کد خبر 1404885
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
زلنسکی: مایلم چین به کشورهای مخالف روسیه بپیوندد

رئیس جمهور اوکراین گفت مایل است پکن بی‌طرفی را کنار بگذارد و به کشورهای مخالف روسیه در خصوص تحولات اوکراین بپیوندد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چهارشنبه (سوم اوت) گفت که چین در مورد جنگ روسیه در اوکراین تعادل برقرار و بی‌طرفی خود را حفظ می‌کند، اما او مایل است ببیند که چین به کشورهای مخالف مسکو در خصوص حمله به اوکراین می‌پیوندد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او این اظهارات را در سخنرانی ویدئوی خود در رویدادی که در دانشگاه ملی استرالیا برگزار شد، بیان کرد.

مقام‌‎های کشورهای غربی به ویژه آمریکا طی ماه‌های گذشته بارها ضمن اتهام زنی علیه چین درباره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین، از پکن تشدید فشارها بر مسکو برای توقف این جنگ را خواستار شده‌اند. مقام‌های چین ضمن رد حمایت این کشور از روسیه در حمله به اوکراین، بر لزوم حل ریشه‌های این درگیری تاکید کرده و همزمان با پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه مخالفت کرده‌اند.

اخیراً وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در سیاست غرب هر کشوری که مطیع آن‌ها نباشد باید مجازات شود، گفت بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است. لاوروف درباره دشمنی ائتلاف نظامی غربی ناتو با دولت‌های شرقی توضیح داد: ناتو دشمنان خود را به ترتیب تعیین می‌کند. روسیه شماره یک است. چین در مرتبه دوم قرار دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: اگر غرب تصمیم بگیرد کسی را مجازات کند، می‌تواند همه اصول را زیر پا گذارد. در صورت لزوم، آن‌ها از اعمال تحریم علیه هر کشوری که باعث عصبانیتشان شود دریغ نمی‌کنند. من از چین به عنوان کشوری که هدف بعدی خواهد بود یاد می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    12 1
    باز این ساقیشو عوض کرده
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    4 1
    این هم امریکا کشوروخودشو بدبخت کرد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    4 1
    زلنسکی! دیگه گ . . . . . !
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    7 1
    باشه تو مشغول کشیدن باش ما پیگیری میکنیم
  • مهدی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 1
    اینام متوهم شدنا
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 1
    غربیها شدیدن سعی میکنند در بحران اوکراین اسمی از ناتو و پیشرویهاو دخالتهای زیاده خواهانه اش در دیگر کشورها برده نشود،و روسیه را فقط به حمله به اکراین متهم بکنندو مظلوم نمایی کنند!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 1
    اینجاست که باید به دلقک زلنسکی گفت: هیچگاه تغییر نکن. شاید خود دلقکینسکی نداند اما شاید این اظهارات وی باعث شده باشد که حزب کمونیست چین از خنده روده بر شده باشد و شلیک به هواپیمای پلوسی و تصرف تایوان را به تعویق انداخته باشند.
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    دلقینسکی : مایلم چین به کشورهای مخالف روسیه بپیوندد. یعنی چین با بیش از یک میلیارد جمعیت ذلیل و غربگدا و بیشخصیت و نوکر 4 تا صهیونیست شاخ شکسته بشه؟؟ همون تو اُزگل با فاشیست های خون آشام آذوفیت نوکرید کافیه . تو با کودتای جورج سوروسی نارنجی اومدی سر کار به اندازه کوپنت حرف بزن یعنی ساکت. تا حالا بیش از 30 میلیون اوکراینی در رفتند نه که ترسو بودندنه کلا منتظر بودند دری باز بشه از زیر دست اراذل و اوباشت در بروند . بعد ببینید در اوکراین فاشیست ها چکار به سر مردم آوردند. 15000 هزار روس تبار زن و بچه مردم را کشتند و دهها هزار نفر را کوچ دادند و از خانه هاشان بیرون انداختند این تازه قبل از جنگ بود..
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 0
    وقتی صنعتی و سنتی قاطی بش نتیجه میشه این دادا!!!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    با این خریتی که نانسی پلوسی کرد حتما !! چین به دستور شما عمل خواهد کرد ؛)) / از لج امریکا هم شده چین به روسیه نزدیک تر از قبل خواهد شد / نشانه اش هم برگزاری رزمایش مشترک چین با روسیه بر فراز آسمان تایوان حتی قبل از طلبکار نانسی پلوسی به تایوان است / مردک دلقک ذره ای از سیاست بهره نبرده چیزی غیر ممکن را میخواهد که درست در چنین زمانی خلاف آن را باید از چین انتظار داشت
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    با این خریتی که نانسی پلوسی کرد حتما !! چین به دستور شما عمل خواهد کرد ؛)) / از لج امریکا هم شده چین به روسیه نزدیک تر از قبل خواهد شد / نشانه اش هم برگزاری رزمایش مشترک چین با روسیه بر فراز آسمان تایوان حتی قبل از سفر نانسی پلوسی به تایوان است / مردک دلقک ذره ای از سیاست بهره نبرده چیزی غیر ممکن را میخواهد که درست در چنین زمانی خلاف آن را باید از چین انتظار میرود
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    خوب روسیه هم تمام پلهای روی دنیپرو را منهدم کند چرا منهدم نمی کند تا اوکراین در جبهه دنتسک و خارکیف کاملا شکست بخورد یا چرا ارتش روسیه در منطقه میکولایف آنقدر پیشروی نمی کند که برد توپخانه ارتش اوکراین نتواند خرسون را هدف قرار دهد اما اوکراین با قدرت اندکش می تواند این پلها را نابود کند فکر نمی کنید خیانت هایی در ارتش روسیه روی می دهد و سرداران ایران باید وارد شود
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    روسیه باید مثل تصرف شهر حلب سوریه شهرهای بزرگ را دور بزند و فقط روستاها و شهرهای کوچک را تصرف کند شهرهای بزرگ با محاصره سقوط می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس