کد خبر 1405538
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
تصویری از حملات امشب صهیونیست‌ها به نوار غزه

دبیر کل ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد رژیم اسرائیل در انتخابات آتی در آستانه شکست خوردن است و اقدامات جنایتکارانه این رژیم در نهایت آسیب به خود است.

به گزارش مشرق، دبیر کل ابتکار ملی فلسطین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: دولت اسرائیل تلاش می‌کند با ریختن خود فلسطینی‌ها کارزار انتخاباتی خود را تقویت کند.

مصطفی برغوثی در پاسخ به سوال مجری الجزیره مبنی بر این که: آیا می‌توانید نظرات خود را درباره وضعیت موجود در غزه بیان کنید؟

پاسخ داد: ما امروز شاهد اقدام تحریک آمیز اسرائیل در غزه بودیم. این یک اقدام تجاوزکارانه بود. این موضوع سبب کشتار قابل توجهی شد. ۵۰ نفر زخمی شدند. ۱۰ نفر از جمله یک کودک ۵ ساله کشته شدند. حال یک کودک دیگر هم وخیم است. او چهار سال سن دارد. هیچ توجیهی برای این حمله اسرائیل وجود ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که دولت اسرائیل در انتخابات آتی در آستانه شکست خوردن است و تلاش می‌کند که از خون فلسطینی‌ها شانس خود را برای انتخاب دوباره افزایش دهد. این یک حمله وحشتناک بود، اما به تنشی بزرگ بدل می‌شود. به خوبی مشاهده می‌شود که اسرائیل به دنبال سرکوب هرگونه مقاومت از طرف فلسطینی‌ها هستند. اما این اقدامات تحریک آمیز از طرف اسرائیل تنها سبب افزایش مقاومت در برابر اشغال گری می‌شود.


مجری الجزیره در ادامه از مصطفی برغوثی پرسید: نظر شما درباره شلیک موشک از طرف فلسطینی‌ها چیست؟

برغوثی پاسخ داد: فلسطینی‌ها بسیار صبور بوده اند. در ۵ روز گذشته اسرائیلی‌ها اقدامات تحریک آمیز زیادی را انجام داده اند. آن‌ها یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرده اند. آن‌ها به مردم در کرانه باختری حمله کرده و آن‌ها را کشته اند. آن‌ها تلاش کرده اند که غزه را تحریک به واکنش کنند. فلسطینی‌ها خیلی صبورانه رفتار کرده اند. مقاومت فلسطینی منظم و هدفمند است. هیچ اقدامی انجام نشد. اما آنچه که هم اکنون می‌بینید یک اقدام دفاع از خود است. موشک‌هایی به اسرائیل شلیک شده است. به نظرم مقامات اسرائیلی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شده اند.

آن‌ها بهای سنگینی را برای این موضوع پرداخت خواهند کرد. به نظرم آن‌ها با آتش بازی می‌کنند. به نظرم آن‌ها این واقعیت را فراموش کرده اند که اسرائیل هم آسیب پذیر است. این وضعیت سبب می‌شود که اسرائیل منفعت خود را از فصل تعطیلات و صنعت جهانگردی از دست بدهد. ارتش اسرائیل در ۵ روز گذشته نوار غزه را مسدود کرده بود و از ورود مواد غذایی و اقلام ضروری و سوخت جلوگیری می‌کرد.

وی سپس در پاسخ به سوال مجری الجزیره مبنی بر این که: آیا هدف از این حمله رسیدن به اهداف انتخاباتی در اسرائیل بوده است؟ گفت: قطعا هدف این بوده و بدیهی است که همانند نتانیاهو این دولت هم تلاش کرده است که از خون فلسطینی‌ها برای کمک به کارزار انتخاباتی خود استفاده کند. اما معتقدم که از طرف دیگر اسرائیل تلاش می‌کند که از طریق این اقدامات مقاومت فلسطین را تضعیف کند. اما این مقاومت در حال رشد است. اما با این وجود وضعیتی به وجود آمده است که آن‌ها نمی‌توانند کرانه باختری را هم کنترل کنند. اسرائیل از حمله به فلسطینی‌ها به عنوان بخشی از سیاست تجاوزکارانه خود در منطقه و رقابتش با دیگر کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

مجری الجزیره پرسید: یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل گفته است که در برابر هرگونه حمله از غزه هیچ شکیبایی از خود نشان نخواهد داد و نفعی در یک جنگ بلند مدت برایش وجود ندارد. واکنش شما چیست؟

برغوثی پاسخ داد: لاپید دروغ می‌گوید. وی ثابت کرد که یکی دیگر از مقامات اسرائیلی است که دائما دروغ می‌گوید. او دروغ می‌گوید، زیرا هیچ حمله‌ای از غزه در ماه‌های گذشته صورت نگرفته است. هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است و اسرائیل حملات تحریک آمیز زیادی انجام داده است. در حالی که حمله‌ای از غزه وجود نداشته است چرا او ۲۵ هزار نیرو را در منطقه مستقر کرده است. این نشان می‌دهد که وی آماده یک عملیات گسترده می‌شود. حتی از آغاز حملات در غزه برای چندین ساعت پاسخی وجود نداشت، اما برای متوقف کردن حملاتی که ۱۰ نفر را کشت و ده‌ها نفر را زخمی کرد، این موضوع سبب واکنش فلسطینی‌ها شد؛ بنابراین اسرائیل تلاش می‌کند که از روش دروغگویی استفاده کند و بر روی این واقعیت که سبب این اقدامات تحریک آمیز شده است، سرپوش بگذارد. اسرائیل این اقدام تحریک آمیز را دنبال کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: اقدام اسرائیل در نهایت به همه و از جمله اسرائیل آسیب وارد می‌کند، زیرا این رفتاری تجاوزکارانه و غیرقابل قبول از طرف دولت اسرائیل است. این دولت اسرائیل مدعی است که از دولت نتانیاهو میانه روتر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    لعنت بر صهیونیزم...لعنت بر رژیم کودک کش اسرائیلی- و لعنت بر تمام دولتهای واداده و مرتجع عربی
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    اگر بهای سنگین میداد که تکرار ترور نمی کرد .
  • ش. AE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    3 0
    با رجز خوانی رژیم کودک کش اسرائیل نابود نمیشه این وسط مردم بی پناه و زن و بچه فلسطینی باید حساب پس بدن
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    بِسمِ اللهِ قاِصمِ الجَّبارینْ. ما ملت ایران اسلامی حملۀ وحشیانۀ اسرائیل جنایتکار به ملت مظلوم فلسطین را محکوم می کنیم؛ و نیز از نیروهای نظامی کشور عزیزمان ایران می خواهیم که هر چه سریع تر اسرائیلی های جنایتکار را نابود و از صفحۀ روزگار محو کنند. قطعاً مردم مظلوم فلسطین و سایر کشورهای اسلامی (یمن، عراق، سوریه و ...) پیروز میدان هستند؛ ما از ایران اسلامی به آنها سلام و درود می فرستیم و هرگز تنهایشان نمی گذاریم و نیز از آنها می خواهیم که این بار آتش بس را نپذیرند و تا نابودی کامل دشمن صهیونیستی به مبارزه ادامه بدهند. اسرائیل و حامیانش محکوم به نابودی هستند؛ مرگ بر اسرائیل و مرگ بر حامیانش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس