اولیانوف: اختلافات کمی در مذاکرات وین باقیمانده است

نماینده روسیه در مذاکرات برچیدن تحریم های ایران گفت که علیرغم چند اختلاف باقیمانده، تمام مذاکره کنندگان شانس دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعاها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.

اولیانوف در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق وین را رد کرده‌اند، تاکید داشت: «البته که این درست نیست».

وی در صفحه توئیتر خود توضیح داد: «زیرا پیش نویس تصمیم در مورد احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت‌کنندگان در گفتگوهای وین از جمله روسیه و چین تدوین شده است».

این دیپلمات روس اضافه کرد:‌«اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، اخیراً فقط چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آنها حمایت می‌کنیم».

اولیانوف پیش از این نیز گفته بود: «مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند».

 دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران  صبح پنجشنبه در رأس هیاتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران چهارشنبه  گذشته ضمن اعلام خبر سفر هیات ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: «در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. »

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری چهارشنبه گذشته در توییتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: «برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.»

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    8 0
    توافق خوب توافقی هست که بیشترین دریافت را بمحض امضای قرارداد را بگیرد. مثل نگهداری اورانیوم غنی شده، پول‌های بلوکه شده و غیره. امید ب قرارداد پایدار وگرفتن تضمین و سرمایه گذاری غربی واهی است.
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      14 1
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    13 3
    تیم مذاکراتی باید به دقت متون مورد مذاکره و رفتار غربی ها را رصد کند.. آمریکا قلدر برای جهانیان و برای ما ایرانی ها موش و کلاهبردار و دزد سر گردنه است...
  • NL ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    تا ببینیم ایران چه تصمیمی گرفته است
  • mojtaba SE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 5
    خدائی اولیانوف رو دوست دارم
  • DE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    8 2
    ان شاءالله این فتنه تحریم (و تحریم سازان داخلی امثال مافیایی های داخلی) سر مردم ایران رفع شود
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 2
    کاپیتان چهار درصدی کجاست ؟
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    10 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • FR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    6 0
    برجام تنفس مصنوعی آمریکاست. ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
  • DE ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    همه خوبند سلام میرسانند ملالی نیست جز دوری شما که انشاالله امید است دیدارها بزودی‌ تازه گردد.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    برید و وقت خودتون و مملکت رو پای مذاکرات از خیلی وقت قبل شکست خورده تلف کنید و برگردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس