تغییرات اقلیمی و ضرورت تغییر در ترکیب درختان شهرها

کارشناسان جنگلداری معتقدند باید ترکیب درختان شهرها را به نحوی تغییر داد که در برابر تغییرات اقلیمی مقاوم باشند.

به گزارش مشرق از وبگاه فیز (phys)، کارشناسان جنگلداری معتقدند درختان زیرساخت‌های حیاتی هستند که می‌توانند با ایجاد سایه، جذب آب بارندگی و فیلترکردن آلودگی هوا به شهرها کمک کنند تا در برابر اثرات تغییرات اقلیمی مقاومت کنند؛ اما برای انجام این کار، خود درختان باید انعطاف‌پذیر باشند.

پیت اسمیت مدیر برنامه جنگلداری شهری با بنیاد آربور دی Arbor Day، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در نبراسکا در آمریکا که از کاشت و مراقبت درختان حمایت می‌کند، گفت: به درختانی نیاز داریم که هم مناسب آب و هوای امروز باشند و هم مناسب آب و هوای آینده.

کوین سایِرز (Kevin Sayers)، هماهنگ‌کننده جنگلبانی شهری با بخش منابع طبیعی میشیگان در آمریکا افزود: در حال تهیه فهرست های کاشت درختان متنوع هستیم که به تحمل خشکسالی، طوفان و سیل، گرما، تغییرات در ارتفاعات و پستی‌ها می‌پردازد. رویدادهای شدید آب و هوایی واقعاً ما را محدود می کند.

باغبانان به دنبال درختانی هستند که در شرایط اقلیمی دهه‌های آینده رشد کنند. بسیاری از شهرها مقادیر زیادی از تاج‌پوش (سقف متشکل از تاج درختان در جنگل را گویند) خود را از دست داده‌اند، زیرا به‌شدت به یک نوع درخت وابسته بودند که بعداً توسط یک پاتوژن (عامل بیماری‌زا) یا آفت مانند بیماری نارون یا سوسک زبان‌گنجشک از بین رفت.

جان بال (John Ball) متخصص جنگلداری دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی در آمریکا اظهار داشت: اگر تنوع‌بخشیدن به جنگل‌های شهری را آغاز نکنیم، دوباره مقدار زیادی از آن‌ها را از دست خواهیم داد.

این متخصص توصیه کرد بیش از پنج درصد از هر یک از گونه‌های درختی در شهرها کاشته نشود. جنگلبانان می‌گویند که تعیین اینکه کدام درختان در شرایط دشوار شهری رشد می‌کنند نیاز به تلاش دارد.

کارشناسان تاکید کردند: تنوع بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است که بسیاری از درختان در برابر تغییراتی که در راه است زنده می‌مانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس