مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها هستند | مزاحمت سگ همسایه را گزارش دهید

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید مجازات سگ گردانی افزایش یابد تا بازدارنده باشد، گفت: مردم می توانند مزاحمت سگ همسایه را به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش مشرق، سردار مهدی حاجیان با اعلام این خبر گفت: در موضوع سگ گردانی آنجایی که موجب رعب و وحشت مردم شود و مردم از این موضوع آسیب ببینند، پلیس به واسطه درخواست‌های مردمی به صحنه ورود کرده و برخورد می‌کند.

او افزود: مبنای بسیاری از برخوردهای پلیس با مقوله سگ گردانی درخواست‌های مردمی است؛ مردمی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند از پلیس تقاضا دارند تا با این موضوع برخورد کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس در معابر عمومی هم با سگ گردانی برخورد می‌کند چرا که عموم مردم حق دارند در معابر با آسایش تردد کنند و وجود سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زند؛ در اینجا پلیس طبق قانون و شرع تذکر می‌دهد.

حاجیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر هم از طرف برخی مسئولان پلیس اعلام شد که ورود سگ‌ها به پارک‌ها ممنوع است، تأکید کرد: عدم ورود سگ‌ها به پارک‌ها را مردم بارها از طریق ۱۱۰ به پلیس اعلام کردند و خواستار برخورد با افرادی که سگ را به داخل پارک می‌آورند، شدند؛ چرا که پارک‌ها محل آسایش افراد هستند و سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زنند.

او متذکر شد: لایحه‌هایی در مورد سگ گردانی به مجلس رفته است که باید زودتر در رابطه با آن تصمیم گیری شود و مجازات‌های ترمیمی و بازدارنده جایگزین مجازات‌های فعلی شود.

حاجیان با اشاره به اینکه مجازات‌های فعلی در زمینه سگ گردانی بازدارندگی ندارد، گفت: مجازات‌های فعلی باعث نمی‌شود افراد تنبیه شوند. قانونگذار باید به معنای واقعی برای این لایحه و مجازات‌های مربوط به سگ گردانی تعیین تکلیف کند. چرا که سگ گردانی باعث رعب و وحشت است.

او با اشاره به اینکه یکی از دلایل پرتکرار تصادفات رانندگی این بوده که سگ از داخل ماشین بیرون آمده و باعث حواس پرتی راننده شده است، گفت: حضور سگ در خودرو جریمه دارد اما رقم این جریمه بسیار پایین است و اصلاً بازدارنده نیست.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد، می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام کنند و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    16 2
    مشکل سگ محله را چه کار کنند .
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      2 0
      بزرگورای از مرگ برگشته بود، دنیای شیاطین و افعال بد انسان رو مجسم شده میدید... مثلا انسانهایی که شیاطینی بهشون چسبیده بودند یا انسانهایی که به زنجیره لجنزاری چسبیده بودند، ولی اون طرف زنجیره نورانیی که بعضی افراد به هم وصل بودند و... متاسفانه در مورد سگ ایشون گفته بود که عجیب این شیاطین با سگها عجین و زنجیره داشتند... احادیث میفرماید که هرجا سگ و سگبازی باشه، فرشته گان نیستند و... و سگ عین نجاست هست و... اینا رو شوخی میگیرند و...
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      2 0
      عقیم کردن و رها کردن سگ منجر به نظافت و عدم حمله سگ نمیشود. سگ فرقی با کفتار و شغال و روباه از نظر جثه و حمله ندارد.
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      4 1
      دهه شصت باند مافیایی رجوی افتادند به جان مردم . هر روز صدها ترور و انفجار . سپاه و کمیته ها هم با همراهی مردم مقابله کردند. بساط فتنه خانه های تیمی منافقین جمع شد. الان خانه های تیمی سگ داریم . اقلیتی که خود را اکثریت میداند با حمایت شبکه ها بخصوص منوتو افتادند به جان مردم. تدبیر اساسی برای حذف ویروس سگ از هر نوعش کنید وگرنه با انتشارش مثل اوایل انقلاب موقعی به خود میائید که تروریستهای سگ پرست مثل تروریستهای رجوی در همه جا پخش شده اند.
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      1 0
      مصاحبه های دروغی . دو سه هفته پیش رفته بودیم مسافرت. تو قزوین توقف کردیم. بعدازظهر رفتیم پارکی که اسمش الغدیر بود، سگ از این بزرگا اورده بودند ، به بچه ام داشت حمله میکرد، متاسفانه صاحبش نمیتونست سگشو کنترل کنه . زورش نمیرسید به سگه . زنگ زدم پلیس که سگ اورده اند تو پارک مزاحم بازی بچههاست ، میگه به ما ربطی نداره .قانون نداریم که سگا رو بگیرم. بعد مدام مصاحبه میکنند سگ دیدید تو پارک گزارش کنید. سگ همسایه رو گزارش کنید.ما کارمونو بلدیم، شما کارتو بلدی پلیس محترم؟
    • وطن پرست DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      همونجور که مشکل پارتی های شبانه رو گزارش دادیم و هیچ اتفاقی نیوفتاد؟ نه اقای مسول. شما باید با اختیارات قانونی که دارید وارد معرکه بشید نه اینکه همسایه رو در مقابل همسایه قرار بدید.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    17 7
    همسایه ما یه زن داره از سگ بیشتره پاچه میگیره اونم گزارش کنیم
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      17 3
      اونو باید به شوهرش گزارش کنید خخخخ
    • سعید رضایی تنظیم کننده و فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      2 1
      هیچوقت راجع به زن که نماد زیبایی خداوند متعال است اینجور نظر نده / اون زن مثل خواهر و مادر من و توست برادر عزیزم/ هر چی برای خودت می پسندی واسه دیگران هم بپسند این سخن امام حسن را از من به یادگار داشته باش
    • سعید رضایی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      تو زنت پاچه نمیگیره؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    32 7
    واحد بغلی ما یک خانم حدود چهل ساله با دخترش زندگی می‌کرد سگ نگهداری می‌کردند داخل واحد آپارتمان خودشون یک روز سگ دست دخترش بود از آسانسور خارج شدم به محض اینکه پام رو تو پارکینگ گذاشتم سگ این خانم پرید پای منو گاز گرفت ول نمکرد منو چند تا لگد میهمانش کردم ازم دور شد ، منو رها کرد ، رفتم به خانم همسایه گفتم سگ شما بهم حمله کرد منو گاز گرفت زخمی کرد ؟ طلبکارانه پاسخ داد چی کار کنم خوب سگه دیگه سگه !!! بلافاصله رفتم کلانتری محل شکایت کردم خانم همسایه آمد از سوی کلانتری توجیه شد که این سگ باید معدوم بشود و باید طبق رای قاضی به این شخص خسارت بدهید دیه پرداخت کنید ، خدا رو شکر در این مواقع قانون از شهروندان حمایت می‌کند در برابر سگ ها و سگ پرستان بی فرهنگ و بی خرد !
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      1 0
      سگم میشناستت بهت رحم نمیکنه از این زاویه ببین
  • US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 2
    راجب سارقین و اراذل اوباش ، چاقو کشا برنامه ای ندارید ؟ اونا براتون خطری ندارن ؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    3 0
    خیلی هم عالی شد باید با این افراد بی فرهنگ سگ باز و سگ پرست به همین شکل قانونی برخورد کرد اغلب خودشون از سگ هاشون وحشی تر و بگیر تر هستند !
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 1
    سپاس از نیروی انتظامی .. سپاس.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    تهمینه میلانی که یک شارلاتان کپی کار در فیلمسازی و نقاشیست دائم از سگ های مزاحم حمایت میکند. مجوز فیلمسازی و نمایش تابلوها در گالری هر سگ پرستی را لغو کنید
  • سعید IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    حالا این سگ های کوچیک به نظرم مشکلی برای کسی ایجاد نمی‌کنند ولی در همسایگی خانه ما یه خانه بزرگ هست که تعداد ۸ سگ بزرگ رو درحیاط نگهداری می‌کنند در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز سروصدا این سگها مانع استراحت و آسایش همسایه هاست
  • فرهاد IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا جای تاسف است
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    مشکل کبوتر پرانها که زار زندگی همسایه را به گند می کشند و ریزش کرک پرنده درون کوچه و حیاط و اطاق همسایه های کبوتر بازها آلوده است - قانون و جرائم مناسب و بازدارنده ای برای برای نگهداری غیر مجاز حیوانات اعم پرنده ها و سگ و.. به تصویب برسانند و جرائم نقدی و زندان و باشد تا وضعیت نابهنجار شهرها سرو سامان مدنی بگیرد در شهر مرکز استان کبوتر بازها سالها است زار زندگی مردم را به گند می کشند انگار نه انگار شهر ضوابطی داشته باشد
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    اینها دروغه. وقتی به پلیس خبر می دهید جواب شما اینه که باید استشهاد محلی از اهالی آپارتمان تهیه کنید و فقط به شکایت یک نفر رسیدگی نمیشه
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    نگهداری سگ در آپارتمان نشانه بی فرهنگی و اهمیت ندادن به حقوق دیگران است
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    3 0
    سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد، می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام کنند و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند. خب ، آنگاه پلیس چه خواهد کرد ؟ فقط تذکر ، دریافت جرائم نقدی ، توصیه های خردمندانه یا . . .
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      سگ رو می‌گیرند ، اگر سگ کسی رو گاز گرفته باشد سگ معدوم خواهد شد جریمه و در هر صورت سگ رو دیگر تحویل آن خانواده نخواهند داد ، از آن خانواده تعهد کتبی خواهند گرفت دیگر اقوام به خرید و نگهداری مجدد سگ در آپارتمان نکنند .. در این مورد قوانین و برخوردهای محکم و سفت و سختی داریم خدا رو شکر
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    قسم میخورم هیچ فایده ای نداره نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ما فشل شده وقت و پول خودتون بیخود صرف نکنید .
  • مهدی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    متأسفانه قوانین بازدارنده نیستند
  • سروش IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    دیگه نمیشه روی چمن ها نشست از بس کثافط سگ روش هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس