کد خبر 1404242
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
سفر پلوسی به تایوان فاجعه بار خواهد بود

علی‌رغم انصراف غیررسمی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا از سفر به تایوان، خبرنگار یکی از شبکه‌های تایوانی مدعی شد این مقام ارشد آمریکایی سه‌شنبه‌شب وارد این منطقه خودمختار خواهد شد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان با انتشار پیامی در توئیتر خود مدعی شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه‌شنبه) وارد تایوان خواهد شد. وی مدعی شد این خبر را به نقل از «منابع آگاه» منتشر می‌کند.

این خبرنگار تایوانی در حالی مدعی سفر پلوسی به تایوان شده که دیروز دفتر نانسی پلوسی بیانیه‌ای درباره سفر او به کشورهای آسیای شرقی منتشر کرد. طبق این بیانیه، نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

روز قبل از آن نیز در تماس تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و چین، «شی جین پینگ» به «جو بایدن» نسبت به سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن در امور داخلی چین و سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار جدی داد.

بنا بر گزارش «شینهوا»، در بیانیه پکن درباره این گفتگوی تلفنی آمده که رئیس‌جمهور چین در سخنان تندی به همتای آمریکایی خود گفته بود: حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی چین و تمامیت ارضی، اراده قطعی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون چینی است. و کسانی که با آتش بازی می‌کنند در نهایت با آن می‌سوزند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس