کد خبر 1402076
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
.

منابع عراقی گزارش دادند که یک شرکت گازی امارات در میدان گازی «کومور» در سلیمانیه عراق، هدف حمله راکتی قرار گرفت.

منابع خبری عراقی شامگاه امروز دوشنبه (سوم مرداد) از حمله به میدان گازی «کومور» در سلیمانیه واقع در شمال این کشور خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که افراد ناشناس این میدان گازی را هدف قرار داده‌اند. این میدان با دو راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار گرفته است.

صابرین گزارش داد که گروههای ناشناس این حمله را انجام داده‌اند. برخی از منابع خبری اما شمار راکتها را پنج عدد اعلام کرده‌اند.

در این میدان، شرکت اماراتی «دانا گاز» (Dana Gas) مشغول به فعالیت است. این ویدئو از میدان کومور منتشر شده است:

پایگاه خبری «ناس نیوز» هم ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که هنوز از میزان خسارت وارد شده، اطلاعی در دست نیست.

این پایگاه خبر داد که حمله مذکور، ساعت هشت امشب به وقت محلی انجام شده است. «قادر کرم» از مسئولان این منطقه گفت که حمله با پنج راکت کاتیوشا صورت گرفته است.

میدان کورمور چهارم تیر ماه گذشته هم هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.  حمله مذکور،در چمچمال انجام شد و برای سومین بار صورت گرفت.

«جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله (گردانهای حزب الله) عراق هم در واکنش به این حملات گفته بود که گروههای وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه عامل این حملات هستند.

الحسینی در صفحه توئیتر خود نوشت: گروههای سرکشِ ساکن در طوزخورماتو که با سرویس اطلاعات ترکیه ارتباط دارند، کسانی هستند که میادین کردستان را بمباران می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از تلاشهای اطلاعاتی و امنیتی، این مسئله محرز شده است، از نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خواست که عاملان این حملات را تعقیب کرده و آنان را به دستگاه قضاء تحویل دهند تا به صورت عادلانه مجازات شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    خاورمیانه‌فقط برای محور مقاومت است و بس
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    خاورمیانه‌فقط برای محور مقاومت است و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس