کد خبر 1405270
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کرونا

وزات دفاع روسیه می‌گوید بررسی اسناد فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین نشان می‌دهد که ویروس کرونا انسان‌ساخته و نتیجه فعالیت‌های آگاهانه آمریکاست.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو باور کامل دارد که آمریکا در تولید و گسترش ویروس مرگبار کرونا نقش داشته است.

وزارت دفاع روسیه این موضع گیری خود را اینگونه تشریح کرد: پیش از گزارش اولینِ فرد مبتلا به کرونا در ۲۰۱۹، آمریکا آزمایش‌هایی برای شبیه‌سازی یک همه‌گیری شبیه کرونا انجام داده بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: ما باور داریم که ویروس کرونا به صورت مصنوعی و نتیجه موفقیت‌های آمریکا در بیوتکنولوژی است و با انواع جدید مدام به‌روز می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درباره ریشه‌ها و علل اصلی بیماری کرونا که همه کشورها در سطح جهان را به سمت قرنطینه برد، تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است. آمریکا به نوبه خود، تلاش کرده تا مسئولیت این همه‌گیری را متوجه چین کند، اما بعدها پذیرفت که هیچ‌گونه مدرک و سند قانع‌کننده‌ای برای اثبات این ادعای خود ندارد.

این بیانیه وزارت دفاع روسیه بخشی از گزارش بلندتر این وزارت‌خانه درباره فعالیت‌های بیولوژیکیِ نظامی آمریکاست؛ این گزارش نتیجه بررسی و تحلیل اسناد به‌جامانده و مرتبط با فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین توسط کارشناسان روس است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد با توجه به تحقیقات آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID)، و ماهیت و سرعت شیوع بیماری کرونا، احتمالاً این آژانس در تولید عامل بیماری‌زای ِکووید -۱۹ و سازماندهی همه‌گیری آن نقش داشته است.

این بیانیه همچنین به رزمایش‌های «Event-۲۰۱» سال ۲۰۱۹ در دانشگاه جانز هاپکیزِ آمریکا اشاره می‌کند و می‌افزاید که این رزمایش‌ها مختص اقدامات عملی بود برای مواقعی که همه‌گیری فرضیِ یک ویروس کرونایِ قبلاشناخته‌نشده.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • . IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    25 1
    لعنت خدا بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    10 3
    این واکسن رو هم تا تو حلقمون نکنن ول نمیکنن!!! بابا داروش رو پیدا کنید!!!!!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    10 1
    بمب اتم کم بود اینم اضافه شد!!! مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 6
    روسها
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      1 1
      دم روس‌ها گرم، کاملا درست میگن!!!
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 1
    آمریکای نجس هنوز سوختتش که نفت مفت میگرفته از ایران و نونش رو امام خمینی بریده هنوز هم داره انتقام اونروزها رو میگیره اما نتیجه نمیگیره چون مردم برده اونا نیستن خودشان مستقل از هر کس هستن البته اگر یه عده از بلندپروازی هاشون بزنن و خودرو و امکاناتی فراهم کنند تا از بقیه عقب نمونن آمریکا تا قیامت با ما ها بد هست مذاکره بی فایدست خودمان مستقلیم تمام
  • فرزاد IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    4 0
    صددرصدکارشیطان بزرگ آمریکا بود.خدالعنتش کند.
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 0
    مرگ برآمریکای تروریست شیطان بزرگ جنایتکار
  • ایرانی با غیرت IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    از این یانکی های پست فطرت و فرومایه و بی همه چیز شیطان پرست هر اقدام ضد بشری که فکرش را هم نمیتوانید بکنید ساخته است چه برسد به این ویروس کرونا!
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 0
    بالاخره اگر آمریکا این ویروس رو ساخته باشه باید ضد اون رو هم قبل از انتشارش ساخته باشه چون کسانیکه اون ویروس رو در آزمایشگاه ساختن اولین کسانی هستند که بالاخره در معرض اون قرار می‌گرفتن و در اثر یه اتفاق ممکن بوده به اون مبتلا بشن پس یه فکری برای ساخت ضد ویروس اش (چیزی که الان بهش میگن واکسن کرونا) هم کرده بودن / حالا یه سوال جدی در اذهان شکل میگیره که پس چرا الان بیشترین قربانیان روزانه کرونا رو آمریکا داره !؟ یعنی آمریکا حاضر شده برای لو نرفتن منشأ کرونا حتی مردم خودش رو هم قربانی کنه !؟ و اونها رو واکسینه نکنه !؟ / یا اینکه فکر می‌کرده اگر اون رو بوسیله ۵۰۰ تا آمریکایی که یه هفته قبل از انتشارش در ووهان چین بودن منتشر کنه فقط گریبانگیر رقیب اش، چین میشود و به آمریکا نمی‌رسه !!؟ یا اینکه عجله کرده و قبل از ساخت ضد ویروسش اون رو منتشر کرده و حالا گریبانگیر مردم خودش هم شده !؟ اینها سوالات مهم و جدی هستند که هر کشوری رو که متهم به این بکنیم که سازنده ویروس‌کرونا بوده باید این سوالات رو در مورد اون کشور بپرسیم و پاسخی براش پیدا کنیم / هر کشوری که این ویروس رو ساخته بفکر درآمد حاصل از ساخت واکسن در جهان هم بوده در واقع علاوه بر هدف قرار دادن چین به عنوان رقیب آمریکا ، بدنبال پر کردن جیب شرکت های ساخت واکسن خودش هم بوده بالاخره معدود کشورهایی موفق به ساخت و تولید واکسن کرونا شدند و بقیه اغلب مصرف کننده این واکسن ها بودند. / اینکه بگیم آمریکا یا کشور دیگه ای مقصر اصلی تولید و انتشار ویروس کرونا بوده رو خیلی سخت میشه به همه ثابت کرد حتی اگر ادعای روسیه ۱۰۰ درصد درست باشه چون او رقیب آمریکاست آمریکایی ها میتونن شبهه ایجاد کنند و اون ادعا رو زیر سوال ببرند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      این طومار رو لازم نبود زحمت بکشی بنویسی، کلا یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد پس چین و روسیه حتما راست میگن، والسلام!!!!
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      برای پاسخ به سوال شما باید ببینیم قربانیان اصلی کرونا در آمریکا چه کسانی هستند. اگر یک تحقیق ساده بکنیم می فهمیم که سیاه پوستان و افراد سالخورده غالب قربانیان کرونا رو تشکیل میدن. پس دولت شیطانی آمریکا خوب میدونه داره چیکار می کنه
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    بدون شک
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    2 0
    همون از روز اولش گمان و هدس میزدم ک کار آمریکا باشه ، نظرم درست از آب دراومد
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    0 0
    ۰۶:۵۱ میسیوو حتما این ضرب المثل نشنیدی ک میگن چاه مکن ب هرکسی اول خودت بعدا کسی ، دوما انسان و بشریت از کی تابحال وآسه آمریکا اهمیت و ارزش داشته ؟؟ جان ۳ هزار شهروند را با خودزنی توطئه ای طراحی شده از پیش با صهیونیست و سعودیها در یک روز قربانی منافع خود کرد تا ب بهونه ای حملات ۱۱ سپتامبر مبارزه با تروریست ب خاورمیانه لشکرکشی کنه و خیر و ثراوات منطقه را ب تاراج ببره ، آنوقت جنابعالی میفرمایید ک چرا وآسه مردم خودش بفکر واکسن ضد ویروس نشد ک این همه قربانی نده ؟؟!!!!!!! التماس تفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس