ماموریت‌ جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین اطراف تایوان

وزارت دفاع جزیره تایوان از ماموریت‌های جنگنده‌های «سوخو» و کشتی‌های رزمی چین اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه نیز از ماموریت‌های هوایی و دریای ارتش چین نزدیک این جزیره خبر داد.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که تا ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، ۱۷ فروند جنگنده و پنج فروند کشتی جنگی ارتش چین را ردیابی کرده است.

به گفته وزارت دفاع تایوان، از ۱۷  فروند هواپیمای جنگی نیروی هوایی ارتش چین، هفت فروند از خط میانی بر روی تنگه تایوان عبور کردند یا وارد بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. این هفت هواپیما شامل دو فروند جنگنده بمب افکن «جی ایچ-۷» دو فروند جنگنده «سوخو-۳۰»، دو فروند شنیانگ جی-۱۱ و یک هواپیمای ضد زیردریایی «وای-۸» بودند.

ماموریت‌ جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین اطراف تایوان

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

 وزارت دفاع تایوان همواره مدعی  رهگیری جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین و آماده باش قوای خود  است. 

 در همین رابطه، نیروهای مسلح تایوان د ر تقابل با چین از شروع  بازبینی رزمایش‌های دریایی و هوایی بی‌سابقه چین در اطراف تایوان خبر داده است. 

یک منبع نظامی تایوان گفت که این بررسی بازخورد ضروری را برای تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد نیروهای چینی در یک حمله واقعی ارائه خواهد کرد. این منبع تایوانی تاکید کرد هدف از بررسی «انتقاد از خود» نیست. نیروهای مسلح با وجود ادامه تمرینات رزمی گسترده ارتش چین در نزدیکی تایوان، این روند را ادامه می دهند. تهدید مداوم زور شامل پروازهای روزانه هواپیماهای جنگی به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان و در سراسر خط میانی حساس تقسیم کننده تنگه تایوان است.

وزارت دفاع  تایوان اعلام کرده که همچنان به اجرای رزمایش های نظامی خود طبق برنامه در دریا و حریم هوایی خود ادامه خواهد داد. عملیات های برنامه ریزی شده شامل تمرین‌های تیراندازی است.

یک رسانه چینی نیز اخیرا در گزارشی تحلیلی نوشت که توانمندی تسلیحاتی و تجهیزات نظامی چین به قدری در یک دهه گذشته تقویت شده که ارتش این کشور را به یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان تبدیل کرده است. بر اساس اصل چین واحد، جزیره تایوان بخشی از چین به حساب می‌آید و مقامات پکن هرگز این احتمال که با توسل به قوه قهریه تایوان را مجددا تحت کنترل خود در آورند، رد نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    مردم تایوان باید مسولین غربزده وخاین خود را ازتایوان بیرون کنند وگرنه بزودی گرفتار منافع آمریکا خاهند گردید وواحتمال گرفتار شدن مردم مابین گلوله های دو طرف خواهند شد چین به هیچ عنوان حدایی تایوان را نخواهد داد
  • رضا IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    کاری نکنید بلایی که در عملیات میدوی سر ژاپن اوردن سرتون بیارن.شیر خفتش یا پیرش بازم شیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس