کد خبر 1404448
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
۴ جنگنده چینی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند

در بحبوحه سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای پکن، وزارت دفاع این جزیره گفت که برای دفاع از خود در مقابل چین مصمم است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای جدی مقام‌های چین درباره احتمال تقابل نظامی مطرح شده است و با این حال پلوسی گفته که امروز عصر وارد تایوان می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم هشدارهای پی در پی چین، وزارت دفاع تایوان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای خطاب به چین اعلام کرد: «تایوان برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات چین مصمم است».

رسانه‌های تایوان روز گذشته (دوشنبه) گزارش کردند که پلوسی امروز بعد از ظهر علی‌رغم هشدارهای چین وارد تایوان می‌شود و احتمالاً یک روز را نیز در هتل‌های این شهر می‌گذراند.

به دنبال انتشار این خبر، منابع خبری شامگاه دوشنبه از پرواز ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع تایوان، ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله انواع بمب افکن و هواپیمای تجسسی، ضد زیر دریایی و جنگنده‌های «جی-۱۶» وارد منطقه شناسایی  هوایی در جنوب غربی جزیره تایوان شدند.

هشدارهای چین به قدری جدی بوده که نگرانی مقام‌های آمریکایی را نیز به همراه داشته است به طوریکه، وزیر خارجه آمریکا و سخنگوی کاخ سفید با درخواست از چین برای عدم تنش‌زایی در صورت سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مدعی شدند که رفتارهای عصبی مقامات پکن بی‌مورد است.

طبق این گزارش، در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    20 10
    بهترین کار عدم اجازه چین به سفر به تایوان است .از نظر قانون بین المللی تایوان اصلا کشور نیست و بخشی از خاک چین است .ورود هر مقام از هر کشور بدون اجازه به تایوان می‌تواند به یک هدف برای نیرو های نظامی چین تبدیل شود .
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      10 5
      ان شاالله جنگ میشه یکی در غرب عالم اوکراین یکی در شرق عالم چین این به نفع ایران و امریکاست
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      4 2
      در عالم چیزی به نفع کفار بالاخص آمریکا نخواهد شد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 2
    قربون چینی ها بشم من...بزنید بترکونید دشمن مارو بهتون پهپاد هم میدیم اگه بخاید سوشو سوچو فو کو
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    11 1
    چین به جای لاف زدن اقدام کنه همون طور که روسیه کرد . نود ساله چین همش می گه تایوان جزو منه و فقط فرصت سوزی کرد . جناب چین تایوان مثل هنگ کنگ و ماکائو نیست کادو پیچ تحویلت بدن . هند از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۱ محترمانه از پرتغال درخواست تحویل بندر گوا رو که چهارصد دست پرتغال بود کرد اما پرتغال با پررویی می گفت اینجا برای ماست هند هم در زمان نهرو با حمله نظامی گوا رو گرفت . اگر هند حمله نظامی نمی کرد گوا هنوز دست پرتغال بود . سیاست صبر همیشه جوابگو نیست .
  • حسن ازتبریز IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 11
    باسلام واحترام کشوری مثل چین یک کشور اقتصادی است ونه نظامی هرقدر هم از لحاظ نظامی قوی باشد بازهم به اقتصاد بیشتر باید توجه داشته باشد درصورتی که به نظامی گری روی آورد اقتصادش به فنا می رود پس عاقل هست وباید عاقل باشد چین مثل ایران نیست که بی منطق تصمیم بگیرد
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 1
      آر آر جون تو توگفتی چینی ها هم در اندازه تو قبول کردند و.. !! چینی ها که مثل تو فکر نمی کنند اونا مصالح خودشان را خیلی بهتر از تو می فهمند - بنا بود با چهار کلمه عوام الناس فریب بخورند که می شدند یانکی ها که راستی راستی باور کرده اند مجاز به هر غلطی درجهان هستند و همین هم سرسان را بالای دار مرگ خواهد فرستاد - آمریکا دروغی بیش نیست .
    • محمد قزل IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 1
      خوب مثلاً یه تصمیم بی منطق از ایران بگو؟
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      گشت ارشاد وظیفه اش تشویق به حجاب بود نه تنبیه، سد سازی در دهه هفتاد یکی از تصمیمات اشتباه بود، عدم تصمیم به موقع در زمان روحانی برای قطع نفت ایران و منتظر موندن تا تکلیف برجام مشخص شه تصمیم اشتباه بود ، حضور دیر موقع ایران در تحولات سوریه بخاطر عدم همراهی دولت احمدی نژاد و پس از آن کتمان حضور تا دوسال تصمیم اشتباه بود،باید از روز اول قاطعانه و محکم و با صدای بلند روی منافع ملی می‌ماندیم ، توهین به رهبری در دادگاه آلمان (میکونوس) و رفتن سفرای اروپایی از ایران در زمان خاتمی و اجازه حضور دوباره آنان در کشور بدون عذر خواهی بخاطر سیاست گفت و گوی تمدن های دولت اصلاحات یکی دیگه از تصمیمات اشتباه بود، کافیه یا بازم لیست کنم
  • نیماص IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    9 0
    جنگ چین تایوان حتمی است
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 1
    رفتار عصبی مقامات پکن؟! یانکی‌های آمریکایی در هر نقطه از جهان هر غلطی بخواهند انجام می‌دهند و بعد نسبت به واکنش طرف‌های مقابلشان انتقاد می‌کنند! اگر وجود منحوس حرامیان آمریکایی و دخالت‌هایشان در مناطق مختلف جهان نباشد، رفتارهای عصبی! از جانب سایر کشورها بسیار کاهش خواهد یافت. پس سخنگوی همجنسباز کاخ سفید بهتر است که بیش از این عرعر نکند و به امور داخلی کشور نکبت خودشان بپردازد.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    9 1
    تاریخ مصرف پلوسی صهیونیست تمام شده فرستادن برای مردن
  • GB ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 0
    حکومت شیطانی امریکا زیر لوای دروغین صلح تمام جهان را بهم ریخته مسبب جنگ روسیه و اکراین مسبب حمله به سوریه و عراق مسبب حمله ال نجس سعود به یمن مظلوم مسبب حمله و ویرانی لیبی مسبب فتنه گری در تایوان و صدها کثافت کاری دیگر و متاسفانه جهان هم همچنان در بهت و سکوت از حیله های حکومت شیطانی و نجس امریکا که اغلب سران امریکا اصولا حرامزاده اند و نگرانی از جنگ جهانی سوم و فروپاشی نظم جهانی ندارند چرا که اصولا امریکایی ها ازهر اتفاقی هر چند هم ناگوار در جهان لذت می برد . لعنت خدا و جن و انس بر پدر و مادر هر چه امریکایی و یهودی بی ریشه است .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 7
    چینیا فکر کردن 30 40 سال قبل که آمریکا و دنیا کاریشون نداشته باشن تا اینا هم موذی موذی هر کاری دلشون خواست بکنن، نه دیگه تموم شد. حالا هر کاری میکنین منتظر عواقبشم باشین، همین آمریکا و اروپا با آوردنتون تو سازمانهای جهانی باعث شدن اینجوری شاخ بشین که الان دور خشکه بردارین، ولی دیگه تموم شد
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 4
      تو هم درد آمریککا داری مواظب باش نه چاهی
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 5
    خدا لعنت کند دشمنان را که بین ملت ها را اختلاف و فاصله میاندازند و بر آن می دمند و سود خود میبرند . انگلیس و بهمراه صهیونیست آمریکای تروریست
  • ش. AE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    تایوان هم صاحبش دیده شیر شده چین باید آمریکا رو سر جاش بشونه حالا جالب اگر درگیری بشه آمریکا خودشو میکشه کنار مثل اوکراین کی بود کی بود من نبودم
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    چینیها به اندازه گاوهای سعودی هم جربزه ندارند که جزایر خودشونو لا اقل محاصره اقتصادی بکنند !
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    چینی ها تو مسائل حیثیتی ترسو تشریف دارن هیچ کاری هم نمی کنن ۴۹۳۲۴
  • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    در بحبوحه سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای پکن، وزارت دفاع این جزیره گفت که برای دفاع از خود در مقابل چین مصمم است. // داستان دلقک اوکراین داره در تایوان پیاده میشه میخواهند چین را هم درگیر جنگ کنند که نتونه به روسیه کمک کنه و نتونه ابرقدرت اقتصادی بشه .ایران باید آماده باشه .عراق را هم دارن شلوغش میکنند کم کم دلقک اوکراین شرائط جنگ جهانی سوم و کشتار بیش از یک میلیارد مردم را داره رقم میزنه. اون دلقک که ماموره ولی مرگ و لعنت و نفرین بر وطنفروشان و جاسوسان و نوکران دلقکی. اگر کشوری به ایران تجاوز کرد در روز اول , ایران سریعا بایستی اعلام وضعیت جنگی کرده و هرچه جاسوس و وطنفروش است را به رگبار ببنده. تعداد مهم نیست در تمکام دنیا وطنفروشان و جاسوسان و نوکران اجنبی را به دار میزنند.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    امریکا به عمد میخواهد چین را عصبی تا حرکتی مانند روسیه انجام دهد وهردوکشور را که دشمن خود میداند با هزینه سر سام اور جنگ تضعیف کند !!!! مگر امدن یک رئیس مجلس چقدر اهمیت دارد ؟ باید بدون توجه از ان عبور میکرد !! امریکا میخواهد چین را از نظر اقتصاد به عقب براند تا به این زودی رقیبش نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس