هرج و مرج در فرودگا‌ه‌های آلمان به دلیل اعتصاب کارکنان لوفت هانزا

اعتصاب کارکنان زمینی شرکت لوفت هانزای آلمان منجر به لغو بیش از هزار پرواز و سردرگمی تعداد زیادی از مسافران در فرودگاه‌های این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، اتحادیه وردی آلمان با اعتصاب کارکنان زمینی تا حد زیادی عملیات پروازی لوفت هانزا را فلج کرده است. تقریباً تمام پروازهای لوفت هانزا در مونیخ و فرانکفورت در روز چهارشنبه لغو شد. در حالی که کارمندان برای دستمزدهای بالاتر تظاهرات می‌کردند، بسیاری از مسافران در ترمینال‌ها سردر گم بودند. در فرانکفورت هم صف‌های طولانی مشتریان عمدتاً خارجی در مقابل باجه ها تشکیل شد.

این حرکت اعتراضی از صبح امروز چهارشنبه آغاز شده و انتظار می رود تا ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ادامه یابد. لوفت هانزا به عنوان یک اقدام احتیاطی، بیش از ۱۰۰۰ پرواز در مراکز فرانکفورت و مونیخ را لغو کرده است و از اثرات بعدی این اعتصاب تا روز جمعه بیم دارد. در اثر این اعتصاب ها ۱۳۴ هزار مسافر مجبور شدند برنامه سفر خود را تغییر دهند یا رها کنند.

کریستین بهله، مذاکره کننده اتحادیه وردی در برنامه صبحگاهی زد دی اف گفت تا زمانی که مذاکرات بر سر دستمزد چهارشنبه آینده (۳ آگوست) از سر گرفته نشود، نباید اعتصاب دیگری صورت گیرد.

به گفته سخنگوی اپراتور فراپورت، در بزرگترین فرودگاه آلمان در فرانکفورت، ۷۲۵ پرواز از ۱۱۶۰ پرواز برنامه ریزی شده روز چهارشنبه لغو شد. این موضوع بر پروازهای سایر شرکت‌ها نیز تأثیر گذاشت که معمولاً توسط کارکنان زمینی لوفت‌هانزا مراقبت می‌شوند. خود شرکت لوفت هانزا هم تعداد ۶۴۶ پرواز مربوط به اعتصاب را برای روز چهارشنبه لغو کرده بود.

روز قبل از این اعتصاب ها لوفت هانزا از مسافران خواسته بود تا در صورت امکان به منظور سازماندهی پروازهای جدید یا اقامت موقت، به صورت آنلاین با این شرکت تماس بگیرند. سخنگوی شرکت در ترمینال فرانکفورت گفت: متأسفانه ما در حال حاضر به سختی می‌توانیم در این فرودگاه به مسافران کمک کنیم. همچنین یافتن گزینه های سفر جایگزین در روزهای آینده به دلیل پروازهای عمدتاً رزرو شده بسیار دشوار است. در مواردی مهمانان ممکن است مجبور باشند چندین روز برای پرواز بعدی خود منتظر بمانند.

وردی و لوفت هانزا یکدیگر را مسئول ایجاد این شرایط می دانند. ماروین رشینسکی، رهبر اعتصاب وردی، گفت که لوفت هانزا عمداً پس از اعلام اعتصاب هشداردهنده، از مذاکره مجدد خودداری کرد. وی اکنون به دستیابی به یک نتیجه سریع و خوب امیدوار است. وی تاکید کرد : ما انتظار داریم که لوفت هانزا در هفته آینده سرعت خود را افزایش دهد تا ترافیک هوایی بتواند دوباره اجرا شود.

مارتین لوتکه، سخنگوی لوفت هانزا، این اعتصاب را غیرضروری، بیش از حد و بسیار گسترده توصیف کرد. وی تاکید کرد که این شرکت در نهایت یک پیشنهاد قابل توجه ارائه کرد که می توانست بیشتر مورد بحث قرار گیرد. با این حال، وردی تصمیم گرفت درگیری را به پشت سر مسافران ببرد. نیازی به چنین اعتصابی نبود.

میشائیل نیگه‌مان، مدیر امور اداری لوفت‌هانزا هم این اقدام اعتراضی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تشدید مناقشه پس از تنها دو دور مذاکراتی که تاکنون سازنده بوده است، خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورد. در زمانی که بیشترین سفرها صورت می‌گیرد، این مسافران هستند که پیش از همه صدمه می‌بینند.

گفته می‌شود لغو یا تأخیر پروازها در دو روزه آینده پنجشنبه و جمعه نیز می‌تواند ادامه یابد.

علاوه بر دو محور فرانکفورت و مونیخ، فرودگاه‌های دوسلدورف، هامبورگ، برلین، برمن، هانوفر، اشتوتگارت و کلن نیز متأثر از این اعتصاب هستند.

شرکت لوفت‌هانزا در اغلب این فرودگاه‌ها دارای واحدهای کوچکی است که به دیگر خطوط هواپیمایی خدمات ارائه می‌دهند.

علت این اعتصاب، مذاکرات بدون نتیجه بر سر تعرفه‌های حقوقی و افزایش حقوق حدود ۲۰هزار پرسنل زمینی لوفت‌هانزا بوده است. دور دوم مذاکرات در اواسط ماه جاری بدون نتیجه پایان یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    اثرات سوءسیاست خارجی نوکرلیبرالیسم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس