کد خبر 1405903
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
افزایش شهدای غزه به ۲۴ نفر از جمله ۶ کودک؛ هشدار حماس درباره یورش به مسجدالاقصی

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات جدید رژیم ددمنش صهیونیستی به نوار غزه، ۲۴ فلسطینی از جمله ۶ کودک به شهادت رسیده و ۲۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، آمار تلفات جنایت جدید رژیم کودک‌کُش صهیونیستی علیه منطقه مسکونی در نوار غزه، همچنان در حال افزایش است.

وزارت بهداشت نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات جدید رژیم ددمنش صهیونیستی به نوار غزه، ۲۴ فلسطینی از جمله ۶ کودک به شهادت رسیده و ۲۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

شامگاه شنبه بود که جنگنده‌های اسرائیلی در اقدامی ضد انسانی، به مناطق مسکونی در شهرهای جبالیا و رفح حمله کردند و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها که بیشتر آنها زن و کودک بودند را به خاک و خون کشیدند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری «شهاب»، نیروهای امدادی در بامداد یکشنبه به جستجوی بازماندگان یا مفقودان زیر آوار خانه های ویران‌شده در حمله هوایی اسرائیل به رفح ادامه می‌دهند.

همزمان سخنگوی جنبش مقاومت جهاد اسلامی به شبکه «الجزیره» گفت که فعلا حرفی از میانجی‌گری یا آتش‌بس نیست بلکه فقط در میدان صحبت خواهیم کرد.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: «جهاد بر معادله وحدت نبرد غزه و کرانه باختری تاکید دارد. این تهدیدات [اسرائیل] بیانگر شکست واقعی دشمن در سطوح سیاسی و امنیتی است».

رسانه‌های صهیونیستی درباره وضعیت درگیری‌ها بین دو طرف نوشتند: «نیروهای امنیتی بر این باورند که جهاد اسلامی در نیمه‌های شب به عنوان یک حمله غافلگیرانه، یک سری رگبار راکتی به سمت مرکز [فلسطین اشغالی] انجام خواهد داد».

این در حالی است که روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به فعال‌نشدن آژیرهای هشدار در اراضی اشغالی به مدت دو ساعت و نیم، نوشت: «این طولانی‌ترین سکوت از آغاز درگیری‌ها است».

از سوی دیگر خبر می‌رسد ارتش رژیم موقت صهیونیستی همزمان با افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی نوار غزه، نیروهای ذخیره را نیز فراخوانده است.

شبکه «الجزیره» نیز با اشاره به آرامش نسبی که در نوار غزه برقرار شده، گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی و شناسایی رژیم صهیونیستی اما مشغول پروازهای مکرر بر فراز این منطقه هستند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که با طرف‌های مصری، قطری و سازمان ملل درباره طرح شهرک‌نشینان صهیونیست برای ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی تماس گرفته است.

هنیه درباره این تماس‌ها گفت: «باتوجه به تداوم تجازات به مردم ما غزه، یورش به مسجدالاقصی باید پایان یابد تا اوضاع به نقطه‌ای نرسد که از کنترل همه خارج شود».

رسانه‌های فلسطینی با انتشار فیلمی نوشتند که جمعی از صهیونیست‌های اشغالگر با ورود غیرقانونی به محوطه مسجدالاقصی، در حال برگزاری «نماز تلمودی» مقابل یکی از درهای این مکان مقدس هستند.

خبرگزاری «شهاب» نیز گزارش داد تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست با پرچم‌های رژیم موقت صهیونیستی به «باب‌العامود» در قدس اشغالی هجوم آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 1
    بزنید اسرائییل رو با خاک یکسان کنید؟؟؟؟ بسه دیگه آتش بس و مماشات.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 0
      میزنیم عجله نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس