الگوی معماری ایرانی-اسلامی در همه ساخت‌وسازها ملاک قرار گیرد / تنظیم‌گری در بازار مسکن از طریق افزایش عرضه از اولویت‌های مهم کشور است

روند اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن و راهکارهای تسریع و توسعه این طرح، در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور بررسی شد.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در تشریح الزمات واگذاری زمین به متقاضیان ساخت شخصی، با تاکید بر اینکه این نوع واگذاری باید در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس نظارت مستمر انجام شود، گفت: به گونه‌ای اقدام شود که تا پیش از پایان سال 1401، متقاضیان، زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه الگوی معماری ایرانی – اسلامی در تمامی ساخت‌وسازها معیار باشد، به استانداران  دستور داد موضوع ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

دکتر رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت جدی و همچنین تنظیم‌گری در بازار مسکن، اظهار داشت: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر روی بازارهای دیگر همچون ارز، طلا و بورس نیز تاثیر منفی می‌گذارد. این کنترل البته در درجه اول باید از طریق افزایش عرضه و به تعادل رساندن بازار انجام شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به موضوع راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار مسکن، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و همچنین این بازار سهم بزرگی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. راه‌اندازی سامانه اطلاعات، برای مدیریت و کنترل بازار مسکن اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    یکسال از امدن رییسی گذشته ولی هنوز عرضه راه اندازی کامل یه سامانه رو نداره. عجب گیرر مسئولان بی کفایتی افتادیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس