کد خبر 1406747
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
نگرانی محافل امنیتی اسرائیل از وقوع انتفاضه سوم

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی درباره وقوع انتفاضه سوم با توجه به بی ثباتی سیاسی این رژیم و افزایش درگیری ها با فلسطینی ها ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی به وضعیت کرانه باختری رود اردن و توان مقاومت فلسطین در کنار جنبش تحریم رژیم صیهیونیستی در جهان پرداخت و نوشت که بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی چه به دلیل بی ثبات حزبی و حاکمیتی و چه روابط پرتنش با فلسطینی ها، این نگرانی را برای مقامات این رژیم ایجاد می کند که این وضعیت فرصتی برای دشمنان آنها به ویژه جنبش حماس و بقیه گروههای مقاومت  فلسطین و نیز جنبش بین المللی بایکوت این رژیم با نام اختصاری (BDS ) فراهم می آورد. این و ضعیت موجب نگرانی حامیان این رژیم نیز شده است زیرا آنها نگران موج سوم انتفاضه فلسطین هستند.

این پایگاه افزود: تنش و درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها هر چند سال یک بار به اوج خود می رسد. عملیات گروههای مقاومت فلسطینی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی به کشته شدن ۴۷ "اسرائیلی" منجر شد. سپس نهضت حمایت از قدس و جنگ علیه غزه در ۲۰۲۱ میلادی و در نهایت موج عملیات شهادت طلبانه در ماه های مارس، آوریل و می گذشته روی داد که طی آن ۲۰ "اسرائیلی" کشته شدند. در فاصله این حوادث، هم شاهد درگیری های میدانی در کرانه باختری و در مرزهای نوار غزه بودیم.

به نوشته این پایگاه، "بن درور یمینی" نویسنده روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این رابطه گفت: ساده انگاری این حوادث از جانب مقامات اسراییلی و آرام انگاشتن اوضاع - با در نظرگرفتن تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیلی در انتفاضه الاقصی (نسبت به سالهای اخیر)- موجب شده که تصور کنند که فرمول لازم برای "اداره درگیریها و تنش با فلسطینی ها" را یافته اند؛ ولی امواج انتفاضه سنگ در کرانه غربی، این توهم را بر باد می دهد. در واقع زمان به سرعت سپری می شود و مسئله فلسطین همچنان در صدر برنامه ها و مشغله کاری اسرائیل است.

نگرانی محافل امنیتی اسرائیل از وقوع انتفاضه سوم

به نوشته عربی ۲۱، این هشدارها در رژیم اسرائیل با جنگ و مقابله روزانه نظامیان صهیونیستی با جوانان فلسطینی و حملات هر شب به شهرهای جنین و نابلس همزمان شده است، بسیاری از جوانان فلسطینی برای مقابله با ارتش و شهرک نشینان اسلحه دارند و سلطه و قدرت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین روز به روز در حال کاهش است. «ایلی نیسان» تحلیلگر رژیم صهیونیستی از جمله کسانی است که درباره کاهش سلطه تشکیلات خودگردان بویژه بر شهرهای جنین و نابلس هشدار می دهد.

به نوشته این پایگاه، هرکس که در رژیم اسرائیل تصور کند که مقاومت این جوانان فلسطینی تنها در محدوده اردوگاه های آوارگان در کرانه باختری و درگیریهای شبانه با نظامیان "اسراییلی"، باقی خواهد ماند، سخت دچار توهم است. این بدان معناست که بسیاری از "اسرائیلی ها" نگرانند که انتفاضه بعدی فلسطین یک ماه یا یکسال بعد سر برخواهد آورد؛ هر چند تشکیلات خودگردان فلسطین با تصور اینکه این انتفاضه ها دستاوردی نخواهد داشت، طالب آن نیست. نسل جوان و خشمگین فلسطینی در اردوگاه های نابلس، الخلیل و جنین اکنون با شعار «حق بازگشت» مبارزه جدیدی آغاز کرده اند.

عربی ۲۱ در پایان نوشت: محافل امنیتی رژیم اسرائیل نگران این هستند که نسل جدید فلسطین صرفا با رژیم اسرائبل سر تقابل و مبارزه دارد، زیرا این رژیم روز به روز رادیکال تر شده و مدتهای مدید بن بست بین دو طرف منجر به ظهور یک نسل جدید مبارزه گر با اشغالگران شده است. این بدان معنا است که قیام بعدی فلسطینی ها در پیش است و انتفاضه ای که اکثریتی عظیم از فلسطینی ها در آن مشارکت خواهند داشت و" اسراییلی های" فرورفته در "کمای سیاسی " را در نحوه مواجهه سرگردان خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس