کد خبر 1402787
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
بلینکن: با لاوروف گفتگو می کنم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که قرار است برای نخستین بار از زمان جنگ اوکراین با سرگی لاوروف همتای روس خود گفتگو کند.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد که در چند روز آینده با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفتگو خواهد کرد.

بلینکن افزود که مساله آمریکایی های بازداشت شده و توافق غلات را با وزیر خارجه روسیه مطرح خواهد کرد.

وی گفت که در این گفتگو مساله بازداشت شهروندان آمریکایی از جمله بریتنی گرایندر و پال ویلان را مطرح خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که در ارتباط با این افراد  یک پیشنهاد قابل توجه و اساسی به روسیه ارائه کرده است و با لاوروف در خصوص این پیشنهاد گفتگو خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کردند. اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است.

همچنین بر اساس اعلام کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    کشور در حال شکست پیشنهاد مذاکره می دهد. کشور پیروز مگر دیوانه هست که پیشنهاد مذاکره دهد
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    در حالی که یانکی ها به کشورهای هم پیمان خود التماس می کنند که از انداختن عکس با مقامات روس به ویژه لاوروف خودداری کنند تا دستاویز تبلیغاتی برای دولت روسیه نشود، حالا می بینیم که از سر ناچاری وزیرامورخارجه یانکی ها تقاضا می کند که وزیرامورخارجه روسیه تقاضای ملاقات او را بپذیرد! وقتی می گوییم اتازونی ببر کاغذی است این هم یک نمونه دلیلش!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس