۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور تحصیل می‌کنند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: هم اکنون نزدیک ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۹ کشور جهان در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که عمده آنها از کشورهای عراق و افغانستان هستند و سوریه، پاکستان.

به گزارش مشرق، هاشم داداش پور روز پنجشنبه در نشستی با مدیران و استادان دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: اگر بتوانیم میزان نفوذ و جذب دانشجو از همه کشورها را افزایش دهیم هم به پایداری جذب کمک کرده و هم اقتصاد آموزش عالی را به این طریق متحول می کنیم.

وی از آغاز فرایند صدور مجوز راه اندازی موسسه های جذب دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: تاکنون ۸۳ درخواست تشکیل موسسه جذب دانشجویان بین‌الملل در مناطق مختلف کشور واصل شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال برای حداقل ۱۰۰ موسسه مجوز صادر کنیم.

داداش پور از توسعه دیپلماسی علمی به عنوان یکی از سیاستهای اولویت دار وزارت علوم در راستای مرجعیت علمی کشورمان یاد کرد و افزود: در این راستا برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آنها شکل دهی موسسه های جذب دانشجوی خارجی برای افزایش جذب دانشجو به ویژه از کشورهای منطقه است.

 وی ادامه داد: آیین نامه ها و شیوه نامه های صدور مجوز راه اندازی این موسسه ها در سازمان امور دانشجویان طراحی و با انتشار فراخوان آن در یک ماه گذشته استقبال خوبی از متقاضیان شد.

امروز با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ۲ طرح ورزشی در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 1
    مدرک دانشگاه دولتی خیلی بدرد ما خورد حالا خارجیا بگیرن حالشو ببرن.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      2 0
      اینها محل درآمد برای کشور هستند
    • ایرانی GB ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      مشکل تو اتکا تو به گرفتن مدرک دانشگاه دولتی و سرمایه گذاری صرفا" به اذن داشتن مدرک بود که ناشی از نادانی و عدم درک کافی از نیاز واقعی بازار کار بود , خیلی ها تو ایران مدرک دانشگاهی گرفتند بدون اینکه هیچ تفکری نسبت به نیاز بازار کار و میزان اشتغال بعد از دریافت مدرک مربوطه داشته باشند و نهایتا" تبدیل شدند به لشکر بیکاران لیسانسیه که نه حاضر هستند تن به کارهای معمولی بدن و نه میتونند کار مطابق با رشته تحصیلی خودشون پیدا بکنند و الان تبدیل شدند به یک مشت افراد عقده ای که همیشه فکر میکنند در حق شون ظلم شده !
  • جهودشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    اینها اگر در ایران ازدواج کنند و شما به اینها کارت ملی بدهید، خیانتی بزرگ در حق این مردم کرده‌اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس