کد خبر 1405852
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
روسیه: آمریکا ممکن است در فضا سلاح اتمی مستقر کند

آندری بلوسوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا ممکن است از بحران امنیتی در اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای استقرار تسلیحات از جمله سلاح‌های هسته‌ای در فضا استفاده کند.

به گزارش مشرق از اسپوتنیک، وی شنبه در حاشیه دهمین کنفرانس بازبینی ان پی تی در سازمان ملل افزود: آمریکا و متحدانش از اوکراین به عنوان بهانه جدید برای اجرای برنامه‌های نظامی خود نه تنها بر روی زمین، دریا و هوا بلکه در فضا استفاده خواهند کرد. 

وی افزود: بنابراین، این احتمال وجود دارد که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین بهانه‌ای برای اجرای سریعتر این طرح‌ها باشد. 

بلوسوف گفت، امتناع واشنگتن در دهه گذشته از بحث در مورد قانون الزام آور برای جلوگیری از آغاز رقابت تسلیحاتی در فضا «خود گویای اهداف این کشور است.»  

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که مسکو و پکن پیمان جدیدی را در رابطه با منع استفاده از تسلیحات در فضا مد نظر دارند. 

رقابت تسلیحاتی در فضا میان آمریکا، روسیه و چین در سال‌های اخیر همواره داغ‌تر شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، سال‌هاست که چین روی ماهواره‌ای کار می‌کند که می‌تواند با بازوی روباتیک یا پرتاب قلاب به جسم دیگری در فضا حمله کند. 

سال ۲۰۲۰ روسیه آزمایشی در زمینه سلاح ضد ماهواره انجام داد. 

در جریان این رخداد، سلاح ضد ماهواره روسیه در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ پرتاب شده و عمدا ماهواره Cosmos ۱۴۰۸ این کشور را که در سال ۱۹۸۲ به فضا پرتاب شده بود، به خاطر عملیاتی نبودن این ماهواره از بین برد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    دقیقا درسته از سال۲۰۰۵*۲۰۰۶ازمایش هاش شروع کردن و پرتاب های ازمایش رو تمرین کردن و سلاح ضدماهوارشون رو کامل کردن! البته کسی نمیدونه تا چقدر پیش رفتن چون رسانه ای نشده اما چندین سال هست امریکا داره این کار رو انجام میده اولین مرحله هم استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمند سازی ماهواره ها و اقدام بعدیش پرتاب ها و ازمایشهای شرکت بوئینگ و پرتاب نسل جدید شاتل های شرکت بوئینگ که از قضا سرعت بالای۵ماخ رو داره و قادر به حمل محموله های مختلفی هست که شاتل های نسل قبلی قادر نبودن
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    3 0
    آمریکایی ها بیشترین کلاهک های اتمی تسلیحات اتمی در کره زمین در اختیار دارند ! حالا نوبت به فضا رسید که تسلیحات اتمی خودشون رو آنجا هم مستقر کنند ..! آنوقت ما ایرانیان اگر برای دفاع از خود برای ایجاد بازدارندگی در این جنگل جهانی بخواهیم سمت تسلیحات اتمی گام بر داریم ناراحت می‌شوند !!!
  • علی اصغر IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    با سلام جای تاسف است جهان امروز نیاز به نجات دارد از گرمایی فزاینده در حال حاضر جنگلها یکی پس از دیگری در حال نابودن شدن هستند این یعنی شمارش معکوس برای ساکنان جهان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس