کد خبر 1406341
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل به چین رسید

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی و نیز پس از اعلام آتش بس میان این رژیم و جنبش جهاد اسلامی برگزار شد و بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

به گزارش مشرق، در این نشست، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا گفت: سازمان ملل همچنان در تماس نزدیک با همه طرف‌ها برای تحکیم آتش‌بس غزه است.

"تور ونسلند" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشست عصر دوشنبه به وقت محلی شورای امینت سازمان ملل گزارشی درباره وضعیت کنونی سرزمین های اشغالی فلسطین ارائه و از کشورهای مختلف برای ایجاد این آتش بس از جمله مصر و قطر قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: ما متعهد به ادامه ارتباط با طرفین برای اطمینان از تداوم آتش‌بس در غزه، حمایت از اجرای کامل توافق آتش بس، تضمین امنیت غیرنظامیان و پیگیری پرونده اسرای فلسطینی هستیم.

نماینده سازمان ملل ادامه داد: آتش‌بس در غزه همچنان شکننده است. هرگونه از سرگیری درگیری ها تنها پیامدهای ویرانگری برای طرفین خواهد داشت و هرگونه پیشرفت سیاسی را غیرممکن می‌سازد.

وی افزود: مقامات اسرائیلی عملیات نظامی خود را در کرانه باختری به ویژه در اردوگاه جِنین افزایش داده‌اند.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: بسته شدن کامل گذرگاههای نوار غزه از سوی اسرائیل به مدت شش روز موجب ایجاد بحران انسانی در غزه شد.

ونسلند درباره وضعیت بحرانی مردم در نوار غزه افزود: کمبود دارو و تجهیزات، تاثیر تنش‌های اخیر در غزه را تشدید کرده است.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در عین حال مدعی شد که نگرانی های امنیتی مشروع رژیم صهیونیستی را کاملا به رسمیت می شناسد.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: تحت قوانین بین المللی، هرگونه استفاده از زور باید متناسب باشد و تمام اقدامات ممکن برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام شود. کودکان خصوصا نباید هدف خشونت واقع شده یا در معرض آسیب قرار گیرند.

فلسطین: اسرائیل مدعی حق امنیت برای توجیه ظلم و ستمش علیه یک ملت است

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: اسرائیل همیشه مدعی حق دفاع از خود است حتی در زمان حمله به فلسطینی ها و آنچه را حق امنیت و دفاع می خواند، مجوزی برای کشتن فلسطینیان شده است.

وی افزود: اسرائیل مدعی حق امنیت برای خود می باشد و ظلم و ستم علیه یک ملت را توجیه می‌کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل ادامه داد: دو موضوع در سیاست اسرائیل تغییر نمی‌کند، بمباران غزه و گسترش شهرکها. 

وی تجاوز به غزه را غیرقابل توجیه و دلیل اصلی آن را انتخابات آتی رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: غیرنظامیان، کودکان و خانواده های فلسطینی سزاوار حمایت هستند نه مقامات رژیم اشغالگر.

این مقام فلسطینی به اشاره به شهادت دستکم ۴۴ فلسطینی تصریح کرد: چه زمانی دنیا قرار است به اسرائیل نشان دهد که نمی تواند دیگر چنین کاری (کشتن) را انجام دهد؟

رژیم صهیونیستی: جهاد اسلامی فلسطین هزار و ۱۰۰ راکت شلیک کرد

گیلعاد اردان نماینده رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی در سازمان ملل نیز همچون همیشه درصدد توجیه جنایات این رژیم برآمد و طرح ادعاهای بی اساس علیه گروههای مقاومت ادعا کرد: نشست ما یا پیروزی جامعه جهانی در برابر نیروهای ویرانگر خواهد بود یا لکه ننگی در کارنامه شورای امنیت.

وی در حالیکه جنایت جدید این رژیم موجب شهادت دستکم ۴۵ فلسطینی و ۳۶۰ مجروح شده است، مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی تمامی تدابیر را برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام داد.

 وی گروه جنبش جهاد اسلامی را که در برابر جنایت این رژیم ایستادگی و آن را وادار به عقب نشینی کرد، تروریستی خواند و مدعی شد این گروه تلاش کرد صهیونیست ها را بکشد و ما علیه آنها اقدام کردیم نه مردم غزه.

 وی ادعا کرد: جهاد اسلامی فلسطین یک هزار و ۱۰۰ راکت به سوی غیرنظامیان اسرائیلی شلیک کرد که تقریباً ۲۰۰ راکت در داخل نوار غزه فرود آمد و موجب کشته شدن فلسطینیان بیگناه و در میان آنها کودکان خردسال شد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: اسرائیل مجبور شد برای جلوگیری از هدف قرار دادن اسرائیلی ها، حملات دقیق و محدود را علیه فرماندهان، سکوهای پرتاب، عوامل عملیاتی و زیرساخت های تروریستی این سازمان متعصب انجام دهد.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با نادیده گرفتن خطاهای گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک های مقاومت مدعی شد این رژیم این کار را با دقت خیره کننده و فوق العاده انجام داد و اقدامات احتیاطی را به کار برد که کمتر در مناطق درگیری در سراسر جهان دیده شده است.

ادعای این مقام رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می شود که به اذعان تحلیلگران نظامی صهیونیستی گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت نمره قبولی نگرفت و همین امر تل‌آویو را وادار به موافقت با توافق آتش‌بس کرد.

این مقام رژیم صهیونیستی پیش از این نشست نیز همین ادعاها را بصورت خلاصه در جمع خبرنگاران بیان کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    شورای امنیت برای تامین امنیت ظالمین و رژیم های وحشی و زبان نفهم ایجاد شده نه برای امنیت مظلومین تامین امنیت مظلومین فقط از لوله اسلحه می گذرد.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    وقتی کسی زورش به اسراییل و امریکا نمی رسد کسی حق ندارد مردم ایران و فلسطین را قربانی کند . با جنگ و یا با تحریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس