کد خبر 1405263
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
جنگنده

همزمان با رزمایش‌های ارتش چین در آبهای اطراف تایوان، وزارت دفاع این جزیره مدعی شد چند جنگنده نیروی هوایی ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۲۲ جنگنده نیروی هوایی ارتش چین وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شده و از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

رزمایش بزرگ و چند روزه ارتش چین امروز و در واکنش به سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در آب‌های اطراف تایوان آغاز شد. این رزمایش در ساعت ۱۲ به وقت محلی (۴ به وقت گرینویچ) شروع شده است و به مدت چند روز ادامه خواهد یافت و مناطقی در فاصله ۱۲ مایلی تایوان را در بر می‌گیرد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    11 0
    آمریکای بی منطق، بی وجدان، بی انصاف، بی تعهد، دیکتاتور، دروغگو و تروریست پرور همان کاری را که سر اوکراین آورد، می خواهد سر تایوان هم پیاده کند‌!!!!!!!!!!!!!!! آمریکا ام الفتنه و ام الفساد هست در جهان.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 1
    چه کار خطرناکی کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس