اهداف چین از برگزاری رزمایش های نظامی متوالی

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر جدایی ناپذیر بودن تایوان از این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه چین اهداف این کشور ازبرگزاری رزمایش های نظامی پی در پی در اطراف منطقه تایوان را تشریح کرد.

«وانگ ونبین» روز سه شنبه در نشست خبری روزانه وزارت خارجه چین گفت: پکن در حال برگزاری مانورهای نظامی در اطراف تایوان است تا به ایالات متحده هشدار دهد و درسی به جدایی طلبان تایوانی بدهد.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا چین این رزمایش ها را به منظورکسب آمادگی برای حمله نظامی به تایوان صورت می دهد یا خیر، تاکید کرد که اقداماتی که چین در پاسخ به سفر عجولانه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام داده، کاملاً مشروع و موجه است.

وانگ ونبین افزود که این اقدامات (رزمایش ها) هشدار برای کسانی است که اقدامات تحریک آمیز صورت می دهند و درسی برای جدایی طلبان تایوانی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد: تنها یک چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر آن است.

سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که بی توجه به هشدارهای چین صورت گرفت، موج تازه ای از تنش ها را در روابط متشنج پکن و واشنگتن به راه انداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    مرگ بر امریکا شیطان بزرگ .این تروریستها و دوستدارانش همیشه یک پای ثابت همه جنگها،کشتارها،اوارگیها،زندانیها،ناامنیها،بی خانمانیها،فقر،فلاکت و بدبختی انسانها دردنیا هستند.مرگ بر آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس