کد خبر 1406923
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
رهگیری 36 جت نظامی و 10 رزمناو چین از سوی تایوان

وزارت دفاع تایوان از شناسایی و رهگیری شماری از جنگنده‌ها و کشتی‌های رزمی ارتش چین نزدیک این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه کش و قوس چین و تایوان، وزارت دفاع جزیره تایوان بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از رهگیری شماری از هواپیماهای نظامی و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان خبر داد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۰ فروند کشتی جنگی و ۳۶ فروند هواپیمای مختلف نظامی در اطراف منطقه شناسایی و رهگیری شدند.

وزارت دفاع جزیره مدعی شده که نیروهای مسلح تایوانی وضعیت را زیر نظر گرفته و با هواپیما، شناورهای دریایی و سامانه‌های موشکی به این فعالیت‌ها پاسخ داده‌اند.

این در حالی است که پس از حدود یک هفته رزمایش نظامی چین اطراف تایوان، ارتش این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت‌های مختلف این رزمایش با موفقیت انجام شده است.

فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین ضمن اشاره به انجام شدن مأموریت‌های رزمایش نظامی اطراف تایوان، هشدار داد که نیروهای این کشور در حالت آماده برای نبرد باقی می‌مانند.

 در این بیانیه آمده است که نیروهای این کشور تحولات اوضاع در تنگه تایوان را به دقت زیر نظر خواهند داشت، به طور منظم گشت‌زنی خواهند کرد و به آموزش نظامی ادامه خواهند داد تا آماده نبرد باشند.

امروز همچنین گزارش معتبر دولت چین (اوراق سفید) از قول «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور نشان داد که پکن وعده خود مبنی بر عدم اعزام نیروی نظامی به تایوان در صورت اتحاد دوباره این جزیره با سرزمین اصلی چین را پس گرفته است.

 جزیره تایوان روز سه‌شنبه مدعی شد که رزمایش‌های نظامی چین تنها تمرینی برای تهاجم به این جزیره نیست. «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان در نشست خبری گفت که چین علاوه بر هدف الحاق تایوان، می‌خواهد تسلط خود را در بخش‌های زیادی از غرب اقیانوس آرام تثبیت کند. 

وزیر خارجه تایوان در «تایپه» گفت که این شامل کنترل دریاهای چین شرقی و جنوبی از طریق تنگه تایوان و محاصره برای جلوگیری از کمک ایالات متحده و متحدانش به تایوان در صورت حمله است. (جزئیات بیشتر)

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس