کد خبر 1406581
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
ببینید | ابتکار شهر اتریشی برای نجات درختان از گرما

گرمای شدید اروپا، مسئولان شهر سالزبورگ اتریش را به توجه بیشتر به حیات فضای سبز شهری ترغیب کرده است؛ در جدیدترین اقدام، کیسه‌های آب برای حفاظت درختان در برابر گرما در پارک‌های شهر اعمال شده است.

به گزارش مشرق، از آنجا که موج گرما در اروپا شدت یافته و خشکسالی سراسر این قاره را فراگرفته است، دمای بالا نه‌تنها برای انسان‌ها بلکه برای محیط زیست نیز مشکلاتی را به وجود آورده است. به همین دلیل، مقامات در سالزبورگ اعلام کردند که کیسه‌های آب ویژه‌ای را روی درختان جوان شهر نصب خواهند کرد.

کیسه‌ها قرار است ریشه‌های درختان را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که از گرمای بیش از حد آسیب نمی‌بینند. شهرها به دلیل نسبت منفی ساختمان‌ها به فضاهای سبز شهری دارای جزایر گرمایی بسیاری هستند و تمایل دارند دمای بسیار بالاتری نسبت به حومه اطراف داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا فضای سبز شهری، به ویژه در خارج از پارک‌ها، در برابر استرس گرمایی هوای تابستان آسیب‌پذیر باشد.

کیسه‌های آب سالزبورگ در واقع کیسه‌های خاک هستند که دور تنه درختان جوان پیچیده شده است. مسئولان پارک تقریباً به مقدار زیادی این خاک را آبیاری می‌کنند که به درختان اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری نسبت به آبیاری مستقیم زمین از رطوبت خنک تغذیه کنند.

طبق بیانیه این شهر، درختان می‌توانند حدود یک روز از آب تغذیه کنند، که به گفته آنها در هزینه‌های آبیاری شهر صرفه‌جویی می‌شود. همچنین، کیسه به محافظت از تنه در برابر آسیب‌های فیزیکی و وندالیسم روی درخت کمک می‌کند.

ببینید | ابتکار شهر اتریشی برای نجات درختان از گرما

کیسه‌های آب به هیدراته نگه داشتن ریشه درختان و جلوگیری از هدر رفتن آب کمک می‌کند. علاوه بر این، این واقعیت که بیشتر رطوبت در تنه انباشته نمی‌شود، به محافظت از درخت در برابر پوسیدگی به دلیل آبیاری بیش از حد کمک می‌کند.

باربارا اونترکوفلر، معاون شهردار و مسئول فضای سبز شهر، در این رابطه توضیح داد: «هر درخت در شهر تأثیر مثبتی بر آب و هوای شهر و رفاه مردم دارد و کیفیت اقامت در شهر را افزایش می‌دهد. برای من بسیار مهم است که کاشت درختان پایدار باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 20
    شما هم یاد بگیرید ، البته شما کلا صورت مسئله رو پاک میکنید با قطع درخت
    • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      6 1
      به جای غر زدن خودت دو سه تا درخت بکار. کار نیک جای دوری نمی ره دادش!
    • DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      4 0
      اتریشی ها این درایت و از زاکانی تقلید کردن
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 3
      ای بابا بیکارند، بروید قطعشان کنید و زغال قلیون و جوجز تهیه کنید.
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 2
    میشه برای درختان در استانهای گرمسیر با تابستان داغ با این روش ساده اب برای درختان نذر کرد که در گرما ی عطش زا ریشه هاشون خشک نشن.دوتا بطری پلاستیکی بزرگ خانوادگی نوشابه رو برداشته سر بطری ها رو دو تا سوراخ درست میکنیم و بطری ها رو پراز اب کرده . درش رو می بندیم ودر پای درخت چاله ای ایجاد کرد و سر بطری ها رو رو درون دو تا چاله در دو سو راست و چپ درخت قرارمی دیم و دورش رو با خاک می پوشانیم و فشار میدیدم تا سفت سرجاش ایستاده قرار بگیره هر وقت اب بطری ها بعداز چند روز خالی شد ند بطری ها رو دراورده و با اب پرش میکنیم و مثل دفعه اول سرجاش میگذاریم تا ریشه درخت از این اب نذری استفاده کرده و زنده بمونه.
    • CA ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 2
      اﻳﻨﻬﺎ ﻛﻪ اﻳﻨﺠﺎ ﻣﻴﺒﻴﻨﻲ ﻧﺬﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ. ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ اﻭﻥ ﺷﻬﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻪ, ﻫﻤﻪ ﻫﻢ ﻳﻜﺠﻮﺭ و ﻳﻚ ﺭﻧﮓ. ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﻓﻜﺮ ﻛﻦ ﭘﺎﻱ ﻫﺮ ﺩﺭﺧﺘﻲ ﻳﻚ ﺁﺩﻡ ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﭼﺎﻟﻪ ﺑﻜﻨﻪ ﺑﻂﺮﻱ ﺑﮕﺬاﺭﻩ. ﺧﻴﻠﻲ ﺯﺷﺖ و ﺑﺪ ﻗﻴﺎﻓﻪ ﻣﻴﺸﻪ
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    3 0
    چه جالب
  • ناشناس IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    علاج گرمای خوزستان کاشت درختهای بیشمار است در ورودی شهرها و خروجی اونا و داخل شهرها هم بیشتر
  • ابن الرضا IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    برادران فرهنگ دینی ما کاشت درختان میوه داررا توصیه می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس