاپ کره‌ای «کی پاپ» می‌گذرد، جمعیت قابل توجهی از نوجوانان کشورمان، تنها بر مبنای آنچه در محتواهای منتشر شده از موسیقی K-pop و گروه موسوم به «بی‌تی‌اس» در پلتفرم‌های مجازی مختلف مشاهده می‌کنند، دنبال کننده این گروه شده‌اند و روزبه‌روز به آمار هواداران آنان افزوده می‌شود. بدون توجه به این نکته که خاستگاه فرهنگی موسیقی «کی پاپ» چه نسبتی با فرهنگ بومی ما دارد و چه نوعی از جهان‌بینی را در سطح جهان نمایندگی می‌کند.

«بی‌تی‌اس» معروف‌ترین و پرطرفدارترین گروه موسیقی صنعت «کی پاپ» است که محتواهای آن در سطح جهان بینندگان فراوان دارد. این شیب پرسرعت گسترش علاقه‌مندان داخلی موسیقی K-pop در حالی رخ می‌دهد که هیچ نسبتی میان آموزه‌های مبلغان این سبک از موسیقی و عرف عمومی فرهنگ ما مشاهده نمی‌شود.

از سویی محتوای بیگانه و ناهنجار گروه موسیقی «بی‌تی‌اس»، با روش‌های هوشمندانه و جهان شمولی با حمایت‌های سرمایه‌گذاران غربی و مشورت مشاوران بازارساز جهانی در حال انتشار محتوای مربوط به این سبک زننده از موسیقی‌ در سطح جهانی‌اند و این مسیر به نقطه‌ای رسیده که هواداران میلیونی گروه موسیقی «بی تی اس» خود را ارتش می‌نامند.

نکته‌ای که به باور برخی از جامعه‌شناسان به شکل‌گیری گروه‌های طرفداری خاص فرقه‌گونه (کالت) و ترویج شکل ناهنجاری از سبک زندگی برای نوجوانان خواهد انجامید. گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره موسیقی «کی پاپ» را در ادامه مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    4 2
    چون سواد موسیقی ندارند!!!
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 4
    خب چیکار میکنید در برابر نفوذش؟ گشت ارشاد راه میندازید نوجونای مملکتو دستگیر کنن؟ زمونه عوض شده میلیاردها دلار خرج شده تا این نفوذ شکل بگیره شما هم باید میلیاردها دلار خرج کنید تا مقابله به مثل کنید کشوری که هنوز یه استادیوم فوتبال درست حسابی نتونسته واسه نوجوونای مملکتش فراهم کنه چشم ببنده رو این مسائل و بذاره کارشونو بکنن، بهتره.
  • آ IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    5 1
    یعنی چی واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس