مقامات آمریکا طرحی برای ممنوعیت سلاح گرم را به تصویب رساندند

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساندند که به موجب آن استفاده از برخی سلاح‌های گرم و تهاجمی ممنوع می‌شود.

به گزارش مشرق،  مجلس نمایندگان آمریکا در راستای مقابله با شیوع افسار گسیخته خشونت ها با سلاح گرم، اقدام به تصویب طرحی برای جلوگیری از استفاده از برخی تسلیحات تهاجمی کرد. 

طرح ممنوعیت استفاده از برخی سلاح‌های گرم که به تازگی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید برای تصویب نهایی به مجلس سنا ارسال شده است. بسیاری می‌گویند به احتمال زیاد سناتورهای آمریکایی با این طرح موافقت نخواهند کرد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت رای حزبی دموکرات ها موفق شدند این طرح را به تصویب برسانند.

این طرح زمانی به تصویب نمایندگان آمریکا رسید که عموم مردم به دلیل آزادی استفاده از سلاح گرم به ویژه برای کودکان و نوجوانان در داخل آمریکا و ثبت بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از سلاح‌های گرم در این کشور خشمگین هستند.

لوید داگت، یکی از نمایندگان دموکرات مجلس در این باره گفت: خریدن سلاح برای یک نوجوان بسیار راحتتر از خرید یک نوشابه است. ما با آزادی در این زمینه کلیساها، مدارس، مراکز خرید و مکان‌های تفریحی را به یک میدان جنگ تبدیل کرده ایم.

دموکرات‌های آمریکا سالهاست که در تلاشند ممنوعیت فدرال برای استفاده از سلاح گرم را که در سال ۱۹۹۴ اعمال و در سال ۲۰۰۴ منقضی شد را بار دیگر تمدید کنند.

لابی‌های بزرگ آمریکایی و کمپانی‌های اسلحه سازی از مخالفان اصلی تصویب این طرح هستند. آن‌ها هر بار با مانع تراشی مقابل اجرای هر قانونی برای محدودیت خرید و فروش سلاح گرم در داخل آمریکا را می‌گیرند. براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مردم این کشور می توانند اقدام به خرید و حمل سلاح گرم کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    جمهوریخواه های آمریکا از بزرگترین حامیان حمل سلاح هستند که بشدت توسط لابی های تولید سلاح حمایت های دیپلماتیک و مالی میشن مثل تد کروز و نیکی هیل و ...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 1
    آقا حمل همه نوع اسلحه نباید فقط آزاد، بلکه در آمریکا اجباری بشه تا آزادی و دموکراسی رو نشون بقیهٔ دنیا بدن!!! حالا این وسط زودتر این گاوچرونا هم همدیگه رو سقط کردن، خوب چه بهتر، اونم عالیه!!!!!
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    اینم دموکراسی یا سرمایه دار سالاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس