بیاتی‌نیا: رقیب اصلی تیم ملی، خودش است نه انگلیس و آمریکا/ نفاق در تیم ملی خطرناک است

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در حال حاضر با حریفان‌مان در جام جهانی مشکلی نداریم بلکه مشکل از خودمان است.

به گزارش مشرق، محسن بیاتی‌نیا در مورد استوری اخیر برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت:‌ فردوسی شعر زیبایی دارد، می‌گوید؛ ز گیتی دوکس را سپاس، یکی حق‌شناس و یکی حدشناس. هر کس باید حد خود و دیگران را بشناسد. اگر حد و حدود را رعایت نکنیم، کار خراب می‌شود. بازیکن تیم ملی باید در اندازه حد خودش صحبت کند. همانگونه که مدیر و سرمربی نیز باید در حد خودشان کاری را انجام بدهند.

* نفاق در تیم ملی خطرناک است

وی افزود: وقتی حدها از بین می‌رود شاهد چنین اتفاقاتی می‌شویم. برای اینکه به اهداف خود برسیم همه چیز را با هم قاطی می‌کنیم. بالادستی‌ها از پایین‌دستی‌ها کمک می‌خواهند و برعکس؛ می‌خواهیم از  وضعیت فعلی فوتبال کشور با سوءاستفاده از برخی بازیکنان بهره برده و به قولی از این نمد کلاهی برای خودمان درست کنیم. این موضوع بوی نفاق و دو دستگی می‌دهد و خطرناک است. هر چه هم بازیکنان در ظاهر بگویند با هم خوب هستند اما در باطن خوب نباشند، بد است. 

* در فوتبال ما بزرگ‌ترها سمت کوچک‌ترها دست دراز می‌کنند

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه چه کسی باید کار را مدیریت می‌کرد تا شرایط فعلی تیم ملی به اینجا نرسد، توضیح داد: کوچک‌ترها و پایین‌ دست‌ها همیشه نگاه‌شان به بالادستی‌ها و بزرگ‌ترها است. اما متأسفانه می‌بینم در فوتبال ما بزرگ‌ترها به سمت کوچک‌ترها دست دراز می‌کنند تا بازیکنان کاری برای‌شان انجام بدهند. از جایگاه همدیگر استفاده و سواستفاده می‌کنیم و این کارها خیلی بد است. دیر مشخص شدن وضعیت فدراسیون سبب چنین اتفاقاتی شده است. اگر امروز هم جلوی این کار گرفته نشود، در آینده بدتر از اینها اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

ضربه ناجوانمردانه برای حذف اسکوچیچ

* با حریفان مشکل نداریم مشکل ما با خودمان است

بیاتی‌نیا در خصوص اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله سه ماه مانده به جام جهانی بیشتر از اینکه درگیر تقابل با حریفان باشد دچار اختلافات داخلی است، گفت: اکنون با انگلیس، آمریکا و ولز مشکلی نداریم بلکه مشکل ما با خودمان است. باید سریع تکلیف را مشخص کنیم در غیر این صورت جام جهانی را از دست می‌دهیم. وقتی وضعیتی ایجاد می‌شود که نتوانیم از گروه‌مان بالا برویم دیگر چه فایده‌ای دارد  از صعود سریع‌ به این رقابت‌ها حرف بزنیم. 

وی اضافه کرد: آن زمان که همه درگیر مسابقات مقدماتی بودند، خیال ما از صعود راحت بود. باید از این فرصت برای برنامه‌ریزی، ایجاد امکانات و فراهم کردن بازی‌های دوستانه بهتر استفاده می‌کردیم  اما اکنون برنامه‌ریزی ما از آنها عقب‌تر است و هیچ کاری انجام نداده‌ایم. اصل موضوع را فراموش کرده‌ایم به این دلیل به جام جهانی رفته‌ایم که اتفاقات خوبی برای ما رقم برخورد و بهتر از گذشته باشیم نه اینکه فقط خودمان را معطل نگه داریم و دچار اختلاف باشیم. 

* زمانی که فدراسیون مسئول مشخصی داشت هیچکس چنین حرف‌هایی نمی‌زد

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چگونه می‌توان این مسائل را جمع و جور کرد، گفت: بازیکنان بزرگ و با تجربه تیم ملی در کنار افرادی مثل رئیس فدراسیون، سرپرست تیم ملی، سرمربی که جایگاه‌شان بزرگ است باید بیشتر به فکر بیفتند. مشکل از منبع اصلی یعنی فدراسیون فوتبال نشات می‌کند. دلیلش هم این است که فدراسیون هنوز تکلیف خود را مشخص نکرده است.

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: چرا زمانی که فدراسیون سروسامانی و مسئول مشخصی داشت چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد و هیچکس چنین حرف‌هایی نمی‌زد. اگر هم در آن زمان چنین بحث‌هایی در تیم ملی بود خیلی ضعیف و در حد یکی دو بازیکن بود که خیلی زود هم جمع می‌شد. از قدیم بازیکنان با کیفیت، با تجربه و لژیونرهای زیادی در تیم ملی بودند اما هیچ وقت در تیم ملی چنین بحث‌هایی نبود.

* لژیونر اروپایی بچه کوچک نیست که تحریک شود

وی در خصوص اینکه حمید استیلی اعلام کرده برخی افراد بازیکنان تیم ملی را تحریک می‌کنند سبب می‌شود آنها چنین استوری‌هایی منتشر کنند، گفت: بازیکن لژیونری که در اروپا بازی می‌کند و نزدیک به ۳۰ سالش است، بچه کوچک نیست که به راحتی تحریک شود. بازیکن حرفه‌ای فقط نباید پول حرفه‌ای بگیرد یا فوتبالش حرفه‌ای باشد بلکه باید کل زندگی، اخلاق و کردارش نیز حرفه‌ای باشد. نفراتی که چنین استوری‌ای منتشر کردند، کاپیتان‌های تیم ملی هستند و باید از آنها بپرسید به چه دلیل این کار را انجام داده‌اند. وقتی با بازیکن در مورد برداشتن سرمربی جلسه می‌گذارید، در نهایت چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. 

* ورود بازیکن به مسائل غیر مرتبط سبب رها کردن اصل و چسبیدن به فرع می‌شود

مهاجم اسبق تیم فوتبال کشورمان افزود: رسیدگی به تیم ملی و تأمین امکانات برای اینکه بچه‌ها بتوانند با تمام تمرکز و آرامش به جام جهانی بروند خیلی خوب است اما وارد کردن بازیکن به مسائل غیر مرتبط اختلافاتی را به وجود می‌آورد که در آن صورت همه اصل کار خود را رها کرده و به فرع می‌چسبند. بازیکن حرفه‌ای همانگونه که باید در باشگاهش اصول حرفی را رعایت کند باید در تیم ملی نیز فقط روی بازی کردن متمرکز باشد. متأسفانه زیاده‌روی‌هایی در مورد برخی مسائل اتفاق افتاده که باید هرچه سریع‌تر جلوی آن را گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    ز گیتی دوکس را سپاس، یکی حق‌شناس و یکی حدشناس
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    عجب تحلیل حقی
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    بودن این بازیکنا تو تیم ملی از سم بدتره...با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ...اینا همون بازیکنای دوزاری هستن که زمان کیروش اون افتضاح رو جلوی ژاپن بوجود آوردن و پشت سر هم به عراق و سوریه و لبنان میباختن و تو مقدماتی جام جهانی هم با دو باخت پشت سر هم به بحرین و عراق تا مرز حذف شدن رفتن و بعد از اینکه اسکوچیچ از تو آشغال و لجن بیرونشون کشید،بیظرفیتا از خودبیخود شدن و شروع به لگدپرونی کردن...البته از فوتبالیست جماعت بیشتر از این هم نباید انتظار داشت...مگه قبلیای گنده تر از اینا،ایویچ و بلاژویچ رو ضایع نکرده بودن؟...هموناشون حالا که به عقل رسیده اند از کارهای اونوقتاشون پشیمون شده اند و تو مصاحبه های فعلیشون جوری وانمود میکنن که جزء باند نبوده اند و بقیه اعضای تیم سرمربی رو ضایع کرده اند...چقدر این تیپ دهداریه،مایلی کهن ها،ایویچها،استانکوها و بلاژویچها رو ضایع کردند با همین چند دستگیها و باندبازیها تو تیم ملی...چوبشو کی خورد جز تیم ملی و خودشون و سرمربیهایی که ضایعشون کردن و خیلی از اون سرمربیها که اتفاقا آدمای بزرگ و باارزشی هم بودند از خجالت و افسردگی دقمرگ شدند...شاید اون فوتبالیستا پیش خودشون فکر کنن که پول به جیب زده اند و بقیه رو ضایع کرده اند ولی اینهم از نفهمیشونه...اگر اون مسخره بازیها رو نکرده بودن،الان سرپیری که عاقلتر شده اند،احساس عذاب وجدان نداشتن و حتی زمان خودشون هم ممکن بود زندگی حرفه ای بهتری پیدا میکردند...همین بیظرفیتی فوتبالیستای ماست که باعث شده تیم ملی ایران هیچوقت نتونه ت دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه برخلاف کشتی یا وزنه برداری یا رشته های دیگه که ورزشکاراشون باظرفیت تر بوده و مرام بیشتری داشته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس