کد خبر 1405195
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تایوان

وزارت خارجه خودخوانده تایوان امروز پنجشنبه همزمان با افزایش تنش ها، از پکن خواست خویشتنداری کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز از تایپه پایتخت تایوان گزارش داد در این بیانیه آمده است، چین امنیت تایوان را تهدید کرده و از کشورها درخواست می شود از این جزیره دفاع کرده و در اقدامی مشترک از آزادی و دموکراسی دفاع کنند.

وزارت دفاع خودخوانده تایوان نیز روز پنجشنبه گفت ارتش این کشور به تقویت سطح هوشیاری خود ادامه خواهد داد و به «وضعیت دشمن» واکنش مناسب نشان خواهد داد.

چین در واکنش به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چند روز در این هفته مانورهای نظامی هدفمندی را در مناطق اطراف تایوان برگزار می کند.

وزارت دفاع خودخوانده تایوان همچنین امروز اعلام کرد که تارنمای این وزارتخانه مورد حملات سایبری قرار گرفته و به‌طور موقت از حالت آنلاین خارج شده است.

این وزارتخانه افزود با افزایش تنش‌ها با چین، با سایر مقامات این کشور برای افزایش امنیت سایبری از نزدیک همکاری می کند.

به نوشته رویترز در اوایل این هفته، چندین تارنمای دولتی، از جمله دفتر ریاست‌جمهوری تایوان، در معرض حملات سایبری با منشا خارجی قرار گرفتند، که به گفته برخی از مقامات چین و روسیه در این حملات نقش داشته اند.

 یک روز بعد از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان که پکن آن را قلمرو خود می داند، چین پنجشنبه (امروز) رزمایش نظامی بی‌سابقه ای را در ۶ نقطه اطراف تایوان آغاز کرد.

وزارت دفاع چین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که  پکن در واکنش به پلوسی به تایوان، مجموعه‌ای از «رزمایش‌های نظامی هدفمند» را آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    9 1
    تایوانی ها مثل اوکراینی ها بی کل نیستن و البته نخست وزیر یهودی ندارند
  • GB ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    این دمکراتها همیشه قبل از رها کردن رژیم وکشوریقول حمایت میدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس