پکن: ۱۶۰ کشور سفر پلوسی را ناقض اصل چین واحد می دانند

وزارت خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه شرق آسیا و بویژه منطقه تایوان را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان راهدف انتقاد قرار داد.

این مقام وزارت خارجه چین روز جمعه در واکنش های ادامه دار به سفر «نانسی پلوسی» به تایوان اعلام کرد که سفر پلوسی به تایوان تحریک آمیز است و صلح و امنیت منطقه ای را تضعیف می کند.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین همچنین یادآور شد که ۱۶۰ کشور سفر پلوسی به تایوان را تحریک آمیز و ناقض اصل چین واحد دانستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارات خود تاکید کرد که آنچه در اوکراین در حال وقوع است را نمی‌توان با آنچه در تایوان رخ می دهد، مقایسه کرد.

در حالیکه سفر اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان موج تازه ای از تنش را در روابط پکن و واشنگتن بوجود آورده، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز ساعاتی پیش مدعی شد: واشنگتن بارها به چین اعلام کرده که ما به دنبال بحران نیستیم، اما پکن تصمیم گرفته است که در واکنش خود اغراق به خرج دهد. پکن از سفر پلوسی سوءاستفاده کرد و واکنش اغراق آمیزی به این مسئله نشان داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 2
    کدوم 160 کشور دقیقا ؟ خود آمریکا داره تمام دنیا را کنترل می‌کنه با اقتصاد و دلارش و رسانه ی قوی و پر نفوذش .حتی اروپا و کانادا و استرالیا گوش به فرمان آمریکا هستند چون وابسته به آمریکا هستند متاسفانه.
    • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      3 1
      ایران ،روسیه و چین میشه ۱۶۰ کشور
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      2 0
      همون کشورهایی که اعلام کردن با کار آمریکا مخالفن از جمله ایران، روسیه، سوریه، ونزوئلا و...... متوجه شدی؟؟
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      نه، آمریکا و گروه هفت میشن تمام دنیا!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس