کد خبر 1406364
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
تاکید چین بر حمایت قاطع از احیای حقوق فلسطینیان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز شنبه در سخنانی اعلام کرد چین به حمایت قاطع از فلسطینیان در احیای حقوق مشروع آنها ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، وانگ ونبین تصریح کرد درگیری اخیر بین اسرائیل و فلسطین تلفات غیرنظامیان بسیاری از جمله کودکان را به دنبال داشته است.

وی با دلخراش توصیف کردن این مساله تصریح کرد چین قاطعانه با هرگونه خشونتی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد مخالف است و آنرا محکوم می کند.

وی افزود: ما از آتش بس تحت میانجیگری مصر میان فلسطین و اسرائیل استقبال می کنیم و از تلاش‌های طرف مصری قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: مادامی که اوضاع فعلی شکننده است، ما از همه طرف‌ها، به‌ویژه طرف اسرائیلی می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهند، قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل را دنبال کنند، از تشدید مجدد تنش خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: دلیل اصلی درگیری های مکرر بین اسرائیل و فلسطین، عدم اجرای راه حل دو کشوری و انکار طولانی مدت درخواست مشروع مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل است.

وی گفت: چین خواستار برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی معتبرتر و تأثیرگذارتر در مقیاس بزرگ‌تر برای تلاش برای دستیابی به راه‌حلی پایدار و عادلانه برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه‌حل دو کشوری است.  

ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴ نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. همچنین بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده‌اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد ماه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 1
    از حقوق مسلمانان اويغور چين چه خبر؟
    • سروش IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 0
      طبق قوانین من در آوردی سازمان ملل آمریکایی - انگلیسی که حقوق فلسطینیان در آن رعایت می شود حقوق مسلمانان اویغور چین هم طبق همان قوانین و ماده واحده های سازمان ملل آمریکایی - انگلیسی رعایت می شود در آنجا به نفع چین و در اینجا یعنی فلسطین مظلوم به نفع آشغالهای اشغالگر و مهاجران روسی تبار
  • DK ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    کاش یه کشور هم پیدا بشه از احیای حقوق بازنشسته ها حمایت کنه.از داخلیها ناامید شدیم.
  • ناصر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    14 0
    چینیان اول حقوق مسلمانان وشیعیان منطقه اویغور و سینکیانگ در چین را به رسمیت بشناسند بعدا در خصوص فلسطین ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس