کرمانشاهی: در یک بازی با فحاشی‌ اشکم را در آوردند/ بدون دلیل به داوران تهمت می‌زنند

داور بازنشسته فوتبال کشورمان با اشاره به فشارهایی که روی داوران است، گفت: برخی بدون دلیل به داوران تهمت می‌زنند تا شکست و نتیجه نگرفتن را بر گردن ما بیندازند.

به گزارش مشرق، رضا کرمانشاهی داور فوتبال که به تازگی از داوری خداحافظی کرده است، امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیمش گفت: دو سه روز مانده به کلاس پیش فصل برای قضاوت دعوت شدم و به من اعتماد کردند که یک فصل دیگر داوری کنم اما در خلوت خودم و بدون اینکه با کسی مشورت کنم تصمیم گرفتم از داوری خداحافظی کنم.

وی افزود: همسرم به دلیل فضای مجازی، نگاه مردم و اذیت و آزاری که می‌شدیم، خواست که داوری را کنار بگذارم.

کرمانشاهی درباره نقدهایی که داوران می شوند، خاطر نشان کرد: زمانی که مسابقه برگزار می‌شود، روزی چند مطلب علیه ما منتشر می شود و همه به خصوص علیه ما داوران دوست دارند مصاحبه کنند و به راحتی و بدون اینکه دلیلی داشته باشند ما را نقد می‌کنند و تهمت می‌زنند و همه اینها آزار دهنده است.

وی با با بیان اینکه نمی تواند واکنشی به این نقدها داشته باشد، اظهار داشت: من از نظر شخصیتی طوری هستم که مثلا در حال رانندگی اگر ماشینی از پشت سر بوق بزند، پیاده می‌شوم و درگیری ایجاد می‌کنم اما در درباره داوری به راحتی یک بچه ۱۵، ۱۶ ساله به شما در خیابان فحاشی می‌کند اما نمی توانید جوابش را بدهید، یا در استادیوم هنوز بازی شروع نشده شروع به فحاشی می‌کنند.

کرمانشاهی درباره اینکه در قضاوت کدام بازی بیشتر اذیت شدید و توهین شنیدید، گفت: نمی توانم اسم شهر را بیاورم اما یک بازی حساس لیگ یک را قضاوت می‌کردم و حدود ۱۰، ۱۲ هزار تماشاگر در استادیوم حضور داشتند. یک صحنه پیش آمد و از دستم در رفت و نتواستم درست تشخیص بدهم و اشتباه کردم. پس از این اتفاق، ده دقیقه ۱۲هزار نفر با شعری که درست کرده بودند به من فحاشی کردند و آنقدرفشار بود که اشکم درآمد و می خواستم هر طوری بود جو بازی را عوض کنم. اشکم درآمده بود و از خودم می‌پرسیدم چرا برای یک صحنه ای باید ۱۲ هزار نفر به شما فحاشی کنند.

داور بازنشسته کشورمان با اشاره به اینکه داوران در ایران بیشتر از هر گروهی مورد نقد قرار می‌گیرند، افزود: حداقل ۵ تا ۶ برنامه پربیننده تلویزیونی است که پس از پایان مسابقه ما را مورد نقد قرار می‌دهد، چند سایت معتبر داریم که درخصوص ما مطلب می‌نویسند و در اینستاگرام هم فضا باز است و هر چیزی دوست دارند می‌نویسند.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی رسمی داور سرشناس فوتبال ایران

کرمانشانی با اشاره به فشارهای قبل از مسابقه، تصریح کرد: عوامل زیادی قبل از بازی به شما فشار می‌آورد، تماس‌هایی که گرفته شده، شرایط پرواز، شرایط بیانیه‌های حاکم بر فوتبال. اینکه یک تیم ۴ بازی باخته است و اگر در این بازی هم با اشتباه شما دوباره ببازد، شرایط سخت‌تر می‌شود. همه اینها باعث می‌شود که فشار زیادی روی داور باشد. زنگ می‌زنند و می‌گویند ما در فشاریم، مراقب باش وقتی یک سرمربی هنوز بازی شروع نشده، دغدغه‌اش داور مسابقه است و مصاحبه می‌کند که من این داور را نمی‌خواهم، این مسائلی است که به داور فشار می‌آورد.

وی افزود: ما را هر هفته متهم می‌کنند، مربی در کنفرانس خبری یک دقیقه هم بحث فنی نمی‌کند و می‌دانیم که بلد نیست. از اول سراغ داوری می‌رود و ما را متهم می‌کند و می‌گوید سر ما را بریدند و به پشتوانه این صحبت ها، هواداران و افرادی که پشتوانه حقوقی ندارند، می‌آیند علیه داوری صحبت می‌کنند.

این داور درباره گلایه مربیان از داوری ادامه داد: اکثرا بعد بازی زنگ می‌زنند و گلایه می‌کنند که مثلا این سوت را نباید می‌زدید. یک بار قلعه‌نویی وقتی تصادف کرده بودم، بعد اینکه ۴ باز زنگ زد جواب دادم و گفتم می‌خواهید تیکه بیندازید؟ که  قلعه نویی گفت نه و من اگر سوتی هم اشتباه زده‌ای حلالت می‌کنم.

کرمانشاهی درباره ماجرای تصادفش هم گفت: داشتم با تلفن صحبت می‌کردم و جرو بحث می‌کردم و بی احتیاطی از خودم بود و حواسم به خیابان نبود. بین دو ماشینی که با هم کورس می‌گذاشتند، قرار داشتم که سپر یکی از این ماشین‌ها به ماشین من خورد و خوشبختانه به خیر گذشت.

وی در پایان به یک خاطره جالب از دوران داوری اشاره کرد و گفت: شب یک بازی مهم بود و من هم به دلیل ساعت پروازی که داشتم دیر وقت به هتل رسیدم، دیدم ساعت ۱۲ و نیم شب در اتاق را می‌زنند و یک نفر که حوله روی سرش انداخته بود، آمد داخل و دیدم سرمربی یکی از تیم‌های بازی فرداست. او به من گفت که آقا به خدا اگر دوباره ببازم برکنار می‌شوم و نمی‌توانم مربیگری کنم و زن و بچه‌ام از بین می‌روند. من به این مربی گفتم من آخر چه کار می‌توانم برای شما انجام بدهم. تیم این مربی هم فردا باخت و به خانه نرسیده از کار برکنار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس