دولت در اولین جلسه خود برای جبران خسارات سیل های اخیر تصمیم می گیرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: گزارشی از برآورد خسارات سیل در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران ارائه خواهد شد.

به گزارش مشرق، معاون اول رئیس جمهور از ارائه گزارش بازدید خود از مناطق سیل زده به جلسه هیات دولت خبر داد و گفت: گزارشی از برآورد خسارات سیل در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران ارائه خواهد شد تا تصمیمات لازم برای جبران خسارات اتخاذ شود.

محمد مخبر در جریان بازدید میدانی و هوایی از مناطق سیل‌زده فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: باید تدابیر و تمهیداتی برای پیشگیری از بروز خسارت در حوادث طبیعی اندیشیده شود تا شاهد آسیب و صدمات ناشی از اینگونه حوادث نباشیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان خسارات هستند، افزود: برآورد و گزارش میزان خسارت باید تکمیل و نهایی شود و با توجه به اینکه شماری از ساکنین منطقه مفقود هستند، هنوز تعداد دقیق جانباختگان نیز مشخص نیست.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مصمم است به قید فوریت مشکلات و مسائل پیش روی امدادرسانی مرتفع شود، تصریح کرد: بدلیل مسدود بودن جاده‌ها، موانعی بر سر راه امدادرسانی وجود داشت که خوشبختانه با بسیج امکانات این موانع در حال برطرف شدن است.

وی از نیروهای امدادی بخاطر کمک و امدادرسانی به موقع قدردانی کرد و گفت: انصافا همه گروه‌های امدادی و نیروهای امداد و نجات از ابتدای وقوع سیل پای کار بودند و برای کمک به سیل‌زدگان تلاش کردند.

در پی بارش های اخیر برخی از استان ها و شهرستان های آنان دچار سیل و آب گرفتگی شدند که در این باره  استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران و گیلان استان‌های مشمول هشدارهای هواشناسی هستند که ضرورت دارد برای پیشگیری از حوادث مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی هم هشدار داده، شهروندان ساکن مناطق مسیر تندآب خانه های خود را تخلیه کنند و حتی نزدیک رودخانه‌های خشک نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس