سرویس جهان مشرق- همزمان با این که در سه ماه آخر، سیر آتشسوزیهای وسیع، پرحجم و وحشتناک در مزارع و جنگلها و تلف شدن دامها و ماکیان در اقصی نقاط جهان به طرز معناداری رو به صعود است، «مبارزه با تغییرات اقلیمی» و دعاوی و مدعیات مربوط به «تغییرات اقلیمی» نیز ظاهرا به دستور کار اصلی نظام حاکم بر دنیا تبدیل شده است.
همزمان با از بین رفتن میراث طبیعی بشر در جای جای دنیا، که دیگر به هیچ عنوان نمی توان آن را طبیعی و غیرسازمانیافته دانست، و انتشار ویدئوهایی از بالگردها و هواگردهایی که عمدا در حال آتش زدن جنگلها هستند، فشار گلوبالیستها برای کاهش شدید زراعت و دامداری توسط بشر اوج گرفته است.
نمونه پیشتاز و اصطلاحا پایلوت آن، سیاستهای جدید ابلاغی دولت هلند کشور به کشاورزان این کشور است که به بهانه مبارزه با افزایش دی اکسید کربن، مقررات سفت و سختی را حاکم کردهاند که عملا باعث ورشکستگی زراعت و دامداری در این کشور می شود.
البته کشاورزان و دامداران هلندی هم بیکار ننشستهاند و چند هفتهای است که با تراکتورهای خود، خیابانهای آمستردام و سایر شهرهای بزرگ هلند را به صحنه اعتراض تبدیل کردهاند. خبر رسیده که دولت جاستین ترودو در کانادا قصد دارد به زودی همان برنامه دولت هلند را پیاده کند و این برنامه به صورت زنجیرهای در سایر کشورهای تحت امر اجرا خواهد شد.
اما آنچه که به شدت بر ابعاد مشکوک این ماجرا می افزاید، نقشی است که رسانههای جریان اصلی و سلبریتیهای اجیر شده برای تبلیغ و ترویج ذائقههای غذایی جدید و عمیقا غیرانسانی بر عهده گرفتهاند.
حدودا سه هفته قبل، ویدئویی از «نیکول کیدمن»، بازیگر استرالیاییتبار هالیوود منتشر شد که برای تبلیغ اقلام غذایی جدید، دو عدد کرم زنده را به دهان می گذارد و می خورد.
کمی بعدتر، اینبار کیم کارداشیان، ستاره معروف آمریکایی، در ویدیوی دیگر ظاهر شد که در آن خوردن گوشت مصنوعی (گوشت حاصل از تکثیر سلول در آزمایشگاه) محصول شرکت «بیاند میت» لس انجلس را تبلیغ میکند، مسالهای که «بیل گیتس»، از مدتی قبل به شدت به دنبال جاانداختن آن در بین مردم است.
البته، نخستین بار در سطح سلبریتیهای مشهور، این آنجلینا جولی -سفیر تبلیغاتی شبکه زرسالاران جهانی- بود که در سال 2017 در کامبوج به تبلیغ آشپزی با حشرات از قبیل عقرب، عنکبوت، جیرجیرک و ملخ پرداخت.
کمی بعدتر از انتشار این ویدئو، این بار مجمع جهانی اقتصاد (که عناصر بدنامی چون کلاوس شواب و یووال نوح هراری بر آن سلطه دارند)، رسما و عملا به میدان آمد و در ویدئویی مدعی مزایای مختلف خوردن حشرات برای انسان و زمین شد! در این ویدیو، به اصطلاح «کارشناسان» از مردم، به ویژه در اروپا و آمریکا میخواهد به دلیل کمبود مواد غذایی و احتمال قحطی در آینده نزدیک به خوردن غذاهای غیر معمول از جمله حشرات روی بیاورند!
این در حالی است که حشرات به طور کلی دارای مواد و عناصر خطرناکی از جمله «chitin» هستند که ورود آنها به بدن می تواند موجب بروز واکنشهای شدید آلرژیک با خطر بالای مرگ ، تغییر شکل بافتهای انسانی و کاهش پاسخدهی سیستم ایمنی بدن شود.
اما این تبهکاری وحشتناک و سازمانیافته علیه «غذای» مردم جهان، در همین سطح باقی نماند. در روزهای اخیر، انتشار توئیتی در حساب رسمی بزرگترین و معروفترین روزنامه آمریکایی، نیویورک تایمز، به شدت جنجالی شد:[1]
ترجمه این توئیت از این قرار است:
"آدمخواری زمان و مکان خود را دارد. برخی شوها، فیلمها و کتابهای جدید پیشنهاد می کنند که حالا زمان آن رسیده است. آیا شما می توانید این را هضم کنید؟"
جالب اینجاست که شبکههای اجتماعی بزرگ همچون اینستاگرام که کوچکترین انتقاد و حتی صدای کمی متفاوت با برنامهها و اولویتهای محافل گلوبالیستی را به شدت زیر تیغ سانسور میبرد، عملا کوچکترین واکنشی به صفحاتی که به طور عیان تبلیغ آدمخواری (و از آن بدتر، کودکخواری) میکنند، نشان نمیدهد. از آن جمله، صفحه اینستاگرامی یک مثلا «آرتیست» روانپریش اهل سنگاپور به نام شیشوان لیم با نام مستعار «کیمی شیمی» است که چیزهای بسیار مشمئزکننده و دهشتناکی به عنوان غذا و شیرینیجات شبیه جنین و نوزاد انسانی درست میکند. این صفحه در اینستاگرام 218 هزار دنبالکننده دارد!
همین حالا، یک شرکت آمریکایی به نام «بایت لَبز»، اینگونه تبلیغ میکند که با کشت سلول سلبریتیهای معروف از گوشت آنها سالامی و برگر و...درست میکند و به طرفداران آنها میفروشد!
این کمپانی از سال 2014 کار خود را آغاز کرده است و امروز میبینیم که کار به جایی رسیده که خوردن گوشت مصنوعی، در حال تبدیل شدن به یکی از سرفصلهای تبلیغاتی رسانهها و سلبریتیهای وابسته به این جریان شده است.
امروز امثال بیل گیتس و کارداشیان از لزوم خوردن گوشت مصنوعی می گویند و همزمان، نیویورکتایمز و امثال آن، گوشت تهیهشده از سلول انسان را هم به این «منو» اضافه می کنند.
در اسفندماه سال گذشته بود که انتشار تصویری تغییریافته از یک تابلوی نقاشی بسیار مشهور در حساب توئیتری مرغ سرخشده کنتاکی (کی اف سی)، معروفترین برند مرغ سوخاری در دنیا، جنجالساز شد. این تصویر در واقع برگرفته از نقاشی معروفی از فرانسیس گویا، نقاش معروف اسپانیایی قرن هجدهم و نوزدهم بود. در اساطیر رمی، ساتورن، خدای زمان (در یونانی تایتان کرونوس)، مرتبط با سیاره زحل است. نقاشی گویا، ساتورن را در حال خوردن پسر خود نشان می دهد و نام تابلو اصولا «ساتورن پسرش را می خورد» است.
روشن است که قرائن دربارهی یک طراحی شوم برای سفرهی بشر، آن هم از سوی کسانی که ژست دلسوزان نوع بشر را به خود گرفتهاند، بسیار بیش از آن شده که بتوان با برچسب «توهم توطئه» آن را به زیر فرش جارو کرد. اینجاست که لزوم در پیش گرفتن سیاستهای فوری، جامع و لازمالاجراء در کشورهایی چون ایران برای استقلال غذایی، دستکم در اقلام پرمصرف، بیش از پیش رخ می نماید.
[1] https://www.msn.com/en-us/news/opinion/twitter-disgusted-by-new-york-times-piece-suggesting-theres-a-time-and-place-for-cannibalism/ar-AAZTViE